Jump to content
IGNORERAD

1-2 call och deras internetpaket till mobil.


Chomphoo

Recommended Posts

Tjenare.

Nu närmar det sig med stormsteg för avfärd. Något jag rivit mitt hår på är att varje gång jag tankat "Internet paket 24tim" till mobilen (1-2 call) så funkar det näst intill inte alls. Och stänger man inte av mobil data så vaknar man på morgonen med helt tom pott, fast man betalat för 24 tim och det under den tiden. Omöjligt att jag överskridit användargränsen för det funkar så In I Helv kass så man ger upp efter en timme och skiter i det.

Men varför tömmer den helt tomt på cash fast man betalat för ett paket???

Någon som fått detta att funka både hastighetsmässigt och att när paketet tar slut att den INTE drar pengar från övriga potten???

Jobbigt att leta upp WIFI jämt för att kunna använda internet på resande fot.

 

Tacksam för vägledning!

 

Chomphoo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    6

  • gst

    4

  • Esspe

    4

  • samet

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ingen aning men det finns ju rätt prisvärda månadspaket som funkar kanon. Tanka ett sånt istället sliper du tänka på detta på en månad.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Ingen aning men det finns ju rätt prisvärda månadspaket som funkar kanon. Tanka ett sånt istället sliper du tänka på detta på en månad.

Har tillgång till Wifi 70% av tiden. Lite onödigt och många öl för dom pengarna ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Har tillgång till Wifi 70% av tiden. Lite onödigt och många öl för dom pengarna ;-)

Fortsätt strula om det inte är värt några battingar att slippa strula. :clapping:

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev samet:

Finns massor av olika paket att välja mellan.

Jag har kört med dessa i flera år. Funkar kanon!

 

http://www.ais.co.th/one-2-call/addon/en/index.html

Instämmer. Kör 6 Mbits 1 månad för 550 Baht Unlimited och kan t.o.m. se fotboll i Korat. Ingen kanonkvalitet men det går att titta på och fryser sällan. Filmer inga som helst problem.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Har tillgång till Wifi 70% av tiden. Lite onödigt och många öl för dom pengarna ;-)

Då tror jag du är lite "dumsnål" om du ursäkter uttrycket. ;)

 

Finns som sagt en hel del prisvärda månadspaket stället för att köpa flera dygnspaket. Men alla gör vi som vi vill ;)

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare.
Nu närmar det sig med stormsteg för avfärd. Något jag rivit mitt hår på är att varje gång jag tankat "Internet paket 24tim" till mobilen (1-2 call) så funkar det näst intill inte alls. Och stänger man inte av mobil data så vaknar man på morgonen med helt tom pott, fast man betalat för 24 tim och det under den tiden. Omöjligt att jag överskridit användargränsen för det funkar så In I Helv kass så man ger upp efter en timme och skiter i det.
Men varför tömmer den helt tomt på cash fast man betalat för ett paket???
Någon som fått detta att funka både hastighetsmässigt och att när paketet tar slut att den INTE drar pengar från övriga potten???
Jobbigt att leta upp WIFI jämt för att kunna använda internet på resande fot.
 
Tacksam för vägledning!
 
Chomphoo
Vad som kan ha hänt, har själv råkat ut för det, är att det ligger en massa kolliderande gamla tjänster och paket som drar ur saldot.

1. Ring AIS customer service på 1175, man kan välja engelska o de snackar bra o be dem nollställa o avsluta all skit som finns aktivt.

2. Välj ett paket som passar dig o ladda på det. (Passa dig för auto renew om du bara vill ha en period)

Detta funka för mig o jag hade samma problem som du med AIS, blev skitförbannad o skulle byta....

Bra paket hittar du nedan

https://thaiprepaidcard.com/3g-data-plans-for-12call-dtac-and-true/



Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev apknug:

Vad som kan ha hänt, har själv råkat ut för det, är att det ligger en massa kolliderande gamla tjänster och paket som drar ur saldot.

