Jump to content
Esspe

Livet i Korat

Recommended Posts

leifen
8 timmar sedan, skrev Wanchai:

Verkar vara dåligt inresse för badhus på gubbforumet, hehe!

Bara i Korat, i Pattaya är varenda badkar fotat och publicerat på gubbforumet, hehe!

• Ge karma 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

leifen

Är ni Korat så finns ett samtida ruintempel till det i Phi Mai.

Prasat Hin Phanomwan

15.025800, 102.195187 för google maps. 

Helt klart värt ett besök, gratis :D 

• Ge karma 3

Esspe
1 minut sedan, skrev leifen:

Är ni Korat så finns ett samtida ruintempel till det i Phi Mai.

Prasat Hin Phanomwan

15.025800, 102.195187 för google maps. 

Helt klart värt ett besök, gratis :D 

Jo det är bekant men ännu icke besökt. Man kan ju inte ränna runt varenda dag ;)

• Fint 1

leifen
3 minuter sedan, skrev Esspe:

Jo det är bekant men ännu icke besökt. Man kan ju inte ränna runt varenda dag ;)

Jag rände runt varje dag och hittade många sevärdheter, både sekelgamla och dagsfärska men det retade många veteraner så man blev en besserwisser i deras ögon. ;) 

• Ge karma 2

Esspe
3 minuter sedan, skrev leifen:

Jag rände runt varje dag och hittade många sevärdheter, både sekelgamla och dagsfärska men det retade många veteraner så man blev en besserwisser i deras ögon. ;) 

Tycker Korat är en knepig stad att få grepp om. Finns ju inget egentligt centrum (utom Khun Yamoo). I kvarteren där svärmor bodde fick jag aldrig ordning på gatorna trots att jag anser mig ha bra lokalsinne. Allting ligger utspritt på olika ställen i stan och eftersom den inte är så liten blir det svårt att hålla ordning på. 

• Ge karma 2
  • Fint 1

thaiola

det ar livat om uppskortade Thaiare i Turkiet  same  same 

leifen
1 timme sedan, skrev Esspe:

Tycker Korat är en knepig stad att få grepp om. Finns ju inget egentligt centrum (utom Khun Yamoo). I kvarteren där svärmor bodde fick jag aldrig ordning på gatorna trots att jag anser mig ha bra lokalsinne. Allting ligger utspritt på olika ställen i stan och eftersom den inte är så liten blir det svårt att hålla ordning på. 

Helt rätt, Korat består av massor av små citykärnor med sina egna sfärer, innanför ringmuren är bara en bråkdel av livet.

Mest farangvänligt var runt 2014 området kring V-One Hotel och i riktning mot Makro. Nu har det byggts så mycket nytt så man har nog svårt att känna igen sig i de kvarteren.

Tawan Daeng och kvarteren kring Sima Thani gör ingen besviken ;) 
Ska ju besöka området i några dagar den 21 december för att se om jag minns alla gatorna som förr ;) 
Annars är ju kvarteren norr om och kring Thanon Chira station lite av en attraktion för de modiga, Polisgatan har mycket drag för thailändare och modiga faranger, inte att förglömma Punjadara Squre för lite sång efter en middag på Chez Andy. 

Edited by leifen
  • Ge karma 6
  • Fint 1

BB
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Det finns en hel del tempelområden runt Korat. Besökte ett för 2 år sedan som ligger c:a 80 km sydost från Korat, utflykt för en hel dag kanske.

Phanom Rung Historical Park
https://www.google.se/maps/place/Phanom+Rung+National+Park/@14.5321248,102.9423549,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x9dfb475988ec4e0d!8m2!3d14.5321248!4d102.9423549

• Ge karma 4