Jump to content
IGNORERAD

Immigration!


ellim63

Recommended Posts

Det är nog godtyckligt, jag bodde nu helt nyligen på hotell i Udon Thani men det var ingen som anmälde eller registrerade mig.

Inte alla följer lagarna i Thailand :whistle:



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 541
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    94

  • Cavemannen

    78

  • janne_h

    56

  • Soengsang

    48

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

20 timmar sedan, skrev janne_h:

Fast står det void så är ju det för att man har ett single entry och inte ett multiple. Hur många multiple entry visum har du sett med stämpeln void inom giltighetstiden?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Av naturliga orsaker inga alls. Däremot blir det stämplat VOID efter giltighetstiden, precis som alla andra visatyper. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Av naturliga orsaker inga alls. Däremot blir det stämplat VOID efter giltighetstiden, precis som alla andra visatyper. :)

Precis. Och då undrar jag vad detta hade i denna diskussion att göra. Då det var helt ovidkommande för diskussionen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:


Inte alla följer lagarna i Thailand :whistle:



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nä skulle lagarna i Thailand fölts till punkt och pricka av alla, är det nog många som aldrig skulle satt sin fot i Thailand. :haha:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev janne_h:

Nä skulle lagarna i Thailand fölts till punkt och pricka av alla, är det nog många som aldrig skulle satt sin fot i Thailand. :haha:

Nej, och hade ingen utlänning rött att uppehålla sig i Thailand, skulle det bli ganska tomt på utlänningar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:


Inte alla följer lagarna i Thailand :whistle:



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Till skillnad mot i alla andra länder i världen.........

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev gst:

Nej, och hade ingen utlänning rött att uppehålla sig i Thailand, skulle det bli ganska tomt på utlänningar :)

Strålande logik INTE RÖTT (kort) att uppehålla sig i Thailand = tomt på utlänningar. ;)

Märks att du gillar att använda språkbruk från landet tvärtemot. :) 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

20 hours ago, Surin P3 said:

Har en bekant i Surin som har PUT i Thailand. 

Enligt honom var det väldigt lätt och det kostar honom inget idag och ger många fundersamma blickar på alla myndigheter och även andra platser där han använder det. 

 

Det är lite skojigt att sitta med honom när han berättar om hur lätt det var att fixa och hur de han pratar med smider framtidsplaner... 

 

Deras miner är inte lika positiva när han säger att det var jättelätt "... för ca 35 år sen" , men så gott som omöjligt idag. 

 

 

 

Ja de kan vara märkliga, de där thailändska myndighetspersonerna. Samtidigt som det i praktiken är omöjligt för en västerlänning att få PUT i Thailand, oavsett hur många hundratals miljoner de investerat eller tiotals miljoner de betalt i skatt, så känner jag samtidigt mängder av ytterst välbetalda västerlänningar som jobbat både 10 och 20 år för stora thailändska företag, även statligt ägda, utan att någonsin betala 1 Satang i skatt eller bry sig om arbetstillstånd.

 

Tricket för att få PUT verkar vara att vara Taiwanes eller etnisk kines från något sydostasiatiskt land, då verkar det inte alls lika omöjligt, inte ens att få ett thailändskt pass. På dotterns skola finns det flera stora taiwanesiska klaner där klanledaren startade någon fabrik på 80-talet och därefter ett 30-tal klanmedlemmar emigrerat till Thailand och fått PUT och senare pass.

 

Jag är dock rätt nöjd med hur landet ligger. Visst känns det lite löjligt att man efter 20 år måste åka till Immigration en gång om året men på så många andra områden så behandlas man som västerlänning jävligt bra i Thailand så jag sväljer den dagen utan några stora problem. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-14 at 03:16, skrev Stoneys:

Om jag bor på hotell i Pattaya och behåller rummet och åker till Kho samed 4 dygn.

Var är jag reggad när jag kommer tillbaks till Pattaya? För jag tror inte Hotellet

i Pattaya reggar mig igen. Vems är då felet om jag blir kontrollerad?

Ditt, du är Farang.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev janne_h:

Precis. Och då undrar jag vad detta hade i denna diskussion att göra. Då det var helt ovidkommande för diskussionen.

Nja, det är ju några skribenter här som vidhåller att det är visat som man förlänger, vilket ju är felaktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, lasseiudon said:

Fantastiskt, efter bara 36 sidor verkar pladdret avta.

Nog för att det varit ovanligt mycket kukmätande och ordmärkeri i tråden men, och rätta mig om jag har fel, jag kan inte se att du har bidragit med att svara TS eller på annat sätt leda tråden framåt. Visst, det är ingen skyldighet att bidra, men rättigheten att klaga blir allt något naggad i kanten när man inte bidrar. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Atom:

Nog för att det varit ovanligt mycket kukmätande och ordmärkeri i tråden men, och rätta mig om jag har fel, jag kan inte se att du har bidragit med att svara TS eller på annat sätt leda tråden framåt. Visst, det är ingen skyldighet att bidra, men rättigheten att klaga blir allt något naggad i kanten när man inte bidrar. 

Ock vad har du bidragit med, skitsnack kanske. Du gnäller och gnäller och som du skriver leder du inte tråden framåt. Bara skit och ett

ego snack det framför du

Link to comment
Dela på andra sajter

Ock vad har du bidragit med, skitsnack kanske. Du gnäller och gnäller och som du skriver leder du inte tråden framåt. Bara skit och ett
ego snack det framför du
Troligen är bla Atom:s kombination av ord för svår för dig att begripa, enda svaret jag kan se på ditt som vanligt hjärndöda inlägg.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Dags att anmäla sin adress nu ?

He said 45 were charged with overstaying their visas, 284 with sneaking into Thailand without visas and 208 with staying or working in the Kingdom without informing the authorities of their residential addresses or work places.

https://www.thaivisa.com/forum/topic/1074173-x-ray-outlaw-weekly-crackdown-nets-hundreds-more-foreigners/?utm_source=newsletter-20181221-1305&utm_medium=email&utm_campaign=news

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Kenneth4618 said:

Dags att anmäla sin adress nu ?

He said 45 were charged with overstaying their visas, 284 with sneaking into Thailand without visas and 208 with staying or working in the Kingdom without informing the authorities of their residential addresses or work places.

https://www.thaivisa.com/forum/topic/1074173-x-ray-outlaw-weekly-crackdown-nets-hundreds-more-foreigners/?utm_source=newsletter-20181221-1305&utm_medium=email&utm_campaign=news

Gula boken avfotograferad i telefonen är riktigt bra om du ska legitimera dig, naturligtvis gäller detsamma pass med aktuella visasidor

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Dags att anmäla sin adress nu ?

He said 45 were charged with overstaying their visas, 284 with sneaking into Thailand without visas and 208 with staying or working in the Kingdom without informing the authorities of their residential addresses or work places.

https://www.thaivisa.com/forum/topic/1074173-x-ray-outlaw-weekly-crackdown-nets-hundreds-more-foreigners/?utm_source=newsletter-20181221-1305&utm_medium=email&utm_campaign=news

Undra hur hård dom är på denna regel att anmäla sig.

Har inte gjort någon sådan,men så är jag där bara 1 mån åt gången. fyller i denna addres på turistvisa lappen.

Har blivit fotad av polis tänkte nu blir det skoj att man inte gjort sin anmälan, han sa bara tack så mycket så gick han.

 

Skulle tro att så skulle han inte ha sakt om man hade overstay

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...