1. Ring AIS customer service på 1175, man kan välja engelska o de snackar bra o be dem nollställa o avsluta all skit som finns aktivt.

2. Välj ett paket som passar dig o ladda på det. (Passa dig för auto renew om du bara vill ha en period)

Detta funka för mig o jag hade samma problem som du med AIS, blev skitförbannad o skulle byta....

Bra paket hittar du nedan

https://thaiprepaidcard.com/3g-data-plans-for-12call-dtac-and-true/



Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

Din länk visar ju just bara "auto renew" paket på månadsbasis och några få vecko och endagspaket utan "auto renew".

 

 

Enligt länken nedan finns många fler engångspaket att välja på. Bara att klicka i menyn till vänster för vilken typ man vill ha. 

 

http://www.ais.co.th/one-2-call/addon/en/index.html

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför AIS när det finns DTAC?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mankan:

Din länk visar ju just bara "auto renew" paket på månadsbasis och några få vecko och endagspaket utan "auto renew".

 

 

Enligt länken nedan finns många fler engångspaket att välja på. Bara att klicka i menyn till vänster för vilken typ man vill ha. 

 

http://www.ais.co.th/one-2-call/addon/en/index.html

 

Auto renew är ju perfekt, man slipper förnya varje månad. Vill man inte förnya (som vi när vi åker till Sverige) är det bara att se till att det inte finns tillräckligt med pengar på kontot för att förnya. Fungerar perfekt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Varför AIS när det finns DTAC?

Antar att det fungerar olika bra på olika ställen. Hos oss fungerar AIS utmärkt. Vet iof inte hur Dtac fungerar, men varför byta något som fungerar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev gst:

Auto renew är ju perfekt, man slipper förnya varje månad. Vill man inte förnya (som vi när vi åker till Sverige) är det bara att se till att det inte finns tillräckligt med pengar på kontot för att förnya. Fungerar perfekt :)

Ja absolut. Har haft själv auto renew flera gånger så jag vet hur det funkar. Har både ringt kundtjänst och avslutat men även bara låtit det vara om jag inte haft pengar tillräckligt på kortet.

 

Tycker dock det är bättre med engångspaket om man vet av att man bara ska ha en månad, en månad och en vecka eller hur länge man nu har semester. Det blir ju annat om man stannar 6 månader.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Varför AIS när det finns DTAC?

Ja eller varför DTAC när det finns AIS?

 

Ärligt talat vet jag inte om det ena är bättre än det andra då min erfarenhet ligger på AIS. Har i princip alltid funkat så jag har aldrig funnit någon anledning att byta. Fick även höra att det inte skulle vara bra med AIS hemma i min tjejs hus men det har funkat alldeles utmärkt att streama SVTplay och sånt även där när jag delat från mobilen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja eller varför DTAC när det finns AIS?

 

Ärligt talat vet jag inte om det ena är bättre än det andra då min erfarenhet ligger på AIS. Har i princip alltid funkat så jag har aldrig funnit någon anledning att byta. Fick även höra att det inte skulle vara bra med AIS hemma i min tjejs hus men det har funkat alldeles utmärkt att streama SVTplay och sånt även där när jag delat från mobilen.

Appen och webbsidan...samt överlägsen hastighet

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använde 1-2 call på de första resorna och råkade ut för samma skit. Glömde jag stänga av internet så tömde den först internet tiden och sedan samtals saldot. Så luren var fullständigt dränerad när jag skulle ringa. Var till flera olika diskar men fick ingen ordning på skiten, varför ska den tömma ringsaldot?

