Jump to content
IGNORERAD

Present till flickvännens föräldrar i Issan?


iggy

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja det förstår jag, finns säker ca 5% av thaifolket som är rika, nu menar jag rika. sen förstår jag inte hur en bild om att några Thaifolk är rika

har med ryktet om thailandet. Levar man i en värld med mycke pengar, eller skriver att man har mycke pengar. fan vet, tror skit snack

Spendera lite tid i det "riktiga" Bangkok så inser du snabbt att det inte är skitsnack !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    6

  • Kenneth4618

    5

  • Atom

    5

  • svampen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev conservator:

Spendera lite tid i det "riktiga" Bangkok så inser du snabbt att det inte är skitsnack !

Det är bara slöläningar som vill tillbringa sin tid i Bangkok, hittar dom en grästuva ramlar dom rakt på näsan.

Varför ska man spendera tid i Bangkok, förstår jag inte, en storstad, ok. har varit i Bangkok flera ggr men förstår

inte glädjen som ni vill visa. En gång till slöläningar gillar städer för dom vill inte och klarar inte av att ta  hand 

om sej själv, måste ha människor runt sej hela tiden

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är bara slöläningar som vill tillbringa sin tid i Bangkok, hittar dom en grästuva ramlar dom rakt på näsan.

Varför ska man spendera tid i Bangkok, förstår jag inte, en storstad, ok. har varit i Bangkok flera ggr men förstår

inte glädjen som ni vill visa. En gång till slöläningar gillar städer för dom vill inte och klarar inte av att ta  hand 

om sej själv, måste ha människor runt sej hela tiden

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är bara slöläningar som vill tillbringa sin tid i Bangkok, hittar dom en grästuva ramlar dom rakt på näsan.

Varför ska man spendera tid i Bangkok, förstår jag inte, en storstad, ok. har varit i Bangkok flera ggr men förstår

inte glädjen som ni vill visa. En gång till slöläningar gillar städer för dom vill inte och klarar inte av att ta  hand 

om sej själv, måste ha människor runt sej hela tiden

För inte alltför längesedan satt såna som dig inlåsta och fick tunga mediciner, men så las institutionerna ner ,och nu får vi vanliga folk dras med idi*terna. HUVA!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

För inte alltför längesedan satt såna som dig inlåsta och fick tunga mediciner, men så las institutionerna ner ,och nu får vi vanliga folk dras med idi*terna. HUVA!

Sluta snacka om Mig!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev svampen:

Sluta snacka om Mig!!!

Du är i en helt egen klass!!!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är bara slöläningar som vill tillbringa sin tid i Bangkok, hittar dom en grästuva ramlar dom rakt på näsan.

Varför ska man spendera tid i Bangkok, förstår jag inte, en storstad, ok. har varit i Bangkok flera ggr men förstår

inte glädjen som ni vill visa. En gång till slöläningar gillar städer för dom vill inte och klarar inte av att ta  hand 

om sej själv, måste ha människor runt sej hela tiden

Ja åker inte ner för skidmässan!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är bara slöläningar som vill tillbringa sin tid i Bangkok, hittar dom en grästuva ramlar dom rakt på näsan.

Varför ska man spendera tid i Bangkok, förstår jag inte, en storstad, ok. har varit i Bangkok flera ggr men förstår

inte glädjen som ni vill visa. En gång till slöläningar gillar städer för dom vill inte och klarar inte av att ta  hand 

om sej själv, måste ha människor runt sej hela tiden

Förväntade mig inte att du skulle kunna se tjusningen i denna fantastiska stad :-)

Men kan säga att den innehåller en hel del inkl. "riktig" thaimat :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

För inte alltför längesedan satt såna som dig inlåsta och fick tunga mediciner, men så las institutionerna ner ,och nu får vi vanliga folk dras med idi*terna. HUVA!

Numera måste såna som han medicinera sig själva, helst med medicin direkt från dunk!

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Varken pepparkakor eller svensk choklad har varit någon större hit när jag tog med mig förra året till byn. Kalles har jag haft med mig men kommer inte ihåg jag någon smakat eller om jag bara själv haft det på äggmackan. Tvivlar på att det skulle vara någon större hit med tanke på att det är ganska salt. 

