Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

audirs2

RIP ACDC

Recommended Posts

stefan5300
6 timmar sedan, skrev Tekkor:

Sorgligt när bra musiker dör, sen gilla jag Bon Scotts röst mer än hans efterträdare. Hur som tragiskt e de.

Skulle nog vilja gå så långt som att Brian var en usel sångare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Arnold Layne
4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Skulle nog vilja gå så långt som att Brian var en usel sångare.

Usel var han inte ... men det hade varit roligare om det hade blivit en fortsättning på Geordie istället där han passade in mycket bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300
10 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Usel var han inte ... men det hade varit roligare om det hade blivit en fortsättning på Geordie istället där han passade in mycket bättre.

Jo jag tycker han var usel om man jämför med Bon Scott som hade en underbar rockröst, tycker att ACt/DC letat vidare, de hade säkert hitta någon okänd förmåga.

Ja han skulle stannat i Geordie.

När jag hörde Axl Rose i AC/DC stängde jag av efter en halv låt, det lät bedrövligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Arnold Layne
24 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jo jag tycker han var usel om man jämför med Bon Scott som hade en underbar rockröst, tycker att ACt/DC letat vidare, de hade säkert hitta någon okänd förmåga.

Ja han skulle stannat i Geordie.

När jag hörde Axl Rose i AC/DC stängde jag av efter en halv låt, det lät bedrövligt.

Men tycker nog ändå att Brian fyllde tomrummet väldigt bra efter Bon Scott och det verkade ju vara ett band som trivdes ... men att sedan sätta dit Axl som sångare är nog ett av det mest patetiska som har hänt här i rockvärlden .

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300
4 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Men tycker nog ändå att Brian fyllde tomrummet väldigt bra efter Bon Scott och det verkade ju vara ett band som trivdes ... men att sedan sätta dit Axl som sångare är nog ett av det mest patetiska som har hänt här i rockvärlden .

Jag gillade inte Brian som sångare, jag hade alla skivor med Bon som sångare men köpte bara de 2 första med Brian. 

Det kunde försökt att locka till sig Marc Storace men det hade ju sabbat Krokus som band.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Någon som lyckades tycker jag är Journey!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tekkor

Här är kanske ett alternativ till Axl...

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ragson
On 11/19/2017 at 12:34, skrev stefan5300:

Det var faktiskt Bon själv som sa - långt innan han dog - att han tyckte att Brian var en toppensångare, därför testade man han först.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ragson

Utan Malcolm hade det inte varit nåt AC/DC. Han var chefen och styrde bandet med stark hand. 
Det finns inte ett enda samlingsalbum eller greatest hits med dom tack vare han. Skivbolaget ville släppa såna, men han sa nej.

Vi spelar rock och alla låtar vi gör, dom är värda lika mycket, menade han. Han var stenhård med konceptet.
Att det inte finns mkt skvaller i pressen är tack vare han. Inget ska rubba AC/DC maskinen liksom.

Han kläckte så många odödliga gitarr-riff genom åren, vilken inspiration han har varit för så många musiker genom åren.

Och dom enklaste är dom bästa tycker jag...det handlar inte om hur många ackord en låt har, det är hur och vad man gör med dom.

Den här är en av mina absoluta favoriter, ett ackord rakt igenom med lite knorr i refrängen...ren Malcolm-magi!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Khonis

Många bästisar med Malcolm nu. Bara att gratulera.  Back in the day visste ingen skit och ingenting. Men ändå visste vi att Malcolm var kungen 👍🏻👍🏻

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Surin P3

Var och såg dem i Stockholm i början på 90-talet. Det var en bra konsert. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy