Jump to content
IGNORERAD

Thailändska tjänstemän.


janne_h

Recommended Posts

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lite surt

Jag har eg inte något som helst behov av svensk bank just nu, mer än att få tillgång till bank-id /E-leg, lite surt att aktivera min bank bara för det.

Kostar ändå några 100 i månaden. 

Är det så dyrt för att du inte är folkbokförd i Sverige eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    17

  • UglyFarang

    12

  • Cavemannen

    10

  • frogfish

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det så dyrt för att du inte är folkbokförd i Sverige eller ?
Nä, för att jag inte behöver någon svensk bank.
Min bank vill att jag aktiverar konto med internettjänster för att få tillgång till bank-id.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nä, för att jag inte behöver någon svensk bank.
Min bank vill att jag aktiverar konto med internettjänster för att få tillgång till bank-id.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Handelsbanken tar inga avgifter för sina tjänster. Kanske något att byta till eller det kanske inte går att byta om man skrivit ut sig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Handelsbanken tar inga avgifter för sina tjänster. Kanske något att byta till eller det kanske inte går att byta om man skrivit ut sig ?

Jag är utskriven och har Swedbank. Har för mig att den enda fasta avgift jag betalar är den för kortet som jag har som reserv ifall annat krånglar. 175 spänn per år eller nåt sånt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Handelsbanken tar inga avgifter för sina tjänster. Kanske något att byta till eller det kanske inte går att byta om man skrivit ut sig ?
Det har jag för mig att inte Nordea gjorde heller då jag var pluskund.
Har helt enkelt ingen lust att vara aktiv i någon svensk bank, då jag inte har något behov för det.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Lite surt

Jag har eg inte något som helst behov av svensk bank just nu, mer än att få tillgång till bank-id /E-leg, lite surt att aktivera min bank bara för det.

Kostar ändå några 100 i månaden. 

 

Jag kör Länsförsäkringarnas Bank inga avgifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till nånting mindre byråkratiskt.

Jag tjuvstartade innan namnbytet och byggde ett extra badrum ihop med sovrummet. Ville ha dom tunga bitarna klar eftersom Vi åker till Sverige ikväll.

Det ska bli en glasvägg i öppningen. Och ytterligare en glasvägg som täcker duschen till vänster

 

08c7262ad68427c8c0ea835eb67f374c.jpg&key=eccbba0e8d4fcb8bf735d323df1e814149906213edfeb05f42c37853e75a8759

 

2608c4994d16afd921f0737aad93bffc.jpg&key=992c1c9cc8218096b7f807f76623df578cd702317a51454490b80c1fc9a50a3c

 

3cc082cdd5728582b144305eaad6126f.jpg&key=3538ac328c5cfcd0d66377b5af1c4c2250251fe56d201436eea88e8320c50acc77f5a8ca8b04c8a97f3ebbb927872c0f.jpg&key=991d58a825f9e735fd66091838815674453ff2818306d86688eaf4f7ac64d7af

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

byggde ett extra badrum ihop med sovrummet. 
Det ska bli en glasvägg i öppningen. Och ytterligare en glasvägg som täcker duschen till vänster

 

Snygga väggar .... men troligtvis underkänt i @Kötthandlarn ´s WC-granskning :big_smile:

Någon inåtgående dörr som begränsade WC-utrymmets bredd?

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Snygga väggar .... men troligtvis underkänt i [mention=9293]Kötthandlarn[/mention] ´s WC-granskning :big_smile:
Någon inåtgående dörr som begränsade WC-utrymmets bredd?
/Enis
Det blir skjutdörr i glas till badrummet och utåtgående glasdörr till duschen.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Det visade sig vid test att om jag spolade vatten på golvet borta vid toaletten så var fallet jättebra på golvet....till duschens avlopp längst till vänster.

Problemet är att däremellan kommer det att vara en glasvägg som stoppar vattnets framfart. Så plattsättaren får nu skära om några plattor och se till att det lutar mot brunnen i mitten istället i det rummet som vattnet tidigare rann ifrån. Gör om gör rätt.

I alla fall inte lika illa som nya karolinska där det var flera hundra badrum som hade bakfall. [emoji3]

 

b68803f6973d5154f8279ee20d71b00d.jpg&key=2189b39cf8f4c9a325c49f96e970b6389e0691b643896f238f5a811a9275e7b9

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Det visade sig vid test att om jag spolade vatten på golvet borta vid toaletten så var fallet jättebra på golvet....till duschens avlopp längst till vänster.
Problemet är att däremellan kommer det att vara en glasvägg som stoppar vattnets framfart. Så plattsättaren får nu skära om några plattor och se till att det lutar mot brunnen i mitten istället i det rummet som vattnet tidigare rann ifrån. Gör om gör rätt.
I alla fall inte lika illa som nya karolinska där det var flera hundra badrum som hade bakfall. [emoji3]
 
b68803f6973d5154f8279ee20d71b00d.jpg&key=2189b39cf8f4c9a325c49f96e970b6389e0691b643896f238f5a811a9275e7b9
 
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
 
 
 
Juste med yrkesmän. Efter 1 timme var fallet löst. Rinner nu åt rätt håll. [emoji16]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är då en jävla tur att man kan sköta det mesta via dator. Ska man besöka Skatteverket eller Försäkringskassan så är det 100 meter kö av kulturberikare där för jämnan i Uppsala

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev leifen:

Vilket av lantmäterierna, det statliga som avstyckar, gör kartor, hanterar servitut mm, eller kommunens eget som placerar byggnader, fastställer höjder på en redan avstyckad tomt?