Kalles kaviar är en hit, hos svärmor!

Hon äter det på rostat bröd, med eller utan ägg.

 

Dajm och Dumle karameller funkar fint, även för personer som härstammar från de Nordöstra delarna av Thailand!

Det bevisade min gode vän Peter_BKK när han kastade sådana istället för pengar vid ett besök på ett dansställe på Soi Cowboy, för några år sedan...

De som borde ha dansat kastade sej istället över godbitarna, och när deras skift var till ända, kom de till oss och frågade artigt om vi hade mera godis, det hade vi!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev svampen:

Antigen en Kupevärmare eller nedan ?:love:

image.png.078dbf946755ff1ca69b519828d883c1.png

 Det tror jag skulle vara uppskattat så här års. Inte till bilen, men att ha inomhus. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Boa52 said:

Du lever i din värld, basket skor till dottern, låter dyrt. bara en shoppingresa två ggr per år vem tror du har råd med det i Isan.

Du fattar noll, vad folk, föräldrar vill ha som present är pengar. Du lever utanför thaifolk, vet ingenthing

 

När jag läser ett inlägg som du skrivit innan klockan 15 svensk tid så tänker jag på en gammal gubbe med utstående öron som står lutad över en spark och vinkar till bilarna som kör förbi på landsvägen; klart efterbliven men snäll.

 

När jag läser ett inlägg som du skrivit efter klockan 15 svensk tid så tänker jag fortfarande på en gammal gubbe med utstående öron som står lutad över en spark men nu vinkar han inte längre till bilarna som kör förbi på landsvägen; nu kastar han småsten och skriker "jvla bill huva åka sörrlaning huvva fattar skit".

 

Jag kommer vara i Kiruna 27-30 december så varför inte ta sparken och kom förbi så du får se det riktiga Norrland. Jag bjuder på kask och är du riktigt snäll sticker jag till dig en femhundring, det är ju så vi bättre bemedlade ska göra när vi första gången träffar fattigt folk från byarna.

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev iggy:

Nu är det snart dags för första besöket i Issan hos flickvännens föräldrar. Någon som har ett bra tips på vad man kan ta med som present?

Om din flickvän varit i Sverige så ge hennes föräldrar något liknande som hon gav dina föräldrar i present, annars så kan du väl fråga henne vad de kan tänkas att uppskatta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev iggy:

Nu är det snart dags för första besöket i Issan hos flickvännens föräldrar. Någon som har ett bra tips på vad man kan ta med som present?

Ta med nån grej som representerar dig eller Sverige kanske om du har möjlighet. Inlagd sill med svensk nubbe kanske, plocka ihop lite foto från Sverige och med kopplingar till dig och

sätt er ihop o kolla, då blir det lite socialt och trevligt.

Att vräka på med pengar eller guld som en del gör tycker jag är helt åt skogen (djungeln?) .

Att börja agera som nån socialarbetare är inte särskilt smart, nedvärderande plus att det sänder fel signaler för framtiden.

Som Atom skrev, alla Thai är inte fattiga, stort misstag att utgå från det. 

 

Om inte presenten duger ( antingen för din flickvän eller föräldrarna) så packa suitcasen o dra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förtiden, när frugan åker upp till sin famlj, så tar hon med sig Gifflar och Marabou och det verkar var uppskattat...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Boa52:

Du lever i din värld, basket skor till dottern, låter dyrt. bara en shoppingresa två ggr per år vem tror du har råd med det i Isan.

Du fattar noll, vad folk, föräldrar vill ha som present är pengar. Du lever utanför thaifolk, vet ingenthing

Att åka upp till Isaan och slicka buffelröv är inte riktiga Thailand...

Det kan inte vara upplyftande att vara byns ATM vid dina besök och det är väl orsaken till att ni bara har råd att besöka Thailand varannat, var tredje år......

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du lever i din värld, basket skor till dottern, låter dyrt. bara en shoppingresa två ggr per år vem tror du har råd med det i Isan.

Du fattar noll, vad folk, föräldrar vill ha som present är pengar. Du lever utanför thaifolk, vet ingenthing

Är du dum i huvudet på riktigt, ibland har jag trott du spelar dum....men du dumförklarar dig själv i inlägg efter inlägg!