De senaste resorna så har jag valt D-tac och no limit men det är inte riktigt så men betydligt mer än tidigare, tror att det är 6-7 Gb under 30 dagar. D-tac har fungerat problemfritt varenda gång och det blir D-tac i februari igen för det har fungerat problemfritt från första till sista minuten.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev fiskarn:

Använde 1-2 call på de första resorna och råkade ut för samma skit. Glömde jag stänga av internet så tömde den först internet tiden och sedan samtals saldot. Så luren var fullständigt dränerad när jag skulle ringa. Var till flera olika diskar men fick ingen ordning på skiten, varför ska den tömma ringsaldot?

De senaste resorna så har jag valt D-tac och no limit men det är inte riktigt så men betydligt mer än tidigare, tror att det är 6-7 Gb under 30 dagar. D-tac har fungerat problemfritt varenda gång och det blir D-tac i februari igen för det har fungerat problemfritt från första till sista minuten.

När jag hade min första iPhone till Thailand hade jag en massa problem med att pengarna försvann om jag glömde mobilt internet på. Det fanns inga internet paket som var anpassade för smartphone som hela tiden ligger uppkopplad fast man inte aktivt surfar. Internet kostade per minut vilket det väl fortfarande gör om man har mobilt internat på men inget paket för internet.

 

Vad jag kommer ihåg gick det inte heller på iPhone att stänga av mobilt internet utan man fick gå in i APN inställningar och ändra något värde så inte internet längre fungerade mot den operatör man hade.

 

Har haft AIS i +10 år och numera funkar det utmärkt. Har man dock inte något internetpaket men ändå mobilt internet på kostar det och tömmer saldot ganska snabt. Gissar att det fungerar precis lika med DTAC

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-30 at 07:45, skrev Soengsang:

Varför AIS när det finns DTAC?

AIS funkar vid Similan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-30 at 14:45, skrev Soengsang:

Varför AIS när det finns DTAC?

Just det, norskt ska det vara. Både för telefoni, data och flyg. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har AIS på mitt thai SIM-kort och Telenor på mitt svenska dvs fri surf med Dtac i Thailand. Har provat båda lite då och då och kommit fram till att AIS funkar bäst för mig. Har 6 Gb fritt på Telenor så jag hade gärna kört det men eftersom jag har unlimited på AIS använder jag det för det funkar bäst för mig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Esspe:

Har AIS på mitt thai SIM-kort och Telenor på mitt svenska dvs fri surf med Dtac i Thailand. Har provat båda lite då och då och kommit fram till att AIS funkar bäst för mig. Har 6 Gb fritt på Telenor så jag hade gärna kört det men eftersom jag har unlimited på AIS använder jag det för det funkar bäst för mig.

Ditt Telenor har en hastighetsbegränsning på 1Mbit/s i Thailand..

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frason:

Ditt Telenor har en hastighetsbegränsning på 1Mbit/s i Thailand..

Det förklarar skillnaden :) Har 6 Mbit hos AIS.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 12/2/2017 at 19:23, skrev Esspe:

Det förklarar skillnaden :) Har 6 Mbit hos AIS.

Hej :)

 

AIS är nog bästa alternativet. Min fru har av någon anledning ratat AIS sedan 2006 men gav upp för ett par månader sedan. Själv har jag använt AIS sedan 2006 (samma nummer) och provade precis hastigheten uppe i Sakon Somewhere.

 

233E76DC-2D01-4C97-88CD-A302282AA512.thumb.jpeg.438e963667087b7b97b64c482e817687.jpeg00D9C4E2-96C4-4479-AC2A-00E3FC52FA98.thumb.jpeg.32f3bd99f83dd9fe961d0f2045640820.jpeg

 

Första bilden inom Thailand och andra bilden till Sverige.

 

Kan inte klaga direkt..

 

Ha en kanonbra kväll. :)

 

:wai:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

AIS är den enda med "riktigt" unlimited surf som jag har hittat också. Det vanliga är annars att hastigheten stryps efter ett antal giga byte.

AIS unlimited stödjer 4 eller 6 MB/s. Så det finns en liten begränsning.

Men obegränsat surf i 4MB/s i 30 dagar för 450 baht är riktigt bra.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...