Jump to content
IGNORERAD

RIP ACDC


audirs2

Recommended Posts

On 11/19/2017 at 12:34, skrev stefan5300:

Jo jag tycker han var usel om man jämför med Bon Scott som hade en underbar rockröst, tycker att ACt/DC letat vidare, de hade säkert hitta någon okänd förmåga.

 

Det var faktiskt Bon själv som sa - långt innan han dog - att han tyckte att Brian var en toppensångare, därför testade man han först.

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    4

  • Naam jai

    3

  • Arnold Layne

    3

  • Thaiger

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Utan Malcolm hade det inte varit nåt AC/DC. Han var chefen och styrde bandet med stark hand. 
Det finns inte ett enda samlingsalbum eller greatest hits med dom tack vare han. Skivbolaget ville släppa såna, men han sa nej.

Vi spelar rock och alla låtar vi gör, dom är värda lika mycket, menade han. Han var stenhård med konceptet.
Att det inte finns mkt skvaller i pressen är tack vare han. Inget ska rubba AC/DC maskinen liksom.

 

Han kläckte så många odödliga gitarr-riff genom åren, vilken inspiration han har varit för så många musiker genom åren.

Och dom enklaste är dom bästa tycker jag...det handlar inte om hur många ackord en låt har, det är hur och vad man gör med dom.

Den här är en av mina absoluta favoriter, ett ackord rakt igenom med lite knorr i refrängen...ren Malcolm-magi!

 

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många bästisar med Malcolm nu. Bara att gratulera.  Back in the day visste ingen skit och ingenting. Men ändå visste vi att Malcolm var kungen 👍🏻👍🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och såg dom i Globen -96 20171124_151143.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och såg dom i Globen -96 20171124_151143.thumb.jpg.9ca4cb7101e65985bc643add4ca1a604.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk



Meetoo


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...