Jump to content
IGNORERAD

Växla eller ta ut pengar i atm?


Bananen

Recommended Posts

39 minuter sedan, skrev Nemo:

Ja, det var ju ett tag sedan, 10-15 år. De kanske har anställt fler (har jag svårt att tänka mig) som handlägger dessa ärenden?

 

38 minuter sedan, skrev Nemo:

Jaha, det var det inte förut i alla fall.

Bäste Nemo...inse att du lever i stenåldern...

Var inte så rädd o främande för ny teknik....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • Nemo

    8

  • Fritz

    7

  • Nicholas

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 
Ja det är ju Swedbank vi pratar om, sedan tråden ändrade riktning. [emoji3]     Jo, jag vet att Handelsbankens dosor fungerar med batteribyte, men för att byta bank, så måste man likförbannat ta sig till Sverige.


Flera svenska banker har kontor i Singapore har jag för mig. Tror mig sett både Handelsbanken och SEB där
Kolla det om det kunde vara ett alternativ


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Bäste Nemo...inse att du lever i stenåldern...

Var inte så rädd o främande för ny teknik....

Jag skrev ju att det var förut/ett tag sedan...... Vad var det du inte förstod i mina svar?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Dosa och även ansluten till telefonbanken så har man både svångrem och hängslen ;)

För ungefär 7 år sen upptäckte min polare här i Thailand att hans dosa till Swedbank blivit låst. En internutredning i hemmet visade att orsaken var att hans plastdotter som lekt med dosan var orsaken. Efter att ha kontaktat sitt bankkontor så fick han ett telefonsamtal därifrån och fick svara på ett antal frågor om sitt konto och därefter låstes dosan upp. Jag trodde i min enfald att det skulle vara lika lätt för mig nu när min dosa sagt upp sig men där hade jag helt fel, det är hårdare regler numera. Men mitt kort funkar ju så jag har hängslen och klarar mig nog tills nästa besök i Svedala som är tänkt att bli till sommaren.  :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Telefonbank är en automatisk tjänst och inga människor. Man knappar koder på telefonen och den telefonbanken har inga telefonköer

Jasså, det säger du?

"I telefonbanken kan du hantera det mesta som rör din ekonomi, antingen via självbetjäning eller personlig service."

https://www.atvidabergsspb.se/idc/groups/public/@i/@8021/documents/article/fm_562315.pdf

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, det säger du?
"I telefonbanken kan du hantera det mesta som rör din ekonomi, antingen via självbetjäning eller personlig service."
https://www.atvidabergsspb.se/idc/groups/public/@i/@8021/documents/article/fm_562315.pdf
 
Fritz..
Trodde inte du var östgöte....Åtvidabergs sparbank?
I övrigt enig ang telefonservicen, det går förvånansvärt fort o få personlig hjälp på Swedbank....har vart noll väntetid de gånger vi ringt nu i höst.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Trodde inte du var östgöte....Åtvidabergs sparbank?
I övrigt enig ang telefonservicen, det går förvånansvärt fort o få personlig hjälp på Swedbank....har vart noll väntetid de gånger vi ringt nu i höst.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Prova att läsa vad som står i det jag länkar till innan du kommenterar. Var står det att det bara är Åtvidabergs sparbank det handlar om?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Prova att läsa vad som står i det jag länkar till innan du kommenterar. Var står det att det bara är Åtvidabergs sparbank det handlar om?

 

Fritz..

Vaknat på fel sida idag?

 

Tänkte mest på att webbadressen du länkade till var till Åtvidabergs sparbank.

https://www.atvidabergsspb.se

 

Vilken väl är en avknoppning av Swedbank?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

Stämmer inte (om vi pratar om Swedbank och 2000-talet). Jag har ju själv använt mig av tjänsten åtskilliga gånger, och det var nästan alltid långa väntetider.

Första valet du får i Swedbank när systemet svarar är att du kan välja självbetjäning. Väljer du det kommer du till en helt automatiskt "telefonbank" där du använder dina telefonkoder och inga väntetider. Väntetiderna är om du väljer manuell betjäning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Telefonbank är en automatisk tjänst och inga människor. Man knappar koder på telefonen och den telefonbanken har inga telefonköer

Vist kan du få kontakt med en människa på telefonbanken det begär du innan du trycker koder med en 2 istället för en 1

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt Swedbank har även personlig tjänst i telefonbanken.  Undviker man att ringa den tjänsten när löner/pensioner betalas ut samt runt den sista i månaden brukar det funka klockrent.

