Jump to content
Esspe

Livet i Korat

Recommended Posts

mavange
34 minuter sedan, skrev Esspe:

Nu var det ju inte "spättor" man skulle titta på utan bada var det som gällde. Lite dyrt är det allt men en gång i veckan duger. Fint ställe iaf.

Riktig 50 metare och här är det inga problem att simma 10.000 meter. Ensam i bassängen så fanns tyvärr inga svallvågor att surfa på. Brukar alltid åka på vardagar, då är det nästan folktomt. På helgerna är det säkert smock. Dom har en avdelning för barn också och vattenslider som synes.

20181203_135010.thumb.jpg.cd073cae14a89ad7e6efd2aae8fb11d3.jpg

Horisontalläge intaget efter simturen. Nyklippta naglar så nu är man redo att brottas med dom aggresiva och mestadels otrevliga nagelklipparna på Jomtien. Ska inte dit förrän om ca tre veckor så jag kanske ändå får gräva ner fötterna i sanden.

20181203_150129.thumb.jpg.9f33d0ca8af29cb4134b4d611c02689c.jpg

Dom byter badvakter stup i kvarten, förmodligen för att dom inte ska sitta och somna, så händelselöst som det är en måndag. Kan ju slå sig ordentligt om dom ramlar ner.

Lite trevlig utsikt var det med en kvinnlig badvakt. Funderade ett tag på att hoppa i och få kramp men med 1,2 meters djup hade hon nog bara gäspat och tittade lite snett på mig.

20181203_150110.thumb.jpg.5a44a81053caede46c5ddc4f82d071bd.jpg

Naturligtvis köpte jag pulvertvättmedel i stället för flytande så lite beröm fick man när man kom hem men ganska nöjd med dagen ändå.

Måste man ha badmössa? 

När jag var där sist så ville dom det men jag vägrade

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
40 minuter sedan, skrev mavange:

Måste man ha badmössa? 

När jag var där sist så ville dom det men jag vägrade

Jo det måste du, står skyltat. Kan hyra för 60 Bht och man får tillbaka 50 Bht om man inte blir så förtjust i den att man behåller den :) 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy