Jump to content
IGNORERAD

1-2 call och deras internetpaket till mobil.


Chomphoo

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev apknug:

Men obegränsat surf i 4MB/s i 30 dagar för 450 baht är riktigt bra.
 

100 baht extra, alltså 550 baht/månad så får du 6MB/s

 

Den kör jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    6

  • gst

    4

  • Esspe

    4

  • samet

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev samet:

100 baht extra, alltså 550 baht/månad så får du 6MB/s

 

Den kör jag!

Hej Samet, har du testat streama tv/film? Funkar det bra?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Hej Samet, har du testat streama tv/film? Funkar det bra?

Jag streamar Viaplay och SVT. Får samma kvalitet som när jag provat att köra AIS Max Speed. Så det räcker. 

 

Körde en test nu också, håller vad de lovar

 

Screenshot_20171231-112704.png

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Samet, har du testat streama tv/film? Funkar det bra?
Kan meddela att det funkar fin fint!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Hej Samet, har du testat streama tv/film? Funkar det bra?

Dom gånger det laggar är det förmodligen inte AIS fel. Streamar fotboll på Viaplay och det funkar bra för det mesta. Film är inga problem.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har AIS, dock inte unlimited, utan 3GB per månad. Räcker och blir över, då jag bara använder det när vi är ute och reser. Kostar 399 baht per månad, och dras automatiskt bara det finns pengar på kontot. Funkar utmärkt.

 

Screenshot_20171231-124025.thumb.jpg.f42a1469d80e32e6c4c1e88cdff97653.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu har jag stora problem med AIS och har haft i några dar, olika speed test siter ger lite olika resultat ex: http://speedtest.adslthailand.com/

 

bild.png.bdb6b943eba056956d28f52ea1607aef.png

 

Denna ser ganska okej ut http://www.speedtest.net pröjsar för 6 Mbit/s visserligen men olika siter ger uppenbarligen

olika resultat denna site har en beta sida oxå där man kan välja olika servrar att testa mot http://beta.speedtest.net/

och där får jag  i stort sett samma dåliga resultat som ovan.

 

bild.png.a4d9465461fcc53b63ef387320de26b7.png

 

PS. Har kört AIS i flera månader och det har tills nu täckt mina behov men nu vet jag inte vad som har hänt, vissa siter

fungerar ganska bra att surfa in på medans andra e sega som sirap.

 

 

bild.png

bild.png

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt svar är Telenors abonnemang. 

Det är gratis att ringa inom familjen om man är utomlands, ganska mycket snabbt internet även i Thailand ingår, jag har 40 Gb

Behöver inte tänka på något bara köra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev JJC:

Mitt svar är Telenors abonnemang. 

Det är gratis att ringa inom familjen om man är utomlands, ganska mycket snabbt internet även i Thailand ingår, jag har 40 Gb

Behöver inte tänka på något bara köra.

Lite dyrt att ringa bekanta med thainummer, ller för dem att ringa dig. Ska du bara ha kontakt med familjen, så ok. Inte så snabbt Internet heller, men visst, går att surfa och kolla FB.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev whocares:

Just nu har jag stora problem med AIS och har haft i några dar, olika speed test siter ger lite olika resultat ex: http://speedtest.adslthailand.com/

 

bild.png.bdb6b943eba056956d28f52ea1607aef.png

 

Denna ser ganska okej ut http://www.speedtest.net pröjsar för 6 Mbit/s visserligen men olika siter ger uppenbarligen

olika resultat denna site har en beta sida oxå där man kan välja olika servrar att testa mot http://beta.speedtest.net/

och där får jag  i stort sett samma dåliga resultat som ovan.

 

bild.png.a4d9465461fcc53b63ef387320de26b7.png

 

PS. Har kört AIS i flera månader och det har tills nu täckt mina behov men nu vet jag inte vad som har hänt, vissa siter

fungerar ganska bra att surfa in på medans andra e sega som sirap.

 

 

bild.png

bild.png

Hos mig hade de driftstörningar några dagar för en vecka sedan. 3-4 dagar var det bara 3G och även det instabilt. Nu är jag i Pattaya och här funkar det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev gst:

Lite dyrt att ringa bekanta med thainummer, ller för dem att ringa dig. Ska du bara ha kontakt med familjen, så ok. Inte så snabbt Internet heller, men visst, går att surfa och kolla FB.

Till det har jag Line då internet funkar bra eller WhatApp. Det finns ju Skype också Jag brukar komma +/- noll 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-12-31 at 14:56, skrev samet:

Hos mig hade de driftstörningar några dagar för en vecka sedan. 3-4 dagar var det bara 3G och även det instabilt. Nu är jag i Pattaya och här funkar det bra.

Verkar som dom fixat mina problem, kontaktade AIS support via mejl för telefonledes fattade jag ingenting om hur man skulle bli kopplad etc.

Kan väl tillägga att problemet verkade vara lokalt, om jag åkte ca. 15 kilometer bort o körde någon av alla speed-tester som finns på nätet så fungerade allt helt okej.

 

Dom  tog i allafall mina problem väldigt seriöst till o med ringde mig så STORT PLUS på support fronten, dom kunde tydligen även se att det förelåg nåt problem, dom har

iofs inte återkopplat något om att problemet skulle vara löst vilket dom lovat göra så vi får se ...."so far so good" :haha:
 

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

DTAC har också unlimited internet 4mb, vad jag hittat tyvärr bara veckovis men inkluderar fria samtal till andra DTAC.
Var gång jag tagit detta har jag fått dubbel hastighet, 8mb.
a9891251d82e9cfb3aa79355a1bd1d25.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...