Jump to content
IGNORERAD

Världens farligaste land att köra bil i.


uptoyou

Recommended Posts

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • uptoyou

    6

  • Fritz

    5

  • Nilsson68

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev koppar55:

Nu är Thailand iaf etta på någonting även om det är en föga smickrande position.

Tror nog att man behåller platsen i en nära framtid utan någon större anstränging.

Bangkok är den stad i världen som har värst trafikstockningar

 

Det är därför Bangkok inte är en av de farligaste platserna att köra på i Thailand (trafiken rör sig knappt ju)
 

Värst i Thailand är Rayong-provinsen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Bangkok är den stad i världen som har värst trafikstockningar

Det kan väl ändå inte stämma. Två experter här på forumet har ju tidigare hävdat att det är betydligt värre i Pattaya och eftersom den ene av dom aldrig har haft fel i hela sitt liv så då måste det ju vara sant det dom påstår. :dance1:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vad grundar du den slutsatsen på ?

Thailand ligger nu på plats 18. Tidigare år har jag läst något om plats 1, 2 eller 3.

Eller du menar att Thailand ligger kvar på samma nivå men alla dom andra länderna blivit farligare?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand ligger nu på plats 18. Tidigare år har jag läst något om plats 1, 2 eller 3.
Eller du menar att Thailand ligger kvar på samma nivå men alla dom andra länderna blivit farligare?

Var har du läst det ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

 


Där står inget om att dom nu ligger på 18:e plats som du hävdar


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Klickar man på länken som bifogas i första inlägget så dyker det upp ett bildspel. Där påstås att Thailand ligger på 18:e plats men f-n trot som Rellingen sa.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klickar man på länken som bifogas i första inlägget så dyker det upp ett bildspel. Där påstås att Thailand ligger på 18:e plats men f-n trot som Rellingen sa.
 
Fritz..


Var framgår det att bild nr 18 är någon placering ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

 


Var framgår det att bild nr 18 är någon placering ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Nere till vänster, hur svårt kan det vara.......? Sen vet jag inte om det är bild nr 18, men texten är ju iaf på svenska, så det borde ju framgå.....

image.png.6c7855d302b4d462fec7f91cd7f9e610.png

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

 


Var framgår det att bild nr 18 är någon placering ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Ingenstans hehe, jag gick i fällan och tog siffran som en placering fast det bara var ett nummer i en bildserie. Men det var ju lite lurigt att skriva rubriken "Här är länderna där det är farligst att köra bil" strax ovanför det numrerade bildspelet.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Fritz:

Ingenstans hehe, jag gick i fällan och tog siffran som en placering fast det bara var ett nummer i en bildserie. Men det var ju lite lurigt att skriva rubriken "Här är länderna där det är farligst att köra bil" strax ovanför det numrerade bildspelet.

 

Fritz..

Jag tolkade nog att den siffran skulle avse placering, det finns ju en annan siffra ovanför som anger bildens nummer i bildserien. Men det var ju som sagt bara en tolkning.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Fritz:

Ingenstans hehe, jag gick i fällan och tog siffran som en placering fast det bara var ett nummer i en bildserie. Men det var ju lite lurigt att skriva rubriken "Här är länderna där det är farligst att köra bil" strax ovanför det numrerade bildspelet.

 

Fritz..

 

32 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag tolkade nog att den siffran skulle avse placering, det finns ju en annan siffra ovanför som anger bildens nummer i bildserien. Men det var ju som sagt bara en tolkning.

Jag tog också för givet att det var placering nr 18 :haha: Men TV tog hem det igen :rtfm:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

 

Jag tog också för givet att det var placering nr 18 :haha: Men TV tog hem det igen :rtfm:

Då måste jag säga att numreringen på bilden är lite oklar......

image.png.c3fc226daee5a5c62b0d149c81fc7a55.png

Jag tolkar det som bild 2 av 19, och placering 18.

Men det finns ju iofs inte så mkt mer info, så det är väl öppet för tolkning (tydligen)....

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Då måste jag säga att numreringen på bilden är lite oklar......

image.png.c3fc226daee5a5c62b0d149c81fc7a55.png

Jag tolkar det som bild 2 av 19, och placering 18.

Men det finns ju iofs inte så mkt mer info, så det är väl öppet för tolkning (tydligen)....

Det behövs väl inget högt IQ för att tyda den listan, Grekland nr5(bild 15/19) och placering nr5 på listan över de farligaste länderna :D 

ps.att TV inte kan tyda detta beror nog på hans militära utbildning hahahahahaha

 

5.jpg.29e244415052cf33edf4571169f2a037.jpg

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Då måste jag säga att numreringen på bilden är lite oklar......

image.png.c3fc226daee5a5c62b0d149c81fc7a55.png

Jag tolkar det som bild 2 av 19, och placering 18.

Men det finns ju iofs inte så mkt mer info, så det är väl öppet för tolkning (tydligen)....

Jag slängde iväg ett mail med frågan till msn, får se om jag får något svar.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev uptoyou:

Jag slängde iväg ett mail med frågan till msn, får se om jag får något svar.

Källan till MSN:s artikel är en 12 månader gammal artikel från Australien som du hittar här

 

https://www.gps.com.au/most-dangerous-countries-to-be-a-driver-world-study

 

Där framgår bl.a att Thailand har flest antal dödade i trafiken i världen per capita

 

De flesta undersökningar som rankar länders farlighet sätter Libyen överst (inte ens med på listan i den australiska artikeln) och Thailand som nummer 2. Några får in Etiopien och Costa rika på plats 1 och 2 före Libyen och Thailand

 

Eftersom olycksstatistiken hittills under 2017 ÖKAT i Thailand, tvärt emot vad regeringen försökt få den, tror många nu att med 2017 års kompletta statistik blir Thailand nummer 1

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev svampen:

 

Brukar åxå kolla på dessa videor från Ryssland _ Sovjet, rött och grönt lyse vet dom inte vad det är för nått! Plus att när 2 st krockar så drar dom med 2 till, minst! Vodka, nähä!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev audirs2:

" rött och grönt lyse vet dom inte vad det är för nått! "

och skillnaden med Thailändare är ?

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hobbe:

och skillnaden med Thailändare är ?

 

 

Mvh Hobbe 

Verkar inte vara några alls! :doubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stora antalet motorcyklar tillsammans med att få använder skyddskläder och godtagbar hjälm bidrar till det höga dödstalet. Runt 80% av de som omkommer är förare eller passagerare på dessa helt oskyddade fordon.
Ödet är det som avgör om du överlever eller inte.
På grund av detta och stigande ålder avstår jag sedan sju år all tvåhjulsåka i Thailand. Men jag kör fortfarande cirka 3000 mil i bil årligen. Men har hittils haft ödet på min sida.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Mannen som mejade ner en massa mopedister i morse strax utanför där vi bor, två dog och 11 skadades allvarligt, drabbades av ett epilepsianfall och tappade därför kontrollen över sin pickup. Sen kan vi ju tycka att det är skoj när vi själva kan fixa ett läkarintyg för en billig penning utan någon som helst undersökning.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...