Jump to content
IGNORERAD

Zlatan i VM eller inte?


Guest Fredman

Ska Zlatan spela för Sverige i VM?  

51 röster

  1. 1. Zlatan i VM?

    • Självklart ska vi ställa upp det bästa vi har.
      13
    • Nej, det är laget som tagit oss dit som ska spela.
      27
    • Vem fan är Zlatan?
      11


Recommended Posts

De spelare som är mest motiverade, självklart måste de också vara individuellt enormt duktiga men viktigast är att de kommer att underordna sig Janne Anderssons ideer om hur spelet ska spelas.

Ett svenskt landslag som ska byggas upp runt en enormt duktig spelare (Zlatan) kommer ALDRIG att lyckas, ska svenska landslaget lyckas är det just som LAG och inte att 10 andra spelare förlitar sig på att EN ska stå för alla avgöranden.

Zlatan som "bara" en spelar av 11 kanske bli något bra, men som det tidigare varit, allt kretsa just runt Zlatan och det fungerar bevisligen inte.

Bygger Sverige upp ett lag på just Zlatan behöver bara motståndarna markera ut Zlatan och Sverige är nollat.

Vill Zlatan vara med?

Vill Janne har honom med?

Kan Zlatan passa in i Jannes tänkta spelsätt?

Själv tror jag dock att Zlatan är FÖR bra, FÖR dominerande för att passa in i ett svenskt fotbollslandslag, där alla övriga spelare är en klass sämre - MEN jämnbra.

För att Zlatan verkligen ska komma till sin rätt är han behov av duktigare medspelare än vad svenska landslaget kan erbjuda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    18

  • Cavemannen

    17

  • GreenValley

    16

  • Soengsang

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som spelare definitivt, men problemet är att övriga omedelbart underordnar sig honom vilket påverkar deras eget sätt att utföra det lite vågade själv. Tveksamt om Z själv är villig att underordna sig Jannes tankar om sättet man vill spela även om jag tror att han har betydligt starkare ledarskap än vad Hamrén hade ! Tja tveksamt både + och -

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag vet inte hur många de tar ut i truppen till VM, men gissar på 22-24st spelare.

Och om Zlatan är bland Sveriges 22-24st bästa spelare då när truppen tas ut så skall han med, förutsatt att han tackar ja till platsen.

 

Yes, om han är nog god för att vara en kugge i Jannes maskineri, om en kugge inte lirar tillsammans med Jannes maskin så kommer han naturligtvis med, om han nu accepterar den roll han erbjuds.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så kan inte de övriga hålla händerna i fickan och spela fickpingis bara för att fröken z vickar på höften.Fröken z får nog vila så de övriga kan fokusera på uppgiften VM 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att de flesta som skrivit i denna tråd verkligen är stöpta i att betjäna socialdemokratins grundregel nr1 i landet lagom, STICK INTE UT! hahahaha så komiskt att läsa era kommentarer, övriga världen tycker ni är tokiga i huvet.........

Nä här är vi alla lika värda, :D hahahahaha

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

I den bästa av världar  :ingen Zlatan med i startelvan men underordnar sig Janne och laget med att  sitta på bänken och kan kastas in minut 70 om vi kört fast.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Surin P3:

Fotboll utan Zlatan är som biljard utan köboll. 

Enkelt, då lirar man nio-boll och använder någon av de 2-siffriga bollarna som köboll16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.078178b813f2366b4de73c83d2b5d802.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-19 at 07:36, skrev stefan5300:

Nej nej nej, landslaget gjorde ju inte ett enda mål på senaste EM- mästerskapet när han var med, nu är det ett svenskt landslag och inte Zlatans landslag.

Det slog dig aldrig att de aldrig spelat i EM nu sist utan Zlatan?

3 timmar sedan, skrev kenneth073:

I den bästa av världar  :ingen Zlatan med i startelvan men underordnar sig Janne och laget med att  sitta på bänken och kan kastas in minut 70 om vi kört fast.

