Jump to content
IGNORERAD

Kompisens fru ska söka PUT


HajKaj

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är sådana som du som skapar problem för andra genom att sprida en massa desinformation som folk tror på som generella regler, och sen själva får problem. Praxis är att man ska söka hela vistelsens längd INNAN inresa till Sverige.

Och ambassaden kan max ge 3 månaders visum. Därför lämnar man in en ansökan om uppehållstillstånd för besök för längre tid på ambassaden som vidarebefordrar det till MIG, varav mig tar beslut om detta. Man riskerar även problem i framtiden. Då Svenska Ambassaden brukar avslå ansökan om visum om sökanden förlängt ett tidigare besök enligt praxis. Självklart kan man ansöka och få förlängning, då skälen avgörs i det enskilda fallet. Men praxis är att det normalt ska sökas INNAN inresa.

Om du tänker efter lite ur Ambassadens perspektiv. Så kan ju dom se det som att man inte är beredd att underordna sig dom tidsregler som gäller för ett visum på grund av att dom sett att man varit och förlängt vistelsen på MIG. Och därmed anse sig ha skäl att avslå en ansökan om visering av det skälet då det finns risk att resenären inte vill lämna Sverige efter att visumet löpt ut.

Jag vet många som söker besöksvisum varje år (och då får uppehålla sig 90 dagar i Schengen) och sedan söker förlängt uppehållstillstånd för besök när de är i Sverige för att få ytterligare 90 dagar. Går bra år efter år, så du ska nog vara försiktig vad du sprider för information.

 

Nu lämnar jag denna tråd.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    12

  • gst

    5

  • Fritz

    5

  • Sangwal

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ursäkta lite off topic och ibland går det inte att låta bli. 

Men tänk hur enkelt det var för cirka 20 år sedan att ordna med visum till sin käresta.

 

Tog med min käresta, hennes pass och bokad flygbiljett tur och retur till White House Hotel i Jomtien där skandinaviska konsulatet låg och fyllde i visum och garantipapper för besösvisum, sedan skickades allt till ambassaden i Bangkok för godkännande vilket tog 1-2 veckor, sedan kunde passet hämtas i Jomtien.

 

Efter 90 dagar 1997 i Sverige var vi hos polisen i Kalmar för förlängning av hennes visum och bad då snällt om den käresta kunde få stanna 150 dagar till då jag visade upp min bokade flygbiljett till Bangkok och att min käresta var så orolig att resa själv, det ska vi väl ordna sa den snälla polisen.

 

Så den numera frun fick cirka 8 månaders besöksvisum på sin första resa till Sverige och hennes uppehålls och arbetstillstånd var klart cirka 4 månader senare.        Ja tänk så bra det var förr i tiden.

IMG_1851.JPG.c9e8d975cf256d10bd0b2bda8d6178a0.JPGIMG_1845.thumb.JPG.2d69503d559453943ac6fad5a9e22673.JPGIMG_1846.thumb.JPG.3a876f8dd47a30d80a80eb8f7914ae6b.JPGIMG_1848.thumb.JPG.ae51768747b7da91235fdb91e369166a.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev gst:

Nu lämnar jag denna tråd.

Jag har en känsla av att du inte är ensam som lämnar tråden men den andre smyger nog ut bakvägen. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en känsla av att du inte är ensam som lämnar tråden men den andre smyger nog ut bakvägen. [emoji6]
 
Fritz..
Det är väl dylika spydiga kommentarer som genomsyrar forumet av gamla griniga pensionärer, som inte är intresserade av att diskutera sakfrågan, som ger en lust att logga ut för gott. Tror knappast att jag är ensam att känna så. Finns många, som jag numera har kontakt med på Facebook som smugit ut bakvägen av det skälet.
Det är tråkigt att Sveriges största thaiforum har hemfallit åt att nu endast vara klubben för inbördes beundran, för att få ryggdunkar karma av kompisarna.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Det är väl dylika spydiga kommentarer som genomsyrar forumet av gamla griniga pensionärer, som inte är intresserade av att diskutera sakfrågan, som ger en lust att logga ut för gott. Tror knappast att jag är ensam att känna så. Finns många, som jag numera har kontakt med på Facebook som smugit ut bakvägen av det skälet.
Det är tråkigt att Sveriges största thaiforum har hemfallit åt att nu endast vara klubben för inbördes beundran, för att få ryggdunkar karma av kompisarna.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Den som är utan synd må kasta första stenen. Johannesevangeliet 8:7