 

Är det nått konstigt med sportskor för 500sek?

 

Lider med de som tvingas leva i din närhet!

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är det nått konstigt med sportskor för 500sek?

 

 

 

Om det är halva priset så är väl 500sek ok.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag talar ny bara av egen erfarenhet... Men de två familjer jag levt med i Thailand har uppskattat choklad i alla dess former och makrill i tomatsås! Satsa på vanlig kakchoklad, jag hade med mig en Aladdin första gången! Inte roligt att öppna när allt smält ihop till en jättepralin! :)
Min nya familj älskar dessutom kakor! Så ballerina och singoalla i alla smaker är uppskattat.

Kontanta pengar lär tids nog bli aktuellt för det ena och det andra! I mitt fall uppgradering av hemmet.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog ändå inne på att det är kontanter som gäller och detta främst för att så ett frö av avundsjuka bland familj, släkt, grannar och andra som har en farang till man/pojkvän, så ju mer desto bättre... Sedan skall du ju självklart ge en slant var gång du kommer ner för att upprätthålla denna osämja...;).

 

/Intrigmakarenbob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Atom:

Nej, beror inte på hur gott ställt de har. Att ge kontanter vid första besöket kan aldrig vara rätt; även om de säkert skulle bli glada. Om din eventuella dotter kom hem med en pojkvän från Qatar och han gav dig 100,000 spänn; hur skulle det kännas? Schysst med stålar givetvis men skulle det kännas rätt?

 

Jag tror på att ge en kalender med schyssta svenska landskapsbilder, en enkel kristall typ "snöboll", svenskt godis och kanske svenska snapsar. Om förhållandet känns seriöst och det blir återbesök nästa år så är situationen annorlunda. Då kan du tänka på vad de behöver (baserat på hur gott ställt de har etc) och vad du har råd med.

 

Inte alla thailändare är fattiga och det känns trist när alla utgår från att en thailändska som träffat en svensk med självklarhet måste vara fattig. Om till och med vi själva sprider den bilden blir det rätt svårt att förmedla en annan bild. Inte konstigt att mina släktingar blir aningen förbryllade när frugan postar bilder på Facebook hur hon och hennes väninnor flyger över dagen för att shoppa i Singapore; stämmer liksom inte överens med den bild de har av thailändskor.

 

20 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Jo det hade jag verkligen uppskattat om nån hade kommit på besök med/till min dotter och lämnad över en sketen lax eller två, gör om gör rätt. 

När du besöker nya och gamla bekanta , lämnar du pengar som presenter ? 

Jo, det beror mycket på om dom är fattiga eller har det gott ställt. Jag skulle aldrig ge pengar till en välbärgad familj, men till dom som har det dåligt ställt är det mycket uppskattat, enligt egen erfarenhet.

När jag besökte tjejens mor (far är död) för första gången fick hon 3000 thb, sen var vi iväg till affären/marknaden och handlade. Allt detta var mycket uppskattat som PRESENT.

Jag har även gett pengar som PRESENT till släktingar som uppskattat det mycket. Tror inte dom blivit speciellt lyckliga av en glasskål eller en bok om Sverige.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig personligen gett pengar utan det får gumman sköta.

Första gången vid begravning skulle gumman ge bort 10 000 bath men jag sa hon kan gott ge 20 000 för vi sänder ju inga pengar annars.

Ett undantag var förförra begravningen när jag vann en massa pengar på likvakan.

Kändes rätt att ge bort sedelbunten till mamman som satt i trappan.

Räknade aldrig hur mycket det var.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog ändå inne på att det är kontanter som gäller och detta främst för att så ett frö av avundsjuka bland familj, släkt, grannar och andra som har en farang till man/pojkvän, så ju mer desto bättre... Sedan skall du ju självklart ge en slant var gång du kommer ner för att upprätthålla denna osämja...[emoji6].
 
/Intrigmakarenbob
Men hur mycket eller lite man ger är det aldrig tillräckligt för grannarna! Jag köpte en traktor för nån miljon till exfamiljen och det enda grannarna sladdrade om var att jag var falang kii nok för att jag inte tog familjen på badsemester och inte köpte bil åt dem! :)

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...