Jump to content
IGNORERAD

Rekord?


Esspe

Recommended Posts

Var på Immigration i Korat idag och fixade extension. Allt som allt tog det 2 timmar och då gick en timme åt till att titta på foton och prata om allt möjligt annat annars hade det gått på en timme. Nån som slår det :) ?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev windrode:

Mae Sot tog det 10 minuter så det slog jag lett :scenic:

För en 1 års extension. Mycket imponerande isf, dom hinner ju knappt öppna passet och få ordning på alla sina stämplar på den tiden ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon Thani tar det typ den tid det tar för dom att stämpla och tyvärr ibland vänta lite på chefens signatur. 15-20 minuter verkar vara vanligt, dom har ett fantastiskt servicesinne. Lämnar alltid tillbaka korrekt växel, kaffepengarna är numera inbakat i priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev lasseiudon:

I Udon Thani tar det typ den tid det tar för dom att stämpla och tyvärr ibland vänta lite på chefens signatur. 15-20 minuter verkar vara vanligt, dom har ett fantastiskt servicesinne. Lämnar alltid tillbaka korrekt växel, kaffepengarna är numera inbakat i priset.

Det kostar ju 1900 Baht och dom har alltid väldigt svårt att hitta växeln ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Chiang Mai tar denna process ca 6 timmar. Köa för nummerlapp 05.30, och tills man fått tillbaka passet 11.30. Puh....

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag har sett köerna i Jomtien dec-jan. Långt ut på gatan. Det var min första ett års extension och jag var beredd på det värsta. Sist köpte jag extra 30 dagar och det tog sin tid även i Korat. Kändes därför väldigt trevligt att det gick så fort. Nackdelen är att jag måste även göra 90-dagars här på plats och då blir man lite låst. Korat är inte den enklaste stan att åka till om man bortser från Bangkok. Man kan väl knappast räkna med att Internet funkar för det då, det verkar ju vara lite si och så med det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev hakancnx:

I Chiang Mai tar denna process ca 6 timmar. Köa för nummerlapp 05.30, och tills man fått tillbaka passet 11.30. Puh....

Sant. Men själva processen tar inte mer än 10 minuter. :)    Senast var jag på plats 03.30

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Esspe:

Och jag har sett köerna i Jomtien dec-jan. Långt ut på gatan. Det var min första ett års extension och jag var beredd på det värsta. Sist köpte jag extra 30 dagar och det tog sin tid även i Korat. Kändes därför väldigt trevligt att det gick så fort. Nackdelen är att jag måste även göra 90-dagars här på plats och då blir man lite låst. Korat är inte den enklaste stan att åka till om man bortser från Bangkok. Man kan väl knappast räkna med att Internet funkar för det då, det verkar ju vara lite si och så med det.

90-dagars har egen kö här på Phuket. Brukar gå smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev hakancnx:

Espe, 90-dagars kan göras via Snail-Mail eller Internet....

Jo jag vet men deras hemsida på Internet verkar ju inte fungerar tillförlitligt vad jag har hört. Snail-mail? Ja jag vill ju gärna ha en kvittens innan dom 90 dagarna gått.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-22 at 09:23, skrev Esspe:

Var på Immigration i Korat idag och fixade extension. Allt som allt tog det 2 timmar och då gick en timme åt till att titta på foton och prata om allt möjligt annat annars hade det gått på en timme. Nån som slår det :) ?

Vart ligger immigration nu hörde att det har flyttat?

Mvh Jimmy

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma väg, 224 den mot Khon Buri, men på motsatta sidan och närmare stan. Ett par hundra meter in från stora vägen. Finns skyltat och även Google Maps har med det nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-22 at 17:28, skrev Esspe:

För en 1 års extension. Mycket imponerande isf, dom hinner ju knappt öppna passet och få ordning på alla sina stämplar på den tiden ;)

Det var 30 dagars , maipenrai dom är trevliga och serviceminded i Mae Sot . Sen är resan dit på 40 mil  från Chiangmai inte att förakta . Har kört dit både på Honda Click och med bil 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev windrode:

Det var 30 dagars , maipenrai dom är trevliga och serviceminded i Mae Sot . Sen är resan dit på 40 mil  från Chiangmai inte att förakta . Har kört dit både på Honda Click och med bil 

Du lär väl knappast ha gjort resan bara för att få 30 dagars :)  40 mil med Hond Click imponerar. Finns det nåt att titta på i dom krokarna, värt ett besök? Ska köra Chiang Mai-Saraburi-Pattaya i januari och behöver någon mellanlanding. Tar Sukothai på vägen upp.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm 

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Du lär väl knappast ha gjort resan bara för att få 30 dagars :)  40 mil med Hond Click imponerar. Finns det nåt att titta på i dom krokarna, värt ett besök? Ska köra Chiang Mai-Saraburi-Pattaya i januari och behöver någon mellanlanding. Tar Sukothai på vägen upp.

Hmm nä sista resan var med några CM kompisar med bil . Gjorde med Honda Click en resa  i våras CM  via Mae Sariang - Mae Sot - Tak  - Sukhothai -  CM via "back roads " Massor att upptäcka på vägen ( ca 1000 km ) 5 dagar  ... med tanke på köerna på Immigration i CM så är det värt lång trips uppe i Lanna land för nya stämplar om man ändå gillar åka omkring och är nyfiken  ... Sukhothai ska du göra på kvällen i häftig belysning vid alla "stenbumligar"  inte inne i stan . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...