Jag hade inte en aning om att vi förutom det statliga Lantmäteriet även hade ett flertal parallella lantmäterier som styrs av sveriges kommuner och som dessutom använder sej av samma namn.

Mycket ska man höra innan öronen ramlar av.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Jag hade inte en aning om att vi förutom det statliga Lantmäteriet även hade ett flertal parallella lantmäterier som styrs av sveriges kommuner och som dessutom använder sej av samma namn.

Mycket ska man höra innan öronen ramlar av.

Ligger faktiskt lite sanning i det.

https://www.lantmateriet.se/sv/Om-Lantmateriet/Samverkan-med-andra/kommunala-lantmaterimyndigheter/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev janne_h:

Här är bilder på huset förresten

5a306bc986c0e_2017-10-2512_25_02.thumb.jpg.02aecb1d9904d1b22dd1bdef46d95303.jpg

 

 

5a306b6eab782_2017-12-0713_33_02.thumb.jpg.fbd777ca4f7929c05aa4fae0de17219d.jpg

 

5a306b3579ed9_2017-11-2416_52_24.thumb.jpg.b8285b131d66fd7086db1b737567dc40.jpg

Kåken ser supertrevlig ut, men muren ger det en hel del Auschwitz känsla, hoppas det inte är samma i verkligheten.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kåken ser supertrevlig ut, men muren ger det en hel del Auschwitz känsla, hoppas det inte är samma i verkligheten.
Absolut inte. Muren är ju bara på ena sidan.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Kåken ser supertrevlig ut, men muren ger det en hel del Auschwitz känsla, hoppas det inte är samma i verkligheten

 

8 minuter sedan, skrev janne_h:

Absolut inte. Muren är ju bara på ena sidan.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Går ju att snygga till så att den inte syns med hjälp av träd och växtlighet samt medaljonger/utsmyckningar

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev janne_h:

Här är bilder på huset förresten

5a314659cc52e_vadrdetta.jpg.6b5c028d2dc9c236319ccf9a96fdcb9c.jpg

 

VAd är det?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

5a314659cc52e_vadrdetta.jpg.6b5c028d2dc9c236319ccf9a96fdcb9c.jpg

 

VAd är det?

 

/Enis

Hahah funderade på det också tidigare idag :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu har jag provat och gjort en sökning på Lantmäteriet och endast fått upp just Lantmäteriet, alltså det statliga.

Gjorde nu även på hitta också, med samma resultat.

Så de jag både ringt och mailat angående förrättning är just det enda svenska Lantmäteriet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det är då en jävla tur att man kan sköta det mesta via dator. Ska man besöka Skatteverket eller Försäkringskassan så är det 100 meter kö av kulturberikare där för jämnan i Uppsala

Samma på Immigrationen i Pattaya 150-200 ryssar,engelskmän,Norrmän och annat löst pack som står och köar, FYFAN!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Samma på Immigrationen i Pattaya 150-200 ryssar,engelskmän,Norrmän och annat löst pack som står och köar, FYFAN!

Du ska väl inte klaga, du var väl rätt ensam i måndags 555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du ska väl inte klaga, du var väl rätt ensam i måndags 555555

Faktist inte, jag var där i kanske 2min och det var minst 10st till under de 2minuterna, de hade t.o.m en egen vakt som talade om för alla att det var stängt, han la armarna i kors och sa Close :D 

 

ps. detta är direkt från verkligheten och går inte att googla fram :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Nu har jag provat och gjort en sökning på Lantmäteriet och endast fått upp just Lantmäteriet, alltså det statliga.

Gjorde nu även på hitta också, med samma resultat.

Så de jag både ringt och mailat angående förrättning är just det enda svenska Lantmäteriet.

Ok. Jag trodde att du menade att det inte finns kommunala lantmäterimyndigheter. Om de kallar sig nåt annat (än bokstavligt Lantmäteriet) vet jag inte, men det står vad de gör i länken jag bifogade.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Ok. Jag trodde att du menade att det inte finns kommunala lantmäterimyndigheter. Om de kallar sig nåt annat (än bokstavligt Lantmäteriet) vet jag inte, men det står vad de gör i länken jag bifogade.

 

Googlade du igen hahahahahahahaha :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...