Jump to content
IGNORERAD

Buriram GP 2k18


fiskarn

Recommended Posts

Tänkte lyfta en liten idé som jag fick och kolla vilket intresse det kan finnas för en träff i Buriram?!! Jag är tidig det vet jag men det finns en anledning till det och det är troligen inte obegränsat med hotell sängar där man ligger bra och som framförallt har ett bra läge! Jag hade själv inte tänkt åka till Thailand den här tiden på året då den ligger dåligt till tidsmässigt för mig med tanke på älgjakten men det är det första gången som det arrangeras ett GP i Thailand. Buriram ligger ett stenkast från frugans hem så jag kan motivera en resa av detta slag om jag har vägarna förbi. Möjligt att hon följer med...

 

Tiden på året är lågsäsong så biljetterna från svedala är inte billiga men inte heller en förmögenhet. Så tidsmässigt så är det ganska bra för att klämma in en vecka som är oplanerad från början. 

Vet givetvis inte till 100% om jag kan åka själv då det fortfarande ligger långt fram i tiden och jag vet idag att jag ska byta jobb i vårkanten. Men jag är till 90% säker på att jag kommer att vara på plats då jag hade tänkt boka hotell redan i dagarna. Borde finnas ett antal på forumet som har koll på bra och lämpliga hotell som säkert kan hjälpa till för att planera in något.

 

Motorcykel intresserade borde det finnas några av och det är dessutom ett stort event så det kommer att vara mycket som händer runt Buriram den här helgen.

 

Delad glädje är dubbel glädje!!!

 

 

IMG_1611.jpg

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev samet:

Ja... 10 månader innan är att vara ute i god tid... :big_smile:

 

 

@broder tuk tuk brukar vara några år i förväg. Detta är bra planerat. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen koll på antalet hotell och just för att man ska kunna boka in ett rum innan det blir fullbokat. Det är inte bara moto GP som tävlar det är ju flera lägre klasser som tävlar samtidigt och de vill ju givetvis ha rum även de...  

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Teamen kommer vara där i februari för att testköra banan. Det beräknas komma ca 250000 besökare under den veckan. Så vill man inte vänta tills racet, så kan man nog ha rätt kul även i februari. Har hört att det även är enklare att "mingla" med team och förare under testperioderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer själv att vara i KhonBuri i Februari som ligger ett stenkast ifrån. Redan bestämt att jag ska se testerna om man får komma in och kolla.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev fiskarn:

Kommer själv att vara i KhonBuri i Februari som ligger ett stenkast ifrån. Redan bestämt att jag ska se testerna om man får komma in och kolla.

Det kommer vara ett j*kla holabaloo i hela staden den veckan. Och jag utgår från att de kommer vara ganska generösa minglet med teamen, även om det säkert kommer vara en del slutna tester också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Både racing och fotboll (nåja) i världklass i "metropolen" Buriram. Det är iaf lite kul med en galen miljardär i hembygden:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev frogfish:

Både racing och fotboll (nåja) i världklass i "metropolen" Buriram. Det är iaf lite kul med en galen miljardär i hembygden:big_smile:

Vet du vilken vecka i februari? Vi kommer att vara nere i februari och det är ca 7 mil till racingbanan från oss så om det är några happenings och ev. någon mini MPR träff på gång så är det helt klart intressant. Men fotbollen borde väl vara slut (om inte någon cup match planerad) Miljadären har väl ett finger med i det mesta ha ha

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

Med början Fredagen 16 och sedan 17-18 februari är det officiella motoGP tester i Buriram. Jag Kommer att vara där, med jag har även ett officiellt 50 års kalas i KhonBuri den 15 februari ;-) 

 

Så troligen blir jag sen på fredagen men lördag och söndag är jag given... 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt....
Första året på 5 jag jobbar i Feb.
Men Okt ska planeras..

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan fullbokat på de flesta hotellen. Bokade in mig för två nätter i alla fall. Jag är på plats vi få se vilka fler som dyker upp...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev fiskarn:

Nästan fullbokat på de flesta hotellen. Bokade in mig för två nätter i alla fall. Jag är på plats vi få se vilka fler som dyker upp...

Pratar vi februari eller oktober?

 

Om du menar februari så finns det en möjlighet att jag/vi kommer upp, men för tidigt att veta ännu, då mycket ska klaffa med besök och andra utflykter.

Kan man boka biljetter till testeventet eller köper man det på plats eller hur fungerar det?

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade rum för februari då jag är 100% på att jag är där. Oktober så har jag ett jobb byte framför mig så där är jag ännu inte i planeringen.  Ska kolla upp hur det är med biljetter men kan aldrig drömma om att det skulle bli slutsålt till tester. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Finns det nån kalender för 2018 års tävlingar på banan? Kommer vara i Buriram några dagar i april. Besökte banan med Bibben för 2 år sedan och det var en rolig upplevelse även om jag inte är så motorintresserad. Man såg jäkligt bra från läktarna och kunde följa loppen bra.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev swedenfarang:

Finns det nån kalender för 2018 års tävlingar på banan? Kommer vara i Buriram några dagar i april. Besökte banan med Bibben för 2 år sedan och det var en rolig upplevelse även om jag inte är så motorintresserad. Man såg jäkligt bra från läktarna och kunde följa loppen bra.

Halvtaskig hemsida, man ser iaf de närmast kommande racen, är säkert nått i april, går allt som planerat är jag också hemma i april.

http://www.bric.co.th/

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jävligt nice. Inte omöjligt att jag är på plats i oktober, hade planer på Malaysias GP, vilket jag besökt ett par ggr tidigare, men funderar starkt på ett besök i Buriram i år istället. Återkommer när jag bestämt hur det blir.

Ändrades av mangokid
Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev mangokid:

Jävligt nice. Inte omöjligt att jag är på plats i oktober, hade planer på Malaysias GP, vilket jag besökt ett par ggr tidigare, men funderar starkt på ett besök i Buriram i år istället. Återkommer när jag bestämt hur det blir.

Att hitta ett ledigt hotellrum i närheten verkar dock inte va det lättaste...:doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...