Jump to content
IGNORERAD

LPG-Bilgas


kentapenta

Recommended Posts

Jag har planer på att köpa en bil som är gaskonverterad.

Har aldrig tänkt på det tidigare, men är tankningsmöjligheterna 

bra här i Thailand.

Tänker på landet, i Bangkok finns det ju överallt, nästan alla taxi går ju på gas.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kentapenta:

Jag har planer på att köpa en bil som är gaskonverterad.

Har aldrig tänkt på det tidigare, men är tankningsmöjligheterna 

bra här i Thailand.

Tänker på landet, i Bangkok finns det ju överallt, nästan alla taxi går ju på gas.

Jag tycker att jag bor i riktiga obygden (på landet), för några år sedan var det väl inte så vanigt med gasstationer här men nu tycker jag att det öppnas lite överallt.

 

1 timme sedan, skrev kentapenta:

Jag har planer på att köpa en bil som är gaskonverterad.

Har aldrig tänkt på det tidigare, men är tankningsmöjligheterna 

bra här i Thailand.

Tänker på landet, i Bangkok finns det ju överallt, nästan alla taxi går ju på gas.

Kolla på internet om PTT gas station location i ditt närområde.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

LPG finns överallt efter de större vägarna och i större tätorter sen går det ju bra att köra på bensin också, värre med CNG som många Bangkok taxi kör på. Där är det långt mellan tankställen.

 

Så köp en LPG inte CNG

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan de båda är att LPG är propangas och CNG är naturgas samt att de lagras i bilen med olika tryck. Lägre tryck för LPG och högre för CNG, har för mig att det är c:a 30 bar för LPG och upp mot 200 bar för CNG.
Billigt är det i alla fall om jag inte kommer ihåg fel så körde jag 180 Km för 100 Thb. Men det tar bort en del hästkrafter i motorn så sikta på de nyare modellerna som är mer effektiva.
Det tråkiga är att det kan bli långa köer ibland vid tankning speciellt för CNG då många långtradare använder det.

 

Läst någonstans att CNG produceras 100% i Thailand medan LPG importeras.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev BB:

Skillnaden mellan de båda är att LPG är propangas och CNG är naturgas samt att de lagras i bilen med olika tryck. Lägre tryck för LPG och högre för CNG, har för mig att det är c:a 30 bar för LPG och upp mot 200 bar för CNG.
Billigt är det i alla fall om jag inte kommer ihåg fel så körde jag 180 Km för 100 Thb. Men det tar bort en del hästkrafter i motorn så sikta på de nyare modellerna som är mer effektiva.
Det tråkiga är att det kan bli långa köer ibland vid tankning speciellt för CNG då många långtradare använder det.

 

Läst någonstans att CNG produceras 100% i Thailand medan LPG importeras.

5a3386364dc64_Skarmavbild2017-12-15kl_15_21_47.png.326cbcb3d62c825adc3f8fce861d3e15.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev kentapenta:

Jag har planer på att köpa en bil som är gaskonverterad.

Har aldrig tänkt på det tidigare, men är tankningsmöjligheterna 

bra här i Thailand.

Tänker på landet, i Bangkok finns det ju överallt, nästan alla taxi går ju på gas.

Tänk på att gas är ett "torrt" bränsle, det sliter mer på motorn än bensin.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev BB:

Skillnaden mellan de båda är att LPG är propangas och CNG är naturgas samt att de lagras i bilen med olika tryck. Lägre tryck för LPG och högre för CNG, har för mig att det är c:a 30 bar för LPG och upp mot 200 bar för CNG.
Billigt är det i alla fall om jag inte kommer ihåg fel så körde jag 180 Km för 100 Thb. Men det tar bort en del hästkrafter i motorn så sikta på de nyare modellerna som är mer effektiva.
Det tråkiga är att det kan bli långa köer ibland vid tankning speciellt för CNG då många långtradare använder det.

 

Läst någonstans att CNG produceras 100% i Thailand medan LPG importeras.

Jag kan minnas fel men har för mej att LPG är upp till 16 Bar och CNG är upp till 230Bar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...