Jump to content
IGNORERAD

Man får vad man betalar för.


janne_h

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev leifen:

Du har rätt, många duktiga rörisar i Umeå och de som inte duger skickar vi till Stockholm.

Och en del drar ju vidare till Thailand och lurar folk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    19

  • Boa52

    10

  • Tommy

    9

  • Cavemannen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gått några dagar. Skit lukten är borta och grannsämjan är på topp.
Livet går vidare.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

Gått några dagar. Skit lukten är borta och grannsämjan är på topp.
Livet går vidare.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Har de sagt något överhuvudtaget eller skäms de?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Har de sagt något överhuvudtaget eller skäms de?

Varför skulle dom skämmas? Nej ingen har sagt ett skit. Dom jobbar på sin gård som vanligt. Vattnet rinner ner i deras egen brunn utan problem.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎18 at 16:19, skrev Boa52:

Och en del drar ju vidare till Thailand och lurar folk

När var det du drog vidare till Thailand? :big_smile:

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-18 at 10:26, skrev Kenneth4618:

Grattis till det priset

Antingen är det en begagnad eller stulen kompressor han satt dit då bara en kompressor kostar två å fem  :haha:

En ny tand idag för 4500.-, kan det bli billigare?:oh:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎18 at 10:26, skrev Kenneth4618:

Grattis till det priset

Antingen är det en begagnad eller stulen kompressor han satt dit då bara en kompressor kostar två å fem  :haha:

Man får vad andra betalat för?

 

Skit samma den funkar, har kvitto och 6 månaders garanti på kompressorn.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tommy:

Man får vad andra betalat för?

 

Skit samma den funkar, har kvitto och 6 månaders garanti på kompressorn.

 

MVH

Kollade idag för skojs skull i en Kylmakatalog från 2014 och den billigaste kompressorn i den för R134a var 2450 spänn :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kollade idag för skojs skull i en Kylmakatalog från 2014 och den billigaste kompressorn i den för R134a var 2450 spänn :haha:

Jag kollade på nätet.

Felsökning 2 besök och 3 timmars arbete ingick!

Killen hade jobbat med kyla sedan 1978!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Kollade idag för skojs skull i en Kylmakatalog från 2014 och den billigaste kompressorn i den för R134a var 2450 spänn :haha:

Men de här svarthåriga killarna med butiken runt hörnet brukar vara otroliga att fixa fram begagnade delar och få det att passa, då sjunker priset.......

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag kollade på nätet.

Felsökning 2 besök och 3 timmars arbete ingick!

Killen hade jobbat med kyla sedan 1978!

 

MVH

Det va snabbt gjort, tappa ner freon, löda loss gamla kompressorn, löda dit den nya, vacumsuga, koppla el, fylla på gas och slutligen provköra på 3 timmar, blev säkert bra jobb ???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev husse:

Det va snabbt gjort, tappa ner freon, löda loss gamla kompressorn, löda dit den nya, vacumsuga, koppla el, fylla på gas och slutligen provköra på 3 timmar, blev säkert bra jobb ???

Han kom kl 8 och var klar  just efter kl 11, strax efter att vi öppnat för lunch, kylbänken funkar och kyler som den skall.

I arbetstiden ingick också att demontera delar av kylbänken för att komma åt kompressorn.

Han slöade inte det minsta, inte ens 9-fika.

Och ja, han gjorde allt du skriver

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Centrifugeringsmotorn till tvättmaskinen pajade. En ny motor kostar 650Thb och det skulle ta 2 dar för affären att få hem en ny.

Passerade en skrotaffär och det var en stor gård med hur mycket bråte som helst.

Till min förvåning hittade jag en likadan motor som jag behövde, fast festplåten var annorlunda men den gick att byta så jag använde min gamla. Det var olika färg på kablarna men det fanns kopplings schema på både min gamla och den nygamla så det var inget problem.

Kostnad 100 Thb och nu håller jag tummarna att motorn håller tills jag besöker Los nästa gång.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

För att återgå till ursprungs inlägget.

Inga problem med grannen. Men när jag kom ner till verkstan häromdagen så stod det fullt med illaluktande vatten ute på gatan. För att vara lite kreativ så följde jag röret i gatan som verkar mynna ut i grannvillagens avlopp. Då fick jag veta av en av mina anställda som idi*t kärringen som hyr ut av oss har mörkat för oss. Att det har varit bråk mellan dom som äger våran gata och nästa village.

Då har nästa village grävt fram avloppsröret på sin sida (servitut) och proppat igen det, bara för att djävlas.

Trodde inte detta kunde vara möjligt enligt lag. Men i Thailand är ju allt möjligt. Min fru håller på att leta efter ny verkstadslokaler innan regnsäsongen startar, så vi slipper bada i allt vatten som mynnar ut från septi tankarna på gatan.

 

TIT.

Häromdagen var jag på McDonalds nära mig. Jag fick vänta 10 minuter på både hamburgaren och pommes fritt.

När dom kom med dessa så fick jag en hamburgare som var kall som att den stått en halvtimme. [emoji16]

 

Dagen efter var jag på KFC. Beställde mat och säger att jag vill dricka 7up.

När jag får maten ställer tjejen fram ett tomt glas bara. Jag ifrågasätter varför jag får ett tomt glas när jag beställt 7up. Då säger hon utan tillägg att 7up är slut. Man kan tydligen inte fråga kunden då om den istället vill ha cola eller något annat i stället.

 

Och säger man inte vad man vill dricka, frågar ingen utan serverar cola bara. [emoji16]

 

Detta är Thailand i ett nötskal.🤣

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

För att återgå till ursprungs inlägget.

