Jump to content
Esspe

Livet i Korat

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tallviking
11 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom två dagarna gick fort trots att vi inte gjorde många knop. Många timmar på den sköna verandan blev det men det blev dags att dra vidare. Lite hemlängtan efter snart två veckor på turné hade man allt.

Det andra målet som fanns på min Bucket List var templet norr om Petchabun, Wat Phra Thart Pha Sorn Kaews, om jag råkade se på bild i en annan tråd här på Mpr. Tyckte det verkade som om Khao Kho hade en hel del annat också att titta på så det bokades två nätter där. Via Phitsanuluk tog vi oss upp i nästa bergsområde, har blivit många berg den här resan och Hondan får verkligen jobba för att få påfyllning. Naturligtvis ska det stannas vid vartenda lilla stånd längs vägen och det var inget undantag den här dagen.

20191202_121001.thumb.jpg.9c797867143e0957601bad81ef691701.jpg

Här var det Som-o och tamarind som inhandlades och jag får väl erkänna att den grapen var nog den godaste jag smakat.

20191202_121006.thumb.jpg.c5d8d96cd78e84bdcbc21a1c63281328.jpg

Gick en liten sväng medan det prutades och hittade en som samlade på gamla skrotjeepar. Fanns betydligt fler inne på hans gård, vad han nu ska med dom till.

20191202_121038.thumb.jpg.1861db07ecfb7aba91433a1018cb81c3.jpg

Skall dit imorgon !

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Esspe
4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Skall dit imorgon !

Till templet?

Tallviking
8 minuter sedan, skrev Esspe:

Till templet?

Ja och någon resort i närheten imorgon kväll

Vi skall till Lom Sak med tjejen och svärmor och kolla till gården som finns där och sedan vidare till släkten strax söder om Khon Kaen (Phon) för ceremoni för svärfar. Hans aska skall in i ett fint litet tempel dom skramlat pengar till i släkten (60.000 baht)

• Ge karma 2

Esspe
37 minuter sedan, skrev Tallviking:

Ja och någon resort i närheten imorgon kväll

Vi skall till Lom Sak med tjejen och svärmor och kolla till gården som finns där och sedan vidare till släkten strax söder om Khon Kaen (Phon) för ceremoni för svärfar. Hans aska skall in i ett fint litet tempel dom skramlat pengar till i släkten (60.000 baht)

Då kanske vi kör om varandra. Vi tar templet på väg till KK i morgon fm.

• Ge karma 3

Tallviking
4 minuter sedan, skrev Esspe:

Då kanske vi kör om varandra. Vi tar templet på väg till KK i morgon fm.

Vi ligger ett eller två dygn efter dig i spåret då

• Ge karma 1

Tallviking
1 minut sedan, skrev Esspe:

Har ni tid så ta en sväng bortom Khao Kho. Kanske den allra finaste plats jag besökt i Thailand. Makalös utsikt och en dal omgiven av berg runtom. Vi gjorde en dagstur idag och det var otroligt fint. Kommer uppdatering om det så småningom. Ett alldeles magiskt matställe som jag kan ge en smakbit från redan nu.

20191203_151414.thumb.jpg.89018040e970ef334e3030c1829e0b78.jpg

Tror tyvärr inte vi hinner den här gången men skall minnas rekommendationen för vi kommer hit upp lite då och då

Tallviking
1 timme sedan, skrev Esspe:

Har ni tid så ta en sväng bortom Khao Kho. Kanske den allra finaste plats jag besökt i Thailand. Makalös utsikt och en dal omgiven av berg runtom. Vi gjorde en dagstur idag och det var otroligt fint. Kommer uppdatering om det så småningom. Ett alldeles magiskt matställe som jag kan ge en smakbit från redan nu.

20191203_151414.thumb.jpg.89018040e970ef334e3030c1829e0b78.jpg

Tog ditt råd och samrådde med tjejen och svärmor så imorgon bitti kör vi från Rayong till Pitsanulok och besöker det gamla templet där och övernattar. Sedan blir det bilturen mellan Pitsanulok och Lom Sak på torsdag när det ändå är röd dag med lite stopp på vägen

• Ge karma 2

Jordbromannen
4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Skall dit imorgon !

Rekommenderar att ta en fika vid Pino Latte, en liten bit från templet.

Pino Latte Resort & Cafe
Unnamed Rd Tambon Khaem Son Amphoe Khao Kho Chang Wat Phetchabun 67280 Thailand
+66 87 099 4497
https://goo.gl/maps/2sgoDvU2ML6CKtnU6

• Ge karma 2
  • Fint 1

Esspe
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Tog ditt råd och samrådde med tjejen och svärmor så imorgon bitti kör vi från Rayong till Pitsanulok och besöker det gamla templet där och övernattar. Sedan blir det bilturen mellan Pitsanulok och Lom Sak på torsdag när det ändå är röd dag med lite stopp på vägen

Om ni inte hinner hela varvet runt Khao Kho så se iaf till att luncha eller fika på Tanrak Talaymok (finns på google).

• Ge karma 2