Jump to content
IGNORERAD

Bästa Julsnapsen?


Cavemannen

Bästa Julsnapsen?  

33 röster

  1. 1. Vilken snaps passar bäst till julen?

    • Bäska droppar
      1
    • Aalborgs Akvavit
      10
    • Norsk Akvavit typ Linje akvavit
      3
    • Koskenkorva
      1
    • Annan
      18


Recommended Posts

57 minuter sedan, skrev Enis:

Egentillverkad pepsrotssnaps är inte så tokig

 

enis

Gärna efter Mathias Dahlgrens recept. I såväl Brännvin special som Renat brännvin.

Passar hela året! Gärna då till sill.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    4

  • fiskarn

    4

  • acarls

    3

  • Boa52

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför inte 7, 8 st småkantareller i en liter vodka låt stå 6 månader, Lovar blir en hit . ingen smak av kantarell i mitt tycke ,, Men smak av skog o gävulsk  god snaps...

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎12‎-‎08 at 21:03, skrev fiskarn:

Drack en riktigt god snaps för några jular sedan och jag är nästan säker på att den var dansk och möjligen lagrad.. Den hade ett stort nummer på etiketten. Möjligen tre eller fyra nummer! om det ingick i namnet eller om numret är namnet det vet jag ej. Men jag vill ha tag på den för den var förbaskat god vill jag minnas. Vi var så fina att vi behöll flaskan vid våran sida av bordet ;-)

 

Vet att det inte är mycket att gå på men det finns kanske någon finsmakare i forumet som har mer koll än vad jag hade den något suddiga jul. Mina jular är mina och inte barnens för jag har inga...

Lysholm N0. 52 kanske?

lysholm52-bilde-med-kryddere.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-10 at 23:25, skrev wavis:

Varför inte 7, 8 st småkantareller i en liter vodka låt stå 6 månader, Lovar blir en hit . ingen smak av kantarell i mitt tycke ,, Men smak av skog o gävulsk  god snaps...

Det skall testas.... 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

En eller max två och då då OP eller Skåne, helst ska flaskan legat i frysen någon dag.

Dricker jag mer kan jag inte tillgodogöra mig de goda smakerna som julmaten har att erbjuda.

Övrig dryck är Spendrups LÄTTÖL - absolut ingen mening att bli berusad julaftonen som bör vara barnens högtid.

Har blivit för gammal (eller förståndig) för att bli berusad (full) när det finns barn i omgivningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev acarls:

Lysholm N0. 52 kanske?

lysholm52-bilde-med-kryddere.jpg

Fel form på flaskan men de kanske har fler modeller på den?

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎12‎-‎10 at 15:48, skrev Alarik:

Gärna efter Mathias Dahlgrens recept. I såväl Brännvin special som Renat brännvin.

Passar hela året! Gärna då till sill.

Provar med Absolut, det borde väl fungera det också?

P1000326.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev GreenValley:

Provar med Absolut, det borde väl fungera det också?

P1000326.JPG

Det borde absolut fungera.!

Du kommer att ha julen räddad.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag riktigt älskar såna här saker, där man provar själv.

Jag tror jag har mycket gemensamt med Stefan i Isaan, som också gillar att testa fram egna saker, för mig är det halva nöjet att ha gjort det själv :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎12‎-‎12 at 13:10, skrev acarls:

OP 125th edition?

76136.png

Kanske!!!

Frågade även ägaren till flaskan som jag drack ur men vederbörande kommer inte heller ihåg och det beror troligen på ett alldeles för stort lager av flaskor hemma. Hans bästa gissning var en årgångs snaps från Aalborg..

 

Kan bli jobbigt att gå igenom dem alla. Får börja med att smaka på någon av dem som finns på bolaget...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev fiskarn:

Kanske!!!

Frågade även ägaren till flaskan som jag drack ur men vederbörande kommer inte heller ihåg och det beror troligen på ett alldeles för stort lager av flaskor hemma. Hans bästa gissning var en årgångs snaps från Aalborg..

 

Kan bli jobbigt att gå igenom dem alla. Får börja med att smaka på någon av dem som finns på bolaget...

Ja på Aalborg Jule Akvavit står ju årgången på etiketten (4 siffror), men jag har för mig att det är ganska små siffror under stor text

Ungefär så här

aalborg-jule-akvavit-2017-07-liter-47-.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...