 

Absolut, och som professionell kan han nog underordna sig det.....samt se möjligheten att åter igen ha möjlighet att bli hjälte i landslaget vilket han så många gånger varit.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det slog dig aldrig att de aldrig spelat i EM nu sist utan Zlatan?

Absolut, och som professionell kan han nog underordna sig det.....samt se möjligheten att åter igen ha möjlighet att bli hjälte i landslaget vilket han så många gånger varit.

Förstår nog inte riktigt vad du menar men i senaste EM-slutspelet 2016 var Zlatan med.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Förstår nog inte riktigt vad du menar men i senaste EM-slutspelet 2016 var Zlatan med.

Utan Zlatan hade troligen inte Sverige spelat EM-slutspel.

Han var ju direkt avgörande i flera av kvalmacherna.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Utan Zlatan hade troligen inte Sverige spelat EM-slutspel.

Han var ju direkt avgörande i flera av kvalmacherna.

 

Och i slutspelet spelade han skadad(bristning i låret om jag minns rätt)

Men säger tränaren ta en eller 2 smärtstillande sprutor och ut och lira så gör Zlatan det, han ger allt i alla lägen

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Utan Zlatan hade troligen inte Sverige spelat EM-slutspel.

Han var ju direkt avgörande i flera av kvalmacherna.

 

Förvisso men i slutspelet gjorde han inte ett mål och det är riktigt uselt av en av världens bästa spelare, det var ju tur att Sverige fick hjälp med ett självmål.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev stefan5300:

Förvisso men i slutspelet gjorde han inte ett mål och det är riktigt uselt av en av världens bästa spelare, det var ju tur att Sverige fick hjälp med ett självmål.

Han kanske inte skulle spelat halvskadad.

Du får ta upp det med Hamren :)

Trots allt den störste målgöraren genom tiderna i landslaget, kanske det förblindade Hamren?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Han kanske inte skulle spelat halvskadad.

Du får ta upp det med Hamren :)

Trots allt den störste målgöraren genom tiderna i landslaget, kanske det förblindade Hamren?

Det är bättre att du tar upp det med Andersson, du vill ju ha med honom men det vill ju varken Andersson eller jag.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Det är bättre att du tar upp det med Andersson, du vill ju ha med honom men det vill ju varken Andersson eller jag.

Har Janne A sagt att han inte vill ha med Zlatan?

Det var en nyhet för mig.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bättre att du tar upp det med Andersson, du vill ju ha med honom men det vill ju varken Andersson eller jag.
Hmm, vad hade Janne Andersson att göra med Hamrins laguttagningar??

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev GreenValley:

Har Janne A sagt att han inte vill ha med Zlatan?

Det var en nyhet för mig.

Nä varken eller men jag hoppas att han inte vill nu när han har börjat ett nytt landslagbygge.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Hmm, vad hade Janne Andersson att göra med Hamrins laguttagningar??

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Inget antar jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget antar jag.
Vad har hans åsikt då att göra med då han spelade halvskadad i senaste EM?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad har hans åsikt då att göra med då han spelade halvskadad i senaste EM?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Han var väl inte med i senaste EMthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.46a15fb0d46c6d72ab637d8512fd9213.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Han var väl inte med i senaste EMthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpg.46a15fb0d46c6d72ab637d8512fd9213.jpg.

Nja....i senaste EM slutspelet sverige deltog i var han nog med?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nja....i senaste EM slutspelet sverige deltog i var han nog med?

Nä, då var han väl tränare/coach i Norrköping, för det är väl Janne Andersson och Hamren vi diskuterar;).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev stefan5300:

Nä, då var han väl tränare/coach i Norrköping, för det är väl Janne Andersson och Hamren vi diskuterar;).

Suck 5555555

5a129e5375ac5_Skarmavbild2017-11-20kl_16_19_47.png.07ad94e0834691e99b9b23c528d0b8bf.png

Z var med i det senaste EM sverige deltog i, kan inte förstå vad du tycker Janne har att göra med det?

Och för den delen har väl inte Janne stängt någon dörr för framtiden för någon spelare som platsar i hans lag?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...