 

Pastor Fritz,

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som är utan synd må kasta första stenen. Johannesevangeliet 8:7
 
Pastor Fritz,
Har man inget att tillföra i sakfrågan så kan man alltid kasta pajer. Eller hänvisa till bibeln. Hursomhelst så är utvecklingen på forumet tråkig.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev janne_h:

Har man inget att tillföra i sakfrågan så kan man alltid kasta pajer. Eller hänvisa till bibeln. Hursomhelst så är utvecklingen på forumet tråkig.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Kanske dax att rannsaka dig själv Janne..

Du av någon hamnar alltid i diverse heta diskussioner med var och varannan medlem..

Du har själv inga problem med att dumförklara en medlem, men skulle det hända dig så är det ett personangrepp.. 😀

 

Sen som i denna tråd, när det visar sig att du har fel, så är det en tråkig utveckling på forumet....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev janne_h:

Har man inget att tillföra i sakfrågan så kan man alltid kasta pajer. Eller hänvisa till bibeln. Hursomhelst så är utvecklingen på forumet tråkig.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Mitt bibelcitat var menat som en pik till dig med tanke på det språkbruk du använt dig av emot gst tidigare i denna tråd. Jag tyckte att det var uppenbart. Jag kunde lika gärna skrivit att man inte ska kasta sten när man befinner sig i glashus så hade det varit tydligare, Men nu är det sluttjafsat för mig...i alla fall för stunden är det väl bäst att gardera sig med. Men koncentrera dig nu i stället på trådämnet och bevisa att du har rätt och dom som hävdar motsatsen har fel så kan jag följa dramat från läktaren, det ser jag fram emot.

 

Fritz..

 

 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dax att rannsaka dig själv Janne..
Du av någon hamnar alltid i diverse heta diskussioner med var och varannan medlem..
Du har själv inga problem med att dumförklara en medlem, men skulle det hända dig så är det ett personangrepp.. [emoji3]
 
Sen som i denna tråd, när det visar sig att du har fel, så är det en tråkig utveckling på forumet....
 
Rock on!
Visst hamnar jag i diskussioner, inget snack om det. Vad jag anmärker på är att det är väldigt många som ska in och tjafsa bara för sakens skull utan tillföra sakfrågan ett skit. Ser det väl direkt inte som att jag blivit utsatt för personangrepp. Snarare påhoppad för tidigare diskussioner med Fritz där man kan ge igen för gammal ost. Eftersom han ser sig nödgad att pika mig utan att skriva ett skit om sakämnet.
Blir ju lite tråkigt när vissa på forumet gång efter gång ser sig nödgade att hela tiden gå in och diskutera person snarare än sakämnet, vilket verkar vara en trend som bara blir värre och värre vartefter tiden går.
Då det bara verkar vara ett visst klientel kvar på forumet som verkar ha diskuterat klart med varandra. Och bara har pajkastningen kvar att syssla med för att roa sig.
Det är ju alltid tacksamt då att ge sig på någon som mig för att röra i grytan.

Personangrepp är när någon ger sig på mig i verkliga livet. MPR räknar jag inte dit. Dock blir forumet mindre och mindre intressant att logga in sig på. Eftersom dylika beteende bara eskalerar som det verkar.

Och visst jag kan erkänna att jag kanse inte är så snäll i tonen alla gånger. Dock brukar jag hålla mig ifrån att gå in och kommentera personer utan sakframställan, utan utgår ifrån vad folk skriver i sak och angriper det utifrån den sidan (även om det är på ett bitsk sätt som inte faller alla på läppen) . Vilket jag anser är en markant skillnad, än att som Fritz (som exempel) gå in med kommentarer för klubben för inbördes beundran(som verkar vara det som finns kvar av MPR) .


