Jump to content
IGNORERAD

Kompisens fru ska söka PUT


HajKaj

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev janne_h:

Ha ha offerkoftan. 🤣
Om du tycker att det är viktigt att läsa om att jag pudlar snarare än att komma med sakargument vad du anser att Jag har fel i, så har du nog frångått sakämnet en del.
Har ingen aning faktiskt vad dina eller andras skäl är. Och jag bryr mig föga om det.

Dock blir det lite meningslöst när du framför att jag har fel och kräver att jag ska pudla bara för att du påstår att så är fallet.

Känns lite som (utan påstående om din intelligens vara eller inte vara) som att du förolämpar din egen intelligens genom att komma med krav utan reella sakargument.
Och sen när jag inte skriver som du vill så drar man löjliga argument om en offerkofta som inte finns!








Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Alla sak argument finns tidigare i tråden och de bevisar att du har fel. Finns liksom inget mer att diskutera. 

 

Blir bara tjafs vid fortsatt argumentation, och det med inslag av personliga angrepp. 

 

Om du släpper detta, du behöver inte erkänna att du har fel, och inte svarar mera så dör diskussionen. 

 

Men antagligen kommer du att fundera ut ett svar som känns får dig att känna att du har rätt, oavsett hur långt det är.

 

För du har behov av att få sista ordet även om du påstår att du inte har det behovet. 

Ett sätt att visa det är att inte svara mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    12

  • gst

    5

  • Fritz

    5

  • Sangwal

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hahaha till och med jag hade nog kastat in handduken och pudlat.....även om jag på ett visst sätt förstår vad janne_h syftar på, tror jag iaf :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎12‎-‎18 at 20:47, skrev HajKaj:

Tjena. Är i behov av lite snabba svar nu.

 

Polarens fru är här på UT och det går ut 10 mars.

Hon ska söka PUT men dom reser till Thailand i januari och kommer tillbaka till Sverige

innan hennes UT går ut.

 

Hur långt innan kan man söka PUT och måste man vara i Sverige när ansökan behandlas?

Vidare vill han veta vilka dokument behövs för att söka PUT ?

 

Väldigt tacksam för snabba svar.

 

/ Hasse

Ja är väl 30 dgr pass & personbevis ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

Och det är inte migrationsverket som bestämmer i frågan, utan det gör regeringen som stiftar lagarna som tolkas av migrations domstolen till att bli praxis som migrationsverket får rätta sig efter i sin myndighetsutövning.

Om du nu ska vara så petig med att märka ord så se då till att skriva rätt själv. Det är riksdagen som stiftar lagar och inte regeringen. I min enkla värld är det i alla fall helt OK att säga att det är Migrationsverket som bestämmer eftersom det är dom som handhar ärendena och sedan fattar beslut. Men så är jag ju inte så noga av mig.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-18 at 20:47, skrev HajKaj:

Tjena. Är i behov av lite snabba svar nu.för 2

 

Polarens fru är här på UT och det går ut 10 mars.

Hon ska söka PUT men dom reser till Thailand i januari och kommer tillbaka till Sverige

innan hennes UT går ut.

 

Hur långt innan kan man söka PUT och måste man vara i Sverige när ansökan behandlas?

Vidare vill han veta vilka dokument behövs för att söka PUT ?

 

Väldigt tacksam för snabba svar.

 

/ Hasse

Vad jag vet/förstått så ska man skicka in uppehållskort och pass med ansökan om "PUT". Vill man lämna Sverige under ansökningstiden så kan man begära att få pass och ut-kort tillbaka så man kan göra sin resa till t.ex Thailand. Så var det för oss för 2 år sen men det kan ha förändrats. Eftersom ansökningstiden är lång så finns den förståelsen hos Migrationsverket, iaf för 2 år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wanchai:

Vad jag vet/förstått så ska man skicka in uppehållskort och pass med ansökan om "PUT". Vill man lämna Sverige under ansökningstiden så kan man begära att få pass och ut-kort tillbaka så man kan göra sin resa till t.ex Thailand. Så var det för oss för 2 år sen men det kan ha förändrats. Eftersom ansökningstiden är lång så finns den förståelsen hos Migrationsverket, iaf för 2 år sen.

Det du beskriver är ansökan om medborgarskap!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla svar. det var till stor hjälp. puss & kram på ER alla.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...