Jump to content
IGNORERAD

Taxi till Arlanda


lasseiudon

Recommended Posts

Brukar anlita Solna Taxi till och från Arlanda, har alltid funkat bra. Någon som vill rekommendera något annat Taxibolag för resor till och från Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Brukar anlita Solna Taxi till och från Arlanda, har alltid funkat bra. Någon som vill rekommendera något annat Taxibolag för resor till och från Arlanda.

Taxi Stockholm 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker alltid med Sverigetaxi (f.d. Taxi 020).

sverige.png

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Flygbussarna "Door to gate"

 

https://doortogate.se/

 

Körde jag senast med delad bil, kom hem fortare än flygbuss/T-bana till Hässelby. Mitt stopp blev i Jakobsberg där en dam skulle av. 269kr skojar man inte bort när man har tung packning att släpa samt duktigt trött efter en långflygning

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Brukar anlita Solna Taxi till och från Arlanda, har alltid funkat bra. Någon som vill rekommendera något annat Taxibolag för resor till och från Arlanda.

Ja kostar 125:- Tingsta Taxi Whit No Rest!!!!

Ta Banan!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev 65Selander:

Körde jag senast med delad bil, kom hem fortare än flygbuss/T-bana till Hässelby. Mitt stopp blev i Jakobsberg där en dam skulle av. 269kr skojar man inte bort när man har tung packning att släpa samt duktigt trött efter en långflygning

Då är vi grannar. Vi har använt dom flera gånger och det funkar perfekt. Åka via Jakan eller Barkarby tar max 10 minuter extra. Bara att sitta i sin bubbla då föraren vet var man ska.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Då är vi grannar. Vi har använt dom flera gånger och det funkar perfekt. Åka via Jakan eller Barkarby tar max 10 minuter extra. Bara att sitta i sin bubbla då föraren vet var man ska.

Wifi i bussen och laddning av telefonerna i uttag i väggen i bussen

 

Jag betalar 459 kr från Haninge 2 mil söder i city till Arlanda med Flygbussarna i delad buss

 

Taxi tar fastpris Arlanda-City 470 kr och sedan tillkommer minst lika mycket till för att ta sig med taxi till Haninge

 

I appen ser man var bussen är hela tiden och dom kommer när dom lovat. Landar man på Arlanda meddelar man i appen när man är klar med väskorna så rullar bussen fram till hämtning just utanför ankomst

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off topic men måste ändå slå ett slag för, T-bana, Pendeltåg till Märsta o sen buss.

Med enhetstaxan kostar det 30kr till Arlanda kollektivt nu! Där kan man spara in till hela ölen o räkmackan om man har god tid!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Lite off topic men måste ändå slå ett slag för, T-bana, Pendeltåg till Märsta o sen buss.

Med enhetstaxan kostar det 30kr till Arlanda kollektivt nu! Där kan man spara in till hela ölen o räkmackan om man har god tid!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Har man inte för mycket att släpa på så är det klockrent.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Tallviking:

Wifi i bussen och laddning av telefonerna i uttag i väggen i bussen

 

Jag betalar 459 kr från Haninge 2 mil söder i city till Arlanda med Flygbussarna i delad buss

 

Taxi tar fastpris Arlanda-City 470 kr och sedan tillkommer minst lika mycket till för att ta sig med taxi till Haninge

 

I appen ser man var bussen är hela tiden och dom kommer när dom lovat. Landar man på Arlanda meddelar man i appen när man är klar med väskorna så rullar bussen fram till hämtning just utanför ankomst

NO;1 Ha Ha!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev apknug:

Lite off topic men måste ändå slå ett slag för, T-bana, Pendeltåg till Märsta o sen buss.

Med enhetstaxan kostar det 30kr till Arlanda kollektivt nu! Där kan man spara in till hela ölen o räkmackan om man har god tid!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Kostar gratis för den som har period kort

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Kostar gratis för den som har period kort

Vad kostar period kort ?;)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Flygbussarna "Door to gate"

 

https://doortogate.se/

 

Har jag beställt till Arlanda i morgon för första gången, billigare än taxi! Hoppas det funkar smärtfritt. Thailand nästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Stoneys:

Vad kostar period kort ?;)

Finns många olika. Läs på sl.se.