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bibelcitat var menat som en pik till dig med tanke på det språkbruk du använt dig av emot gst tidigare i denna tråd. Jag tyckte att det var uppenbart. Jag kunde lika gärna skrivit att man inte ska kasta sten när man befinner sig i glashus så hade det varit tydligare, Men nu är det sluttjafsat för mig...i alla fall för stunden är det väl bäst att gardera sig med. Men koncentrera dig nu i stället på trådämnet och bevisa att du har rätt och dom som hävdar motsatsen har fel så kan jag följa dramat från läktaren, det ser jag fram emot.
 
Fritz..
 
 
Frågan du borde ställa dig varför du känner dig nödgade att gå in och döma mig över huvudtaget?
Är det för att du anser dig själv är så mycket bättre så du anser dig ha den rätten att sätta dig till doms över mig i en fråga som handlar om moralen att uttrycka sig? Kasta gummiklubba i betonghus kan således lätt studsa tillbaka och slå en i huvudet, för att spinna vidare på dina uttryck.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ursäkta lite off topic och ibland går det inte att låta bli. 

Men tänk hur enkelt det var för cirka 20 år sedan att ordna med visum till sin käresta.

 

Tog med min käresta, hennes pass och bokad flygbiljett tur och retur till White House Hotel i Jomtien där skandinaviska konsulatet låg och fyllde i visum och garantipapper för besösvisum, sedan skickades allt till ambassaden i Bangkok för godkännande vilket tog 1-2 veckor, sedan kunde passet hämtas i Jomtien.

 

Efter 90 dagar 1997 i Sverige var vi hos polisen i Kalmar för förlängning av hennes visum och bad då snällt om den käresta kunde få stanna 150 dagar till då jag visade upp min bokade flygbiljett till Bangkok och att min käresta var så orolig att resa själv, det ska vi väl ordna sa den snälla polisen.

 

Så den numera frun fick cirka 8 månaders besöksvisum på sin första resa till Sverige och hennes uppehålls och arbetstillstånd var klart cirka 4 månader senare.        Ja tänk så bra det var förr i tiden.

IMG_1851.JPG.c9e8d975cf256d10bd0b2bda8d6178a0.JPGIMG_1845.thumb.JPG.2d69503d559453943ac6fad5a9e22673.JPGIMG_1846.thumb.JPG.3a876f8dd47a30d80a80eb8f7914ae6b.JPGIMG_1848.thumb.JPG.ae51768747b7da91235fdb91e369166a.JPG

 

Lite kul att det första tillståndet är märkt "Visering" och förlängningen är märkt "Uppehållstillstånd/Residencepermit" för att till sist heta  "Uppehålls-och Arbetstillstånd/Residence and Workpermit"

 

Det var ju vilda diskussioner om dessa formuleringar på Svenska/Engelska tidigare i tråden.........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎12‎-‎25 at 17:12, skrev janne_h:

Men herregud människa ska du starta med din rappakalja igen?
Antar att du kör med egna hittepåord även i detta? 🤣

Man kan få schengen visum på 3 månader om man ska besöka någon i Sverige (ambassaden utfärdar detta) . Vill man vara längre än 3 månader i Sverige kan man söka uppehållstillstånd för besök som behandlas av migrationsverket INNAN INRESA. dom godtar inte förlängning på plats i Sverige längre. Så att man ska ha visum först är fel om man vill stanna i Sverige i 6 månader. Undrar var du får all rappakalja ifrån?
Säger man i en ansökan om visum att man avser att ansöka om uppehållstillstånd för besök på plats i Sverige senare, så avslås ansökan om visum på ambassaden pronto!

I hajkajs fall handlar det om ett ordinärt uppehållstillstånd som inte har ett skit gemensamt med det som beskrivs ovan.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Nu tycker jag att vi konsulterar dom som jag tror bestämmer i frågan, nämligen Migrationsverket. I länken nedan kan man läsa vad dom säger. Jag hittar inget där som styrker det som jag fetmarkerat i ditt inlägg.

