Jump to content
IGNORERAD

Spänd på årets Pattaya reportage


Niro

Recommended Posts

Nästan varje år runt Jul kommer det ett reportage i Expressen från Pattaya. Detta är såklart ett enkelt och attraktivt jobb. Gratis semester i två veckor, under högsäsong och allt man gör är att kopiera texten från förra året. 
Josephine Freje gjorde ett fantastiskt jobb för något år sedan. Då tog hon på sig en leopardmönstrad tajt klänning och kunde sedan rapportera om hur hon blivit behandlad som en Rysk hora på Walking street.
Undersökande journalistik när den är som bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Niro:

Nästan varje år runt Jul kommer det ett reportage i Expressen från Pattaya. Detta är såklart ett enkelt och attraktivt jobb. Gratis semester i två veckor, under högsäsong och allt man gör är att kopiera texten från förra året. 
Josephine Freje gjorde ett fantastiskt jobb för något år sedan. Då tog hon på sig en leopardmönstrad tajt klänning och kunde sedan rapportera om hur hon blivit behandlad som en Rysk hora på Walking street.
Undersökande journalistik när den är som bäst!

Josephine Freje får de gärna skicka igen, hon skriver rätt kul och gjorde många bra reportage om Thailand.  Det om traffickingen inom seafoodindustrin är det jag spontant minns som bäst.

 

Om Pattaya..ja det blir lite skruvat i formuleringarna ibland, tex att Pattaya i folkmun kallas för "Thailands rövhål". Det var väl troligen hennes journalistkollega Jan Källman (may he rest in peace) som myntade det uttrycket.

 

Googlade fram det gamla reportaget där hon beskriver om hur det var att gå på WS i leopardmönstrad klänning och det hon berättar känns fortfarande inte alls otroligt. Men visst, hon kunde anat vad som väntade med det klädvalet, även om man kan råka ut för samma i både Grums, Calcutta, Beijing eller London, så är andelen "low-lifes" och klappträn, särskiit av manlig sort, ovanligt hög i Pattaya.

 

Från det reportaget om "7 väldigt oväntade saker jag lärde mig i Thailand" är min favorit annars nr 6, som ju också är en företeelse som stämmer bra:

 

"Tjejhoror köper killhoror efter arbetspasset

Några av mina bästa vänner i Thailand är prostituerade. De slutar inte sitt pass förrän deras Mama San (bordellmamma) fått sin del av kakan. Detta – tillsammans med långsam utlösning – ställer ibland till det när vi ska ut och festa.

Klockan var närmare 02 på natten innan vi kom i väg. När taxin kör in på ett av många bögkvarter tänkte jag att det var som hemma – jag brukar älskar att dansa bland män som tycker jag är lika sexig som ett orange pensionskuvert. Men icke. Mina prostituerade vänner var här för att köpa män. Tydligen är de flesta “bögarna” inte ens bi, utan suger helt enkelt snopp för pengar. Jämställdhet? Ibland får man lämna analyserna i handväskan och bara konstatera att man får två killhoror för priset av en tjejhora. Ta seden dit du kommer? Nej tack, hellre schlagermusik."

 

2a blir nog beskrivningen av razzian på @Fritz bridgeklubb, även den ganska träffande.

 

https://www.expressen.se/nyheter/7-valdigt-ovantade-saker-jag-larde-mig-i-Thailand/

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev spooncreek:

2a blir nog beskrivningen av razzian på @Fritz bridgeklubb, även den ganska träffande.

 

https://www.expressen.se/nyheter/7-valdigt-ovantade-saker-jag-larde-mig-i-Thailand/

Hmmmm...i reportaget skriver hon ju att det var 32 övervintrande pensionärer vilket var ljug. Jag lovar att tjejen som sitter med ryggen mot kameran på bilden har många år kvar till den åldern, det är inte utan orsak vi i smyg kallar henne för Sexy Linda. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off-topic men ändå Pattaya relaterat, Qatar Airways sk börja flyga från Doha till U-tapao nästa år och marknadsavdelningen i Sverige vill nog att marknadsföringen av den flyglinjen mer fokuserar på koh Samet, Rayong och de områdena är Pattaya för det blir svårsålt i Sverige. Men i övriga världen så går det bra att berätta att man kommer att flyga till Pattaya...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Lite off-topic men ändå Pattaya relaterat, Qatar Airways sk börja flyga från Doha till U-tapao nästa år och marknadsavdelningen i Sverige vill nog att marknadsföringen av den flyglinjen mer fokuserar på koh Samet, Rayong och de områdena är Pattaya för det blir svårsålt i Sverige. Men i övriga världen så går det bra att berätta att man kommer att flyga till Pattaya...

Hehe.

Jag tror nog att det kommer sälja bra, men det kräver nog sin man (el kvinna) då en resa dit räknas i Sverige som likvärdigt med folkmordet i Rwanda......

 

Blir intressant att följa om det blir nån succé.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev frogfish:

Hehe.

Jag tror nog att det kommer sälja bra, men det kräver nog sin man (el kvinna) då en resa dit räknas i Sverige som likvärdigt med folkmordet i Rwanda......

 

Blir intressant att följa om det blir nån succé.

 

Det räcker med att åka till Thailand oavsett ort, så är man i de svenska navelskådarnas verklighet en klimatbov av stora mått, man till och med firar klimathotet. 

 

350000.thumb.PNG.8fd67b1aab700dac835fe6f2c98ecc4a.PNG

 

https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/350-000-svenskar-reser-hit-varje-ar-for-att-fira-klimathotet/

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

 

Det räcker med att åka till Thailand oavsett ort, så är man i de svenska navelskådarnas verklighet en klimatbov av stora mått, man till och med firar klimathotet. 

 

350000.thumb.PNG.8fd67b1aab700dac835fe6f2c98ecc4a.PNG

 

https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/350-000-svenskar-reser-hit-varje-ar-for-att-fira-klimathotet/

Den där mannen (LL) ska bara hålla k*ften!

Med sin höga svansföring är jag övertygad om att han är närbesläktad med Kapten Klänning eller Virre.

 

Han har gjort till sitt adelsmärke att smutskasta andra (män), och är väl så populistisk man kan vara på en skala.

 

Jag kanske inte behöver säga att han ska akta sig för att komma i min väg......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
11 timmar sedan, skrev soi covboy:

Blir väl mycket om metoo och nya lag förslaget från soosarna om sexköp ska förbjudas utomlands

Blir spännande att se hur Morgan har tänkt sig att lagföra dessa grova brottslingar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Fredman:

Blir spännande att se hur Morgan har tänkt sig att lagföra dessa grova brottslingar. 

Ärligt talat, tror de att de kan få bort strålkastarljuset från problemen här på hemmaplan (och vilka som skapar dem), så är jag övertygad om att det kommer avsättas både rikligt med resurser och tid för detta. Om man ser till den tänkta målgruppen så är det ju helt rätt i tiden. Just nu är det väl en del judehat och förföljelser av judar som måste mörkas.....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
15 timmar sedan, skrev Lars12:

Trist för släkten men skönt att det finns "rättvisa" i en del länder.

Narkotika tillverkare ska inte gå fria.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...