FYI har jag 30 dagars.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wanchai:

Har jag beställt till Arlanda i morgon för första gången, billigare än taxi! Hoppas det funkar smärtfritt. Thailand nästa.

Du får ett sms att bilen är på väg. Då vi åkte för två veckor sedan justerade dom tiden med 10 minuter för att passa in en annan upphämtning.

Man får även en länk som visar var bilen befinner sig. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Du får ett sms att bilen är på väg. Då vi åkte för två veckor sedan justerade dom tiden med 10 minuter för att passa in en annan upphämtning.

Man får även en länk som visar var bilen befinner sig. 

Får man välja om man vill vara där exempelvis 2 eller 3 timmar innan avgång eller är man låst till en speciell tidsintervall för att synka med de andra resenärerna? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev apknug:

Lite off topic men måste ändå slå ett slag för, T-bana, Pendeltåg till Märsta o sen buss.

Med enhetstaxan kostar det 30kr till Arlanda kollektivt nu! Där kan man spara in till hela ölen o räkmackan om man har god tid!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Har jag gott om tid och flyger på e.m så brukar det bli den svängen, nu är det ju ännu bättre när man kan byta på Odenplan från Tunnelbanan

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Får man välja om man vill vara där exempelvis 2 eller 3 timmar innan avgång eller är man låst till en speciell tidsintervall för att synka med de andra resenärerna? 

Du lägger in vilken tid ditt flyg avgår och de planerar efter det. Man kan ju skriva 2-3 timmar tidigare om du vill vara där tidigt.

 

För min del i dag ska de hämta mig 2 o en halv timme innan avgång från norra Stockholm.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar anlita Solna Taxi till och från Arlanda, har alltid funkat bra. Någon som vill rekommendera något annat Taxibolag för resor till och från Arlanda.
Hej
Jag anlitar Door to Gate, dom är billigare. Dem kör med en minibuss för ca 10 personer max
Kan bli så att man hämtar upp fler på vägen. Men desto fler desto billigare per person.
Kan varmt rekommenderas.
Lasse M


Skickat från min Lenovo YT3-X90F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-09 at 00:23, skrev Lasse M:

Hej
Jag anlitar Door to Gate, dom är billigare. Dem kör med en minibuss för ca 10 personer max
Kan bli så att man hämtar upp fler på vägen. Men desto fler desto billigare per person.
Kan varmt rekommenderas.
Lasse M


Skickat från min Lenovo YT3-X90F via Tapatalk
 

Priset påverkar ine hur många som åker, fast pris är det som gäller. Jag åkte med dom i fredags och priset var 269 kr fast jag var ensam i bilen till Arlanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Priset påverkar ine hur många som åker, fast pris är det som gäller. Jag åkte med dom i fredags och priset var 269 kr fast jag var ensam i bilen till Arlanda.

Enda skillnaden i pris är om du väljer "egen buss" eller delad buss" vid bokningen. Trots att du väljer "delad buss" kan du ha tur att ingen annan passar din hämtning så du får åka ensam ändå

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tallviking:

Enda skillnaden i pris är om du väljer "egen buss" eller delad buss" vid bokningen. Trots att du väljer "delad buss" kan du ha tur att ingen annan passar din hämtning så du får åka ensam ändå

När jag skulle till Dominikanska 29/9 så gick flyget 0600 mot Paris och då skickade de en taxi istället. Ingen ville dela buss så tidigt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev 65Selander:

När jag skulle till Dominikanska 29/9 så gick flyget 0600 mot Paris och då skickade de en taxi istället. Ingen ville dela buss så tidigt :-)

Jag har några tidigare kollegor som jobbar där. Deras bilar rullar på treskift. Morgongänget börjar 03,00 så åkte du precis då kanske dom inte fick ut någon bil. Då får dom ta smällen med att beställa taxi.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...