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Forlanga-tillstand.html

Längst ner står adressen man ska skicka in ansökan om förlängning av uppehållstillståndet till.

Migrationsverket
Box 3100
903 03 Umeå

 

Jag hoppas att länken är relevant till den diskussion som tråden handlar om och att jag inte missuppfattat det hela.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu tycker jag att vi konsulterar dom som jag tror bestämmer i frågan, nämligen Migrationsverket. I länken nedan kan man läsa vad dom säger.

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Forlanga-tillstand.html

Längst ner står adressen man ska skicka in ansökan om förlängning av uppehållstillståndet till.

Migrationsverket
Box 3100
903 03 Umeå

 

Jag hoppas att länken är relevant till den diskussion som tråden handlar om och att jag inte missuppfattat det hela.

 

Fritz..

Ojojoj, nu har du skitit i det blå skåpet.

"Dålig läsförståelse", "dåligt påläst", "grälsjuk" mm, det kommer snart......:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att vi konsulterar dom som jag tror bestämmer i frågan, nämligen Migrationsverket. I länken nedan kan man läsa vad dom säger. Jag hittar inget där som styrker det som jag fetmarkerat i ditt inlägg.
https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Forlanga-tillstand.html
Längst ner står adressen man ska skicka in ansökan om förlängning av uppehållstillståndet till.
Migrationsverket
Box 3100
903 03 Umeå
 
Jag hoppas att länken är relevant till den diskussion som tråden handlar om och att jag inte missuppfattat det hela.
 
Fritz..
Under alla år så har det varit möjligt att förlänga men praxis har varit att det ska sökas innan inresa för hela vistelsen. Nu har tydligen migrations överdomstolen sagt vad som ska gälla i detta.
Att det gått att skicka in en ansökan har väl ingen bestridit. Däremot att få ansökan tillstyrkt är en annan sak. Och innan migrationsöverdomstolen sagt nu i juli vad som gäller (som jag hade missat). Så om migrationsverket gav förlängning så skapade detta problem för framtida visum ansökningar.
Och det är inte migrationsverket som bestämmer i frågan, utan det gör regeringen som stiftar lagarna som tolkas av migrations domstolen till att bli praxis som migrationsverket får rätta sig efter i sin myndighetsutövning.
Och frågar du dom eller ambassaden om det är rätt förfarande att söka visum och sen förlänga så kommer i alla fall dom säga att det är fel.
Vad migrations domstolen kommit fram till i sitt domslut är att ambassaden gör fel som straffat folk som gjort förlängning. Den talar dock inte om för migrationsverket att dom ska tillstå en ansökan om förlängning alltid, då detta avgörs i det enskilda fallet.
Och tror man att mig per automatik nu alltid tillstår en förlängning så är man ganska synisk.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj, nu har du skitit i det blå skåpet.
"Dålig läsförståelse", "dåligt påläst", "grälsjuk" mm, det kommer snart......:big_smile:
Och i sakfrågan tyckte du?

Apropå grälsjuk.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

utan det gör regeringen som stiftar lagarna

Det kanske är av mindre betydelse, men rätt ska vara rätt.

Det är riksdagen som stiftar lagar i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Och i sakfrågan tyckte du?

Apropå grälsjuk.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Nu var det inte dig jag citerade. Men du har ett annat citat att ta dig an.

