Jump to content
IGNORERAD

Present till flickvännens föräldrar i Issan?


iggy

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Pepparkakor i plåtburk har alltid varit uppskattat

Svärmor brukar lägga beslag på burken för att ha sina blad, betel med mera i

Brukar också försöka få med några burkar pepparkakor. Och verkar uppskattat eftersom de går

åt rätt fort. Tycker själv att LEO och pepparkakor är en utmärkt kombination.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    6

  • Kenneth4618

    5

  • Atom

    5

  • uptoyou

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 minuter sedan, skrev biker:

Brukar också försöka få med några burkar pepparkakor. Och verkar uppskattat eftersom de går

åt rätt fort. Tycker själv att LEO och pepparkakor är en utmärkt kombination.

 

mvh

biker

 

Hade med mig en liter skåne och pepparkakor en gång. Det var också en kombo de gillade :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Har hört att köpa parfym till en thai tjej betyder otur. Kanske en skröna bara? Köper mest med mig choklad från Sverige, brukar alltid vara uppskattat.

Helt rätt, köpte det en gång och fick ett mynt för att man inte skulle ge bort parfym.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Fredman:

Helt rätt, köpte det en gång och fick ett mynt för att man inte skulle ge bort parfym.

Man lär sig nåt nytt varje dag! Frågade frugan om detta fenomen och det stämmer sa hon. Det gäller även skor?!?! :)

Hon sa om man är gift så är det ok att köpa parfym eller skor i present. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått lära mig att man aldrig skall ge bort knivar heller i Thailand. Ett riktigt No-no !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Fredman:

Helt rätt, köpte det en gång och fick ett mynt för att man inte skulle ge bort parfym.

Haha, fick parfym av frugan på bröllopsdagen och fick ge henne ett mynt efter.

Dessa sagor med tomtar o troll.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Haha, fick parfym av frugan på bröllopsdagen och fick ge henne ett mynt efter.

Dessa sagor med tomtar o troll.

Kan tänka mig att det sved i lädret! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Kan tänka mig att det sved i lädret! :)

För henne ja, en chanelparfym på NK mot en enkrona från mig:D

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Hade med mig en liter skåne och pepparkakor en gång. Det var också en kombo de gillade :haha:

Är det ungefär en liter Skåne per kg pepparkakor som är lagom? :haha:

Kan ju vara idividuellt, man får prova sig fram......

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

För henne ja, en chanelparfym på NK mot en enkrona från mig:D

NK.... Rustas egna odör övertappad på använd Chanelflaska är väl lite närmare sanningen...

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla många parfymer jag gett till min madame genom åren,  och inte ett enda mynt i retur. Lurad igen alltså :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev spooncreek:

Så jävla många parfymer jag gett till min madame genom åren,  och inte ett enda mynt i retur. Lurad igen alltså :waaaht:

Ta några år till innan du blir en äkta thailandsräv! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-18 at 15:25, skrev UglyFarang:

Om min dotter kom hem med en pojkvän som bjöd på Lao kao så hade jag bara sagt godnatt.

Han som lurade med mej till Thailand första gången köpte med en flaska "Mekong" hem till sin svärfar...

Gubben som inte är nån finsmakare, utan gillar tex "Bells", öppnade flaskan, luktade, sa inget men tog en fotogen lykta och fyllde den, sen fick min vän tillbaka resten :haha:

 

Lite intressant var att kompisen träffat sin hustru på semester i Phuket, svensk tjej, och de gifte sej på sommaren (jag fick rycka in som bestman då förstahandsvalet vart plötsligt sjuk), och han reste till Thailand med mej och en gubbe till den hösten, utan fruga och utan att ha haft nån smekmånad innan...

Det Äktenskapet höll nästan ett år!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-18 at 15:25, skrev UglyFarang:

Om min dotter kom hem med en pojkvän som bjöd på Lao kao så hade jag bara sagt godnatt.

Själv hade jag gått och hämtat snapsglas, salt och skivad lime :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off topic men dock en gåva och fest har jag bjudit familjen på i byn men inte nu längre.

 

Min gåva till frugans stora syster.

 

Det var runt 1997-98 när frugan, jag och några kompisar besokte fruns hemby forsta gången

Frugans storasyster hade i stort sätt ingenting så jag kom på att vi koper ankor till systern så har hon lite att pyssla med, sagt och gjort vi åkte och kopte 10 ankor, 2 hanar och 8 honor, 

När vi efter några dagar skulle lämna byn så sa jag till frugan, att säg nu till systern att inte slå ihjäl ankorna direkt när vi går till busshållplatsen utan låt dem foroka sig och ät de äldsta ankorna forst och sälj några.

Och jag kan lova att hon lyssnade mycket noga på sin lillasyster vilken hon har slutat med nu nästan 20 år senare.

När vi kom tillbaka till byn cirka 1 år senare så gick det väl 25-30 ankor och vankade, och ruvades på 10-15 ägg, alltså så hade systern inte vågat att äta eller sälja en endaste anka berättade frugan, for farangen kanske skulle bli forbannad.

Då forklarade frugan lite bättre hur jag menade med att det skulle bli en rundgång så att säga med ankuppfodningen.

Efter ytterligare cirka 1 år när vi var tillbaka i byn fanns inte en jävla anka kvar, då gav jag upp.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...