Jump to content
IGNORERAD

Vintern är här :-(


spooncreek

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Det är bara en i mängden, varför inte vara lite positiv och svara att här på Beachroad har vi ..............

Kan tyvärr inte skriva att här på Beachroad har vi .........

För jag sitter i Sverige, Men som jag skrev. Citat. Det brukar vara kallare på Beachroad.

Det är väl inget negativt inlägg eller?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    24

  • Stoneys

    20

  • Tallviking

    8

  • rolba

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Stoneys:

Kan tyvärr inte skriva att här på Beachroad har vi .........

För jag sitter i Sverige, Men som jag skrev. Citat. Det brukar vara kallare på Beachroad.

Det är väl inget negativt inlägg eller?

Ja ni fattiga pensionärer sitter ju där i Sverige och tycker hur det borde vara här i Thailand.........ni kanske borde starta en blogg eller nått...........

Det är ju lite det som är felet..............

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Ja ni fattiga pensionärer sitter ju där i Sverige och tycker hur det borde vara här i Thailand.........ni kanske borde starta en blogg eller nått...........

Det är ju lite det som är felet..............

Är varken gubbe eller pensionär.

Har nog tillbringat mer tid i Thailand än vad du har gjort, har varit där minst 3 mån om året dom senaste 30 åren.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Stoneys:

Är varken gubbe eller pensionär.

Har nog tillbringat mer tid i Thailand än vad du har gjort, har varit där minst 3 mån om året dom senaste 30 åren.

Okay! då är det väl hårfint om du är gubbe eller ej.

Tiden vi spenderat i Thailand skall jag låta vara osagt, det låter ganska jämt :D 

Men vad har fått dig till Sverige, och så neggo mot allt? 

Vi har ett ordspråk i Finland:kusi koo omakoira kintuille (pissa din egen hund dig på benet eller?)

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Okay! då är det väl hårfint om du är gubbe eller ej.

Tiden vi spenderat i Thailand skall jag låta vara osagt, det låter ganska jämt :D 

Men vad har fått dig till Sverige, och så neggo mot allt? pissa din egen hund dig på benet eller?

Jobbar i Sverige och har en bra arbetsgivare som ger mig ledigt utom på sommaren när Svensson skall ha sina 4 veckor.

Är inte neggo mot allt, men gillar och retas lite ibland ;)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stoneys:

Jobbar i Sverige och har en bra arbetsgivare som ger mig ledigt utom på sommaren när Svensson skall ha sina 4 veckor.

Är inte neggo mot allt, men gillar och retas lite ibland ;)

Retas är ok, men sätt en gräns och gör det i skittrådar.

Jag såg nu senast i t.ex  L64 tråd, inte just du som sabbade i den tråden, men jag blir arg så det ryker i öronen på mig!!!!!!!

Kan inte det sista lilla seriösa vi har kvar på MPR få vara ifred? eller kan vi members göra något för att freda det?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Retas är ok, men sätt en gräns och gör det i skittrådar.

Jag såg nu senast i t.ex  L64 tråd, inte just du som sabbade i den tråden, men jag blir arg så det ryker i öronen på mig!!!!!!!

Kan inte det sista lilla seriösa vi har kvar på MPR få vara ifred? eller kan vi members göra något för att freda det?

Ibland säger man något seriöst men tolkas som skit inlägg av vissa, så är tjabbel igång.

Ta nu ett morgon pix på tempen och gå på sängen klockan är ju 5 på morgonen där.

Jag skall gå på min säng nu , natti natti CM

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää, det blir varken foton eller tempangivelser mer i denna tråd, du fick mig att tappa lusten..............

Men dyker någon annan positiv tråd upp där du inte är inblandad med ditt förstörande så skall jag gladelig dela med mig av aktuella foton tagna direkt på plats

Men du som pensionär hemma i Sverige kan ju sitta där och ta över............

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Stoneys:

Ibland säger man något seriöst men tolkas som skit inlägg av vissa, så är tjabbel igång.

Ta nu ett morgon pix på tempen och gå på sängen klockan är ju 5 på morgonen där.

Jag skall gå på min säng nu , natti natti CM

Vad mina arbetstider runtom i värden har för klockslag ber jag dig härmed att rent av skita i!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte väl att der var lite kyligt när jag vaknade nyss,termometern visade 18.2 inne och vi har ju ingen AC så en värmande kopp kaffe sitter fint.Kan bli en behaglig dag på golfbanan med tee-off kl 9 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Drivern:

Tyckte väl att der var lite kyligt när jag vaknade nyss,termometern visade 18.2 inne och vi har ju ingen AC så en värmande kopp kaffe sitter fint.Kan bli en behaglig dag på golfbanan med tee-off kl 9 

Vi har fått kallt som fan nu, 22.1 just nu och varma kaffet smakar gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Svalt och skönt här nere vid havet också. 19 grader nu kl 6 på morgonen

 

Blir en skön vecka

 

bild.thumb.png.684378844e877ae7e1a876d0b88c734f.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har ju för tusan högsommarvärme.