 

Men när det gäller sakfrågan om det gick att förlänga sin vistelse i Sverige utan repressalier, så hade du ju fel. Vi var många som bet oss i tungan vid det tillfället, men åtminstone jag hade inte timmar att gå i cirklar om varför du egentligen hade rätt fast du hade fel.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Under alla år så har det varit möjligt att förlänga men praxis har varit att det ska sökas innan inresa för hela vistelsen. Nu har tydligen migrations överdomstolen sagt vad som ska gälla i detta.
Att det gått att skicka in en ansökan har väl ingen bestridit. Däremot att få ansökan tillstyrkt är en annan sak. Och innan migrationsöverdomstolen sagt nu i juli vad som gäller (som jag hade missat). Så om migrationsverket gav förlängning så skapade detta problem för framtida visum ansökningar.
Och det är inte migrationsverket som bestämmer i frågan, utan det gör regeringen som stiftar lagarna som tolkas av migrations domstolen till att bli praxis som migrationsverket får rätta sig efter i sin myndighetsutövning.
Och frågar du dom eller ambassaden om det är rätt förfarande att söka visum och sen förlänga så kommer i alla fall dom säga att det är fel.
Vad migrations domstolen kommit fram till i sitt domslut är att ambassaden gör fel som straffat folk som gjort förlängning. Den talar dock inte om för migrationsverket att dom ska tillstå en ansökan om förlängning alltid, då detta avgörs i det enskilda fallet.
Och tror man att mig per automatik nu alltid tillstår en förlängning så är man ganska synisk.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

För fan, pudla....

Erkänn för en gång skull att du har fel..

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

För fan, pudla....
Ekänn för en gång skull att du har fel..
 
Rock on!
Vet egentligen inte vad du tycker att jag ska erkänna att jag har fel som jag inte skrivit tidigare. Hade missat migrationsöverdomstolens domslut för 5 månader sedan.
Dock står jag fast i att det är fel av GST att påstå ATT man ska söka visum och sen förlänga som en vedertagen sanningsmanual. Då om någon tror honom och sen får avslag på en förlängning så har han ju skapat ett problem snarare än att hjälpa. Söker man uppehållstillstånd med lite planering från början så vet man att man kan garanterat vara den tiden i Sverige utan att oroa sig. Risken är ju naturligtvis att mig tillstår en sådan ansökan innan inresa än efter.
Men det står ju naturligtvis alla fritt att göra som dom vill.
Har aldrig hört talas om någon som fått avslag på en ansökan om uppehållstillstånd för besök från Thailand. Men det har varit många som fått gå hem sorgsna från MIG för att deras ansökan avslagits.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev janne_h:

Vet egentligen inte vad du tycker att jag ska erkänna att jag har fel som jag inte skrivit tidigare. Hade missat migrationsöverdomstolens domslut för 5 månader sedan.
Dock står jag fast i att det är fel av GST att påstå ATT man ska söka visum och sen förlänga som en vedertagen sanningsmanual. Då om någon tror honom och sen får avslag på en förlängning så har han ju skapat ett problem snarare än att hjälpa. Söker man uppehållstillstånd med lite planering från början så vet man att man kan garanterat vara den tiden i Sverige utan att oroa sig. Risken är ju naturligtvis att mig tillstår en sådan ansökan innan inresa än efter.
Men det står ju naturligtvis alla fritt att göra som dom vill.
Har aldrig hört talas om någon som fått avslag på en ansökan om uppehållstillstånd för besök från Thailand. Men det har varit många som fått gå hem sorgsna från MIG för att deras ansökan avslagits.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Läs din egen text...

 

Man kan få schengen visum på 3 månader om man ska besöka någon i Sverige (ambassaden utfärdar detta) . Vill man vara längre än 3 månader i Sverige kan man söka uppehållstillstånd för besök som behandlas av migrationsverket INNAN INRESA. dom godtar inte förlängning på plats i Sverige längre. Så att man ska ha visum först är fel om man vill stanna i Sverige i 6 månader. Undrar var du får all rappakalja ifrån?
Säger man i en ansök......

 

Som du sen säger inte är sakfrågan..

 

Ingen jag känner har ansökt uppehållstillstånd innan avresan och ingen har blivit nekad, eller fått problem att komma in i Sverige igen....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs din egen text...
 
Man kan få schengen visum på 3 månader om man ska besöka någon i Sverige (ambassaden utfärdar detta) . Vill man vara längre än 3 månader i Sverige kan man söka uppehållstillstånd för besök som behandlas av migrationsverket INNAN INRESA. dom godtar inte förlängning på plats i Sverige längre. Så att man ska ha visum först är fel om man vill stanna i Sverige i 6 månader. Undrar var du får all rappakalja ifrån?
Säger man i en ansök......
 
