Jump to content
IGNORERAD

Julbord... Eller Annorlunda hjulbord


Odin

Recommended Posts

Vi är ... lite trötta på Svenskt julbord, så efter ett kollektivt beslut så önskades det Thaimat istället. Så årets (Jul)middag försegår på Tjabba-Thai nästkommande Fredag kl. 19.00.

 

Kom gärna å svinga en bägare...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Odin:

Vi är ... lite trötta på Svenskt julbord, så efter ett kollektivt beslut så önskades det Thaimat istället. Så årets (Jul)middag försegår på Tjabba-Thai nästkommande Fredag kl. 19.00.

 

Kom gärna å svinga en bägare...

Vi kör allternativt i Pennybridge Too!

image.png.b840c98fb389d3c2b9f912684176b064.png

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

IKEAs var intressant förra året, med veggo och Halal alternativ!

Klart våra nyanlända skall få fira Jesus födelsedag med lite brutalslaktad ko!

 

Har uppfattat att IKEA dratt igång årets "Julbord", undrar om de serverar get i år?

 

Återkommer med rapport!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tommy:

IKEAs var intressant förra året, med veggo och Halal alternativ!

Klart våra nyanlända skall få fira Jesus födelsedag med lite brutalslaktad ko!

 

Har uppfattat att IKEA dratt igång årets "Julbord", undrar om de serverar get i år?

 

Återkommer med rapport!

 

MVH

Forget mig ej????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/restaurang/index.html

 

Med Klassiker som bland annat, Senapsgravad tofu, Marinerade kycklingvingar, Cheesecake med tångkorn, Rödbetsnugget, Rå grönkåls- och rödbetssallad, Rostbiff, Sallad på sockerbeta och äpple och Griljerad skinka, så är det antagligen en vinnare?

 

Hoppas, hoppas de har alkoholfri Skåne!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Odin:

Vi är ... lite trötta på Svenskt julbord, så efter ett kollektivt beslut så önskades det Thaimat istället. Så årets (Jul)middag försegår på Tjabba-Thai nästkommande Fredag kl. 19.00.

 

Kom gärna å svinga en bägare...

Sitter tyvärr på 33000 fots höjd någonstans över Ryssland då på väg österut ! :-)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Odin:

Som ni alla vet så är tjabba thai en av Svea's bästa Thai-restauranger... Solly Tommy, men de e liite klasskillnad...

 

http://www.tjabbathai.se

Håller med om det, jag ska dock till Globen för att se och lyssna på P-Floyd på fredag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
56 minuter sedan, skrev Odin:

Vi är ... lite trötta på Svenskt julbord, så efter ett kollektivt beslut så önskades det Thaimat istället. Så årets (Jul)middag försegår på Tjabba-Thai nästkommande Fredag kl. 19.00.

 

Kom gärna å svinga en bägare...

 

Om allt faller väl, så kommer jag avsluta nästa fredag okristeligt full.......:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Om allt faller väl, så kommer jag avsluta nästa fredag okristeligt full.......:rotfl:

Vaffan mitt svar försvann..

Varför inte kröna din monstruöst okristliga fylla med oss.. Jag pyntar mat dryck och boende, om jag får äran att ha dej till bords...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 minut sedan, skrev Odin:

Vaffan mitt svar försvann..

Varför inte kröna din monstruöst okristliga fylla med oss.. Jag pyntar mat dryck och boende, om jag får äran att ha dej till bords...

 

Hmmm, då får du nog pynta ett par spänn till för att jag skall avstå från det sällskapet jag förhoppningsvis har till umgänge nästa fredag.......

Men inte sagt att jag inte vill umgås med dig........

Saknar dig.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev svampen:

Vi kör allternativt i Pennybridge Too!

image.png.b840c98fb389d3c2b9f912684176b064.png

Lite skämt!

Men från det ena till det andra  ska Frugan & Jag äta Julbord på Trädgårn ett allternativ med mycket grönt men också traditonella Julrätter!

Betyg kommer!

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev svampen:

Lite skämt!

Men från det ena till det andra  ska Frugan & Jag äta Julbord på Trädgårn ett allternativ med mycket grönt men också traditonella Julrätter!

Betyg kommer!

 

Då ska du inte äta av det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev GreenValley:

Då ska du inte äta av det!

Nä det ska Rökas !!!555

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Hmmm, då får du nog pynta ett par spänn till för att jag skall avstå från det sällskapet jag förhoppningsvis har till umgänge nästa fredag.......

Men inte sagt att jag inte vill umgås med dig........

Saknar dig.......

Haha

De går kanske fler tåg...

Men vi kan väl göra nåt typ efter jaktsäsongen? Vi hyr in oss nån stans mitt emellan på neutral mark, å har viltorgie. PD är väl åxå flyttbar efter vad jag erfarit?

Nåja ska vi få me PD så tarvar det lättfotade damer, å de vette-fan om jag kan tillhandahålla.. Men de löser vi säkert också

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

I nödfall då med en liten humleplanta

Humle.jpg.a6deba0b3bd69f8ea11a69087df7911c.jpg

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Odin:

Vi är ... lite trötta på Svenskt julbord, så efter ett kollektivt beslut så önskades det Thaimat istället. Så årets (Jul)middag försegår på Tjabba-Thai nästkommande Fredag kl. 19.00.

 

Kom gärna å svinga en bägare...

 

För mig är julbord mer exotiskt än Thaimat

 

#gillaolika

 

:haha:

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Odin:

Vi är ... lite trötta på Svenskt julbord, så efter ett kollektivt beslut så önskades det Thaimat istället. Så årets (Jul)middag försegår på Tjabba-Thai nästkommande Fredag kl. 19.00.

 

Kom gärna å svinga en bägare...

Jag skulle gärna kommit om jag var i närheten, har bara hört gott om Tjabbathai!

Har de "Julbord", eller tänker ni beställa från menyn?

 

Vi har haft ett par julbord, bokade hos oss, men då var det ca30- 45 personer från ett par olika företag, där cheferna beställde buffe, blandat både thai och svenska klassiker, alla var nöjda!

 

Sen får jag nog hålla med Enis... Thaimat får jag 365 dagar om året.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-20 at 19:34, skrev Tommy:

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/restaurang/index.html

 

Med Klassiker som bland annat, Senapsgravad tofu, Marinerade kycklingvingar, Cheesecake med tångkorn, Rödbetsnugget, Rå grönkåls- och rödbetssallad, Rostbiff, Sallad på sockerbeta och äpple och Griljerad skinka, så är det antagligen en vinnare?

 

Hoppas, hoppas de har alkoholfri Skåne!

 

MVH

Årets är det sämsta Ikea haft på flera år, kunde säkert blivit bättre om skinkan kommit från en halal/koscher-slaktad gris, sillen var som vanligt mycket fin.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...