Har för övrig mobilt bank id på tre enheter och Kivra där all myndighetspost går in.  Sketasmidigt asså :great:

 

Ringde för övrigt personlig service förra söndagen är var nr1 i kön ;)

Har Swedbank

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Som sagt Swedbank har även personlig tjänst i telefonbanken.

Nja, nu har ju överhövdingen sagt att det inte funkar så.

 

Så erkänn bara att du har fel.......:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen så har den gamla swedbankdosan gått ur tiden när de stegvis höjer säkerheten. Den nya dosan behöver du inte byta batterier på om du inte bankar dig nå fördjävligt, för de har sagt till mig att batteriet ska hålla minst 10år. Skulle tro att de hinner byta dosor och system en gång till innom 10år.

 

Tycker dessutom att det är bra att det inte går att byta batterier på den nya dosan. För swedbank ville inte ge mig nya batterier när det var dags trotts att jag betalar för deras dosa och system varenda år.

Nu går jag bara in och begär en ny dosa ;-)

Men det är givetvis svårare att göra när man är i Thailand. Varför inte fixa så man kan betala räkningar och dyligt från en thailänsk bank? jag kan göra det trotts att jag inte bor där. Bank som bank!! Min pension den kommer jag att skicka ner till Thailand eller någon annan bank där jag får ränta när det är dags. Här i svedala så får jag nu börja betala skatt på mitt pensionsparande trotts att jag har 15år kvar att jobba. Djävla rövarland det här...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Nja, nu har ju överhövdingen sagt att det inte funkar så.

 

Så erkänn bara att du har fel.......:big_smile:

:blush2:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev fiskarn:

Här i svedala så får jag nu börja betala skatt på mitt pensionsparande trotts att jag har 15år kvar att jobba.

Vilket typ av sparande gäller det?

Är bara nyfiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag prövade att byta batteri på en swedbank dosa som började flimra pga lågt batteri. Öppnade den försiktigt med ett bräckjärn och lirkade in ett nytt batteri. De verkar ha programmerat dem att spärras om spänningen tas bort för det blev aldrig nåt liv i den igen......

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir skatt på investeringssparkonton och kapitalförsäkringar. Röstades igenom förra veckan av den rödgröna röran och den blå röran lade ned sina röster för att det är Pracksis att göra så oberoende av vad de de själva tycker!!

 

Det var bara ett pari som röstade emot förslaget... Mera skatter är vad jag har fått de senaste fyra åren...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev fiskarn:

Det blir skatt på investeringssparkonton och kapitalförsäkringar. Röstades igenom förra veckan av den rödgröna röran och den blå röran lade ned sina röster för att det är Pracksis att göra så oberoende av vad de de själva tycker!!

 

Det var bara ett pari som röstade emot förslaget... Mera skatter är vad jag har fått de senaste fyra åren...

Det är en skattehöjning man beslutat om, båda sparformerna beskattas redan.

Här finns räkneexempel på hur höjningen slår:

https://www.finansportalen.se/blogg/2017/11/24/sa-hog-blir-skatten-pa-isk-och-kf-2018/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev apknug:

Jag prövade att byta batteri på en swedbank dosa som började flimra pga lågt batteri. Öppnade den försiktigt med ett bräckjärn och lirkade in ett nytt batteri. De verkar ha programmerat dem att spärras om spänningen tas bort för det blev aldrig nåt liv i den igen......

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Samma här, fast jag använde en skruvmejsel, fanns små(knappt synliga) skruvar på den. Samma resultat som du fick. :wacko:   Så det var bara att åka till resebyrån och köpa biljetter (฿40 000). Dyr jävla dosa blev det.....bankhelvete!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-06 at 11:14, skrev fiskarn:

Det blir skatt på investeringssparkonton och kapitalförsäkringar. Röstades igenom förra veckan av den rödgröna röran och den blå röran lade ned sina röster för att det är Pracksis att göra så oberoende av vad de de själva tycker!!

 

Det var bara ett pari som röstade emot förslaget... Mera skatter är vad jag har fått de senaste fyra åren...

Ja uppenbarligen fanns det bara ett vettigt parti i denna fråga också.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...