 

I går morgon var det rent för jäkla kallt här i obygden.

IMG_1793.thumb.JPG.cc3aa1cc1e52c7a96402af5d3191d6ca.JPG

 

Och nu på morgonen rent för jävla kallt och kylan kom tidigt i år.

IMG_1801.JPG.11af7c7a5db1fedcbfdc162aa2b22fc3.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

kusi koo omakoira kintuille (pissa din egen hund dig på benet eller?)

 

Hahaha! Googleöversättning? :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ni har ju för tusan högsommarvärme.

 

Och nu på morgonen rent för jävla kallt och kylan kom tidigt i år.

IMG_1801.JPG.11af7c7a5db1fedcbfdc162aa2b22fc3.JPG

 

Ja, nu snackar vi kyla. Sörlänningarna sitter och hackar tänder och värmer sig med kaffe vid 22 grader. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Stoneys:

Ibland säger man något seriöst men tolkas som skit inlägg av vissa, så är tjabbel igång.

Ta nu ett morgon pix på tempen och gå på sängen klockan är ju 5 på morgonen där.

Jag skall gå på min säng nu , natti natti CM

 

8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Vad mina arbetstider runtom i värden har för klockslag ber jag dig härmed att rent av skita i!

Du är inte speciellt trevlig själv heller ibland, jag ber dig ta ett foto och sen

gå och lägga dig för klockan är 5 i Thailand, så får man detta svar.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Nää, det blir varken foton eller tempangivelser mer i denna tråd, du fick mig att tappa lusten..............

Men dyker någon annan positiv tråd upp där du inte är inblandad med ditt förstörande så skall jag gladelig dela med mig av aktuella foton tagna direkt på plats

Men du som pensionär hemma i Sverige kan ju sitta där och ta över............

Som jag sagt innan är jag inte pensionär.

Men du fortsätter tjata då får väl jag dryga mig lite ibland. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl vara nöjd med att inte befinna sig mer norröver, men det är klart kyligt även i Sin City, och en hyfsat frisk vind som adderar till kylan. Jag gör nu som thailändarna och hänger in shortsen i garderoben tills det blir varmare igen. Jeans på resten av veckan :-) . 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Som jag skrev förut, ni negativa skitar har fått ta över forumet, ni måste bort om forumet skall överleva. Annars dör forumet och vi är snart där tack vare er...........

Folk som bara går in med negativa inlägg för att förstöra trådar så som du ger 0 tillbaka till forumet

Hur kan kyla vara negativt? Befinner mig i Sverige just nu till i slutet av januari. Och allt känns hur positivt som helst. Är för övrigt 2 grader ute i Stockholm. Kanonskönt eftersom jag bor och jobbar i Värmen i Bangkok. Så är ju detta ett avbräck. Det handlar ju bara om vad man utgår ifrån.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev spooncreek:

Man får väl vara nöjd med att inte befinna sig mer norröver, men det är klart kyligt även i Sin City, och en hyfsat frisk vind som adderar till kylan. Jag gör nu som thailändarna och hänger in shortsen i garderoben tills det blir varmare igen. Jeans på resten av veckan :-) . 

Har haft som mål att aldrig mer ta på mig långbyxor men jag kanske får göra en omvärdering.

 

Verkar vara en ny istid på gång, fy faan.

IMG_1802.thumb.JPG.5d721d0999cc88908360b3fb95992733.JPG

 

Tänkte att känselkroppen till Clas Olssonmätaren var felplacerad vid huset.

IMG_1805.JPG.494d95df4c655d9eafc7b777fedb76e4.JPGIMG_1806.JPG.097ebb6fff914d4950cab6df59aa3bae.JPG

 

Så jag kollade även med min stektermometer men då var det ännu kallare.

IMG_1807.thumb.JPG.88e6573129a4b0a0e4040b2b7c9802fe.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Kråkslottet finns ingen inne- eller utomhustemperatur.

Med alla dessa hål och springor mellan plankor i golv och väggar och inget glas i fönstrena så är det en och samma temperatur inne som ute på Soi Grusgång.

Och den temperaturen är kallt, har tyvärr ingen termometer just nu men måste öppna kylskåpet för att få lite värme. ;)

 

 

kallt.thumb.jpg.58c74ea709631b034b257ad45eeeb664.jpg

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte särskilt varmt här i trakterna av Korat heller, dubbla täcken...och har fan inte ännu gått upp, tippar på runt 10gr.

Och det jävliga är att jag måste packa väskan idag och åka någonstans där det är ännu kallare....men är man en löneslav så är man, fick ändå ett par bonusdagar, paniken var fullständig förra veckan då jag var så när tvungen att åka i lördags, men blev förskjutet till nu....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här nere vid kusten i Rayong höll sig temperaturen med nöd och näppe på 20 grader i morse

 

Shorts och t-shirt funkade men var tvungen att stänga dörrar och fönster för det blåste rakt igenom huset

20171219_005337271_iOS.thumb.jpg.e38e0be984c9b101d96fa4e5ce23e5ad.jpg

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...