Inga problem med grannen. Men när jag kom ner till verkstan häromdagen så stod det fullt med illaluktande vatten ute på gatan. För att vara lite kreativ så följde jag röret i gatan som verkar mynna ut i grannvillagens avlopp. Då fick jag veta av en av mina anställda som idi*t kärringen som hyr ut av oss har mörkat för oss. Att det har varit bråk mellan dom som äger våran gata och nästa village.

Då har nästa village grävt fram avloppsröret på sin sida (servitut) och proppat igen det, bara för att djävlas.

Trodde inte detta kunde vara möjligt enligt lag. Men i Thailand är ju allt möjligt. Min fru håller på att leta efter ny verkstadslokaler innan regnsäsongen startar, så vi slipper bada i allt vatten som mynnar ut från septi tankarna på gatan.

 

TIT.

Häromdagen var jag på McDonalds nära mig. Jag fick vänta 10 minuter på både hamburgaren och pommes fritt.

När dom kom med dessa så fick jag en hamburgare som var kall som att den stått en halvtimme. emoji16.png

 

Dagen efter var jag på KFC. Beställde mat och säger att jag vill dricka 7up.

När jag får maten ställer tjejen fram ett tomt glas bara. Jag ifrågasätter varför jag får ett tomt glas när jag beställt 7up. Då säger hon utan tillägg att 7up är slut. Man kan tydligen inte fråga kunden då om den istället vill ha cola eller något annat i stället.

 

Och säger man inte vad man vill dricka, frågar ingen utan serverar cola bara. emoji16.png

 

Detta är Thailand i ett nötskal.🤣

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

"Kunden har alltid rätt"...


Skitsnack som alla borde veta...

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tommy:

"Kunden har alltid rätt"...


Skitsnack som alla borde veta...

 

MVH

 

 

Precis, och det är alltid dom kunderna som är mest jobbiga som hävdar detta. Har många exempel på kunder eller som i mitt förra jobb som hävdar just den frasen. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev BanFang:

Precis, och det är alltid dom kunderna som är mest jobbiga som hävdar detta. Har många exempel på kunder eller som i mitt förra jobb som hävdar just den frasen. 

 

 

Hade en kvinna på restaurangen som beställt nåt hon aldrig ätit förut...

Hon tyckte inte om det och ville ha pengarna tillbaka...

 

Efter en del snack fattade hon att det bästa hon kunde göra var att inte beställa samma rätt igen... Som jag skulle gjort, om jag beställt nåt jag aldrig provat och kommit på att jag ogillade.

 

Men det var en mjuk pärs...

 

"Vad var felet?"

"Jag tyckte det var för salt, och jag äter inte kött"...

"Varför beställde du kyckling då?"

"Jag brukar alltid beställa med räkor"

"Men nu beställde du kyckling?"... "Ja, men jag äter inte kött, och jag tyckte inte om det..."...

 

 "OK, så vad menar du?"

" Jag gillar inte kött jag gillar räkor, dessutom gillar jag inte bambuskott och kål",

"Så varför valde du en rätt med spetskål och bambuskott, med kyckling då?"

"Jag ville prova nåt nytt"...

 

Det tog ett bra tag, hon "hotade" med att handla mat någon annanstans...

Hon hävdade att "Kunden har alltid rätt", jag sa "Ibland har kunden rätt", hon verkade inte fatta...

 

Det är en längre historia...

 

"Flickan som jobbade igår förstod inte vad jag sa"

"Vi hade 2 män som jobbade igår, och den enda flickan som jobbar här talar utmärkt svenska" (kom till Sverige som 8-åring, pluggar 3dje året på gymnasiet nu, och har varit praktikant hos oss).

"Men hon förstod inte vad jag ville äta, jag ville ha grön curry!!!"

"Sa du det, och varför beställde du Nr 21 med kyckling (som hon sa att hon beställt och pekade på i menyn)"

"ja men hon förstod inte!!!"

"Låter märkligt, eftersom hon inte jobbade igår, hon jobbar bara på helger, dessutom har jag pratat svenska i drygt 50 år, och jag fattar knappt vad du pratar om"

 

Tanten blev sur.

 

Så småningom visade det sej att virrhjärnan inte var här igår, utan i Söndags och bara pekat på en rätt i menyn för att testa nåt nytt, hon tyckte det var för salt och ville ha gratis mat idag...

Naturligtvis gjorde vår kock, som ju bara har lagat Thaimat i Thailand, Taiwan och Sverige de senaste 25 åren, fel, som inte fattade att idi*ten inte gillade kål och bambuskott, trots att hon beställt en rätt med de ingredienserna...

 

Så Ibland har kunden rätt, men inte alltid.

 

MVH

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en kvinna på restaurangen som beställt nåt hon aldrig ätit förut...
Hon tyckte inte om det och ville ha pengarna tillbaka...
 
Efter en del snack fattade hon att det bästa hon kunde göra var att inte beställa samma rätt igen... Som jag skulle gjort, om jag beställt nåt jag aldrig provat och kommit på att jag ogillade.
 
Men det var en mjuk pärs...
 
"Vad var felet?"
"Jag tyckte det var för salt, och jag äter inte kött"...
"Varför beställde du kyckling då?"
"Jag brukar alltid beställa med räkor"
"Men nu beställde du kyckling?"... "Ja, men jag äter inte kött, och jag tyckte inte om det..."...
 
 "OK, så vad menar du?"
" Jag gillar inte kött jag gillar räkor, dessutom gillar jag inte bambuskott