Jump to content
IGNORERAD

Formel 1 2018.


audirs2

Recommended Posts

Jaha, då är årets formel 1 säsong avslutad och 2018 står inför dörren, säsongen avslutades med Merssa som var i en egen klass och framförallt Hamme som höll sig kall! Hade Vettel vart lika kall så vet man inte vad som hade hänt! Bottas kanske är den som tar det nästa år, han

kommer bara att bli starkare nu och har bra utgångsläge! Max i Redbull är åxå en som man får se upp med och Hamme är där uppe och hotar! Ericsson kanske slutar upp med att vara sist, dansken ligger redan i mitten av fältet och norrmännan åker skidor!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    25

  • Tekkor

    14

  • frason

    9

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja vi får se vart Ericsson hamnar, hos Sauber pratas det om 2 Ferrari killar och efter Massa blir det lediga säten.. Sen blir det lite ändringar på bilens skydd mm. bara de inte softar till det med fjutigare motorer. Nä de skulle ha race varje helg så man har lite att se fram mot... (gällandes sitt motorintresse).

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

Ja vi får se vart Ericsson hamnar, hos Sauber pratas det om 2 Ferrari killar och efter Massa blir det lediga säten.. Sen blir det lite ändringar på bilens skydd mm. bara de inte softar till det med fjutigare motorer. Nä de skulle ha race varje helg så man har lite att se fram mot... (gällandes sitt motorintresse).

Om Ericsson får någon styrning nästa år blir det Sauber.

Senaste skvallret är att Robert Kubica tar platsen hos Williams, han kör eftersäsongtesterna åt dem nu i dagarna.

Ferrari trycket på för att få in minst en, Leclare till Sauber.

Att de skulle ta båda styrningarna är det inte många som tror.

 

Så mest troligt så är Marcus kvar i F1 och i Sauber.

 

Får se vad de närmsta veckorna ger för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror och hoppas att Alonso och McLaren-Renault kan vara med i topp striden 2018. Inte så troligt att de kan vinna VM men ta podium platser och kanske någon vinst vore så skönt efter tre katastrof säsonger med Honda motorer!

VM kommer att vinnas av Hamilton och Mercedes igen tror jag redan nu. Vettel och Ferrari kommer nog att få det svårt mot RedBull och framförallt McLaren, iallafall hoppas jag det!

Helt obegripligt att Räikkönen får köra kvar i ferrari nästa år! De ger verkligen bort chansen att vinna märkes VM med det beslutet...

 

Blir det något live race nästa år så vill jag tillbaka till Silverstone, var där 1996 och vill verkligen se ett race på den nya bansträckningen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev audirs2:

V10:an = Underbart ljud :great:

Renault Espace med F1 V10

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det klart.

Leclerc och Marcus i Sauber nästa säsong. Hoppas nu det funkar bra med motorn så att det bli lite åka av. 

 

Leclerc är ju en monstertalang så Marcus har fått sig ett rejält motstånd, hoppas han gör det bra då kan det öppnas många luckor för säsongen 2019 när många kontrakt löper ut i flera av de stora teamen. 

 

http://autoweek.com/article/formula-one/sauber-f1-introduces-2018-driver-lineup-shows-new-alfa-romeo-paint-scheme

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Marcus bil 2018 tydligen enligt TT ?

FB_IMG_1512249007178.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev svampen:

Marcus bil 2018 tydligen enligt TT ?

FB_IMG_1512249007178.jpg

Liveryt iallafall, bilen är en 2011. ;)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frason:

Liveryt iallafall, bilen är en 2011. ;)

 

Ha Ha jasså ja e ju inte så insatt i F1 !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev svampen:

Ha Ha jasså ja e ju inte så insatt i F1 !

Så här presenterades nyheten??????

