Jump to content
IGNORERAD

Immigration registrera adress flera bostäder?


Pattaya-Dave

Recommended Posts

Hejsan. . nån mer som bor utspritt i landet? . . ja kommer ha en lägenhet i Pattaya å ett hus i KhonKaen , hur gör ni med registrering av eran adress då? , reggas på bägge immigrations office i vardera kommun eller?. . bor mest i Pattaya , men ja antar att Hus ägaren kommer lämna in uppgifter i KhonKaen att ja är bosatt på den adressen så smartast å regga säg på bägge adresserna då?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så nöjer du dig med att fylla i arrival card med din första adress du åker till och bor på.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev frason:

Eller så nöjer du dig med att fylla i arrival card med din första adress du åker till och bor på.

Tror att det inte är arrivalkortet han menar utan registreringen på Immigration som krävs om man inte bor på hotell.

 

Jag misstänker att man egentligen ska anmäla om varje gång man flyttar mellan adresserna om man ska följa det till punkt och pricka.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Mankan:

Tror att det inte är arrivalkortet han menar utan registreringen på Immigration som krävs om man inte bor på hotell.

 

Jag misstänker att man egentligen ska anmäla om varje gång man flyttar mellan adresserna om man ska följa det till punkt och pricka.

Förmodligen, och det kan man ju göra om man tycker det är väl spenderad tid. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Tror att det inte är arrivalkortet han menar utan registreringen på Immigration som krävs om man inte bor på hotell.

 

Jag misstänker att man egentligen ska anmäla om varje gång man flyttar mellan adresserna om man ska följa det till punkt och pricka.

Jag har varit på immigration här i Phichit och frågat, de sa att har du registrerat dig på adressen och sedan åker runt i Thailand så behöver du inte berätta att du är hemma igen. Men har du lämnat Thailand så måste  registrera dig igen.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Jag har varit på immigration här i Phichit och frågat, de sa att har du registrerat dig på adressen och sedan åker runt i Thailand så behöver du inte berätta att du är hemma igen. Men har du lämnat Thailand så måste  registrera dig igen.

Samma sak sa dom i Jomtien när jag frågade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte registrera om sig om man reser inom landet. 

Dock måste man göra sina ev besök på Immigration i den provins man är registrerad. (T ex för: Extension, Certificate of Residence, Reentry Permit)

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev hakancnx:

Man behöver inte registrera om sig om man reser inom landet. 

Dock måste man göra sina ev besök på Immigration i den provins man är registrerad. (T ex för: Extension, Certificate of Residence, Reentry Permit)

Re-entry permit kan man väl köpa var som helst, ävenpå  Suvvan?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev berlitz:

Samma sak sa dom i Jomtien när jag frågade.

Samma i Korat. Åker jag utomlands måste jag regga igen, inom Thailand behöver jag inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Re-entry permit kan man väl köpa var som helst, ävenpå  Suvvan?

Ligger en hel del i det.....Visst är det så. 

 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev hakancnx:

Man behöver inte registrera om sig om man reser inom landet. 

Dock måste man göra sina ev besök på Immigration i den provins man är registrerad. (T ex för: Extension, Certificate of Residence, Reentry Permit)

Så man kan vara registrerad på flera adresser samtidigt?

 

Är inte det förutsatt att man bor på hotell när man reser runt i landet och inte behöver registrera sig?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...