Som du sen säger inte är sakfrågan..
 
Ingen jag känner har ansökt uppehållstillstånd innan avresan och ingen har blivit nekad, eller fått problem att komma in i Sverige igen....
 
Rock on!
Och vad menar du att jag borde pudla om detta?
Det jag skriver är ju enligt gällande praxis sen många år. Är ju inga förändringar i detta annat än att ambassaden fått ändra sina tolkningar av lagen.
Att det sen finns tjänstemän på mig som tolkar saker och ting olika i olika situationer förändrar ju inte det faktum att praxis i normalfallet säger att hela vistelsen längd skall sökas innan inresa. Vilket egentligen gör skälen för att söka en förlängning väldigt snäv.
Vad är det du inte förstår?
I din iver att ge mig smisk på fingrarna så tolkar du det jag skriver efter hur du vill att det ska läsas snarare än vad jag faktiskt skriver.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev janne_h:

Och vad menar du att jag borde pudla om detta?
Det jag skriver är ju enligt gällande praxis sen många år. Är ju inga förändringar i detta annat än att ambassaden fått ändra sina tolkningar av lagen.
Att det sen finns tjänstemän på mig som tolkar saker och ting olika i olika situationer förändrar ju inte det faktum att praxis i normalfallet säger att hela vistelsen längd skall sökas innan inresa. Vilket egentligen gör skälen för att söka en förlängning väldigt snäv.
Vad är det du inte förstår?
I din iver att ge mig smisk på fingrarna så tolkar du det jag skriver efter hur du vill att det ska läsas snarare än vad jag faktiskt skriver.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Huva hur du bär dej åt, ge dej du har fel, hur enkelt är det inte att erkänna, dubbel huva

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev janne_h:

Och vad menar du att jag borde pudla om detta?
Det jag skriver är ju enligt gällande praxis sen många år. Är ju inga förändringar i detta annat än att ambassaden fått ändra sina tolkningar av lagen.
Att det sen finns tjänstemän på mig som tolkar saker och ting olika i olika situationer förändrar ju inte det faktum att praxis i normalfallet säger att hela vistelsen längd skall sökas innan inresa. Vilket egentligen gör skälen för att söka en förlängning väldigt snäv.
Vad är det du inte förstår?
I din iver att ge mig smisk på fingrarna så tolkar du det jag skriver efter hur du vill att det ska läsas snarare än vad jag faktiskt skriver.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ojdå.. nu åkte offerkoftan på..

😀

Så fort du bli ifrågasatt och har fel, så är alla ute efter dig......

Okej då.. Du kan allt och har aldrig haft fel...

Du är ett levande uppslagsverk...

 

Rock on!

 

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Huva hur du bär dej åt, ge dej du har fel, hur enkelt är det inte att erkänna, dubbel huva
Ha ha... Om det kommer kritik från dig är väl det bevis i sig själv för att jag har dubbelrätt! 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå.. nu åkte offerkoftan på..
[emoji3]
Så fort du bli ifrågasatt och har fel, så är alla ute efter dig......
Okej då.. Du kan allt och har aldrig haft fel...
Du är ett levande uppslagsverk...
 
Rock on!
 
 
Ha ha offerkoftan. 🤣
Om du tycker att det är viktigt att läsa om att jag pudlar snarare än att komma med sakargument vad du anser att Jag har fel i, så har du nog frångått sakämnet en del.
Har ingen aning faktiskt vad dina eller andras skäl är. Och jag bryr mig föga om det.

Dock blir det lite meningslöst när du framför att jag har fel och kräver att jag ska pudla bara för att du påstår att så är fallet.

Känns lite som (utan påstående om din intelligens vara eller inte vara) som att du förolämpar din egen intelligens genom att komma med krav utan reella sakargument.
Och sen när jag inte skriver som du vill så drar man löjliga argument om en offerkofta som inte finns!








Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...