Jump to content
IGNORERAD

Köpa thaiflagga. Tips önskas.


Abercrombie

Recommended Posts

En kollega undrar vad en thaiflagga med standardmått till flaggstång i en vanlig svensk trädgård kan kosta i Thailand? Och var man kan köpa i Pattaya?

 

Jag är även lite fundersam över om en sådan är tyngre och mer skrymmande än man tror? För det lär bli jag som får ta den till Sverige, och jag åker med en normalstor resväska och ska även ha plats för lite egna inköp.

 

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag få en sån förfrågan så skulle jag be kompisen att beställa sin flagga på nätet i stället. Söker man på thai flagga till salu på Google så får man flera träffar på online-butiker som säljer dessa i alla de storlekar.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra tips! Har framfört det. 

Ni som vet någon bra lokal leverantör i Pattaya får gärna tipsa om det då det kan finnas någon annan som läser tråden och är på plats som är på jakt efter en thaiflagga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-01 at 04:42, skrev Abercrombie:

En kollega undrar vad en thaiflagga med standardmått till flaggstång i en vanlig svensk trädgård kan kosta i Thailand? Och var man kan köpa i Pattaya?

 

Jag är även lite fundersam över om en sådan är tyngre och mer skrymmande än man tror? För det lär bli jag som får ta den till Sverige, och jag åker med en normalstor resväska och ska även ha plats för lite egna inköp.

 

Tack på förhand.

Kan bara tipsa om flaggförsäljare i Bkk, tror nog de har stora flaggor också har inte själv köpt i den storleken så jag vet inte..

 

Titta först på kartan över demokratimonumentet i Bangkok, rakt upp på kartan går Dinso Rd och det är gatan fylld med flaggaffärer, de ligger nära monumentet. Flaggorna vi köper är av bra kvalitet ( glänsande tyg och det är ihopsydda delar) de har även Svenska flaggor men ta gärna med en bild för de vet inte alltid hur andra länders flaggor ser ut som. Men vill man köpa de mindre så ta gärna även en Svenska samtidigt så får ni samma mått på flaggorna (dock har de kanske inte samma kvalitet på den Svenska), hitta vi både Thai och Svenska flaggan med mått 85x58cm som funkar okey med husväggspinnen vi har i Sverige för fasadflaggor.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-01 at 10:42, skrev Abercrombie:

En kollega undrar vad en thaiflagga med standardmått till flaggstång i en vanlig svensk trädgård kan kosta i Thailand? Och var man kan köpa i Pattaya?

 

Jag är även lite fundersam över om en sådan är tyngre och mer skrymmande än man tror? För det lär bli jag som får ta den till Sverige, och jag åker med en normalstor resväska och ska även ha plats för lite egna inköp.

 

Tack på förhand.

Så här gjorde jag.

 

Köp tyg och be någon att sy flaggor till dig, en engelsman som har en bar/pub här i obygden bad mig att fixa nordiska flaggor åt honom från Sverige men jag köpte tyg och bad en gardinfirma i obygden att sy flaggorna och det var inga problem.

 

Tyget kostade kostade 160 Baht till flaggorna men det finns nog dyrare till bättre kvalite, arbetet 800 Baht och storleken på flaggorna 75 x 45 centimeter.

IMG_1280.JPG.d2160638c06f807ca1b88b68ed372df6.JPG.0dd39bb5efd5b77864c81996b5d9ee1a.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...