 

BBG2v21.jpg.ddccc160fefca0a1248a539dfb4d681e.jpg

 

© Alfa Romeo Sauber F1 Team med Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber F1 Team med Marcus Ericsson

Alldeles nyss presenterade Alfa Romeo Sauber F1 Team sin föraruppställning för 2018, och Marcus Ericsson är en av förarna.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev svampen:

Så här presenterades nyheten??????

 

BBG2v21.jpg.ddccc160fefca0a1248a539dfb4d681e.jpg

 

© Alfa Romeo Sauber F1 Team med Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber F1 Team med Marcus Ericsson

Alldeles nyss presenterade Alfa Romeo Sauber F1 Team sin föraruppställning för 2018, och Marcus Ericsson är en av förarna.

Ja, igår kl 11 var det presskonferens.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev svampen:

Så här presenterades nyheten??????

 

BBG2v21.jpg.ddccc160fefca0a1248a539dfb4d681e.jpg

 

© Alfa Romeo Sauber F1 Team med Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber F1 Team med Marcus Ericsson

Alldeles nyss presenterade Alfa Romeo Sauber F1 Team sin föraruppställning för 2018, och Marcus Ericsson är en av förarna.

Ser ut som att haj fenan är borta!

Ändrades av audirs2
att,,

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vare McLarens veto så kommer vi slippa dessa hemska hajfenor nästa år! Men tyvärr så kommer 3 motorer per bil gälla nästa år...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Ser ut som att haj fenan är borta!

Ingen hajfena nästa år. Inte heller något monkey seat.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen har nr 16 på bilden, så är det en gammal bil eller vilken förare har nr 16, har inte hittat nån...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tekkor:

Bilen har nr 16 på bilden, så är det en gammal bil eller vilken förare har nr 16, har inte hittat nån...

Tror att Charles Leclerc kommer att ha nr 16 och bilen är väl någon gammal Sauber typ 2013 eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Drik:

Tror att Charles Leclerc kommer att ha nr 16 och bilen är väl någon gammal Sauber typ 2013 eller så.

Yep, han kommer ha #16. Bilen är en Sauber C32 från 2011.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt om Sauber byter färgsättning, deras blå och Ferrari med sin röda är de absolut snyggaste bilarna tycker iaf jag.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig vart och sett F1, jag var i Monaco iår 1v innan F1 och hela stan andades redan F1.

Men nu 2018 då det vankas Finskt GULD igen, så får jag ta mig fan ta mig tiden och se till och besöka ett lopp :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är väl bara att vänta tills det blir vår, 25 mars: Australien – Melbourne.

Finns inte så mycket att läsa om hur det går med Marcus nya bil,  och så får

vi se vilka som blir de nya förarna i de andra stallen. Ja det är väl bara att gå

i vinterdvala i väntan på racen.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tekkor:

Det är väl bara att vänta tills det blir vår, 25 mars: Australien – Melbourne.

Finns inte så mycket att läsa om hur det går med Marcus nya bil,  och så får

vi se vilka som blir de nya förarna i de andra stallen. Ja det är väl bara att gå

i vinterdvala i väntan på racen.

Så är det.

Blir kul att se nya bilarna i slutet av februari på försäsongstesterna.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tekkor:

Det är väl bara att vänta tills det blir vår, 25 mars: Australien – Melbourne.

Finns inte så mycket att läsa om hur det går med Marcus nya bil,  och så får

vi se vilka som blir de nya förarna i de andra stallen. Ja det är väl bara att gå

i vinterdvala i väntan på racen.

 

Finns massor att hålla koll på även i off-season. F1-podden rullar på. Engelsk och Tysk media fortsätter rapportera. Viasat kör repriser på säsongens alla race + massa klassiska race från tidigare år.

 

Föraruppställningen är ju nästan 100% klar så inte mycket att se där. Nu är teamen helt nedstängda för vintervila. Men som frason säger, snart kommer alla teamens lanseringar av nya bilen, mediadagar, försäsongstester... 

 

Men visst fan är det otroligt långt till mars i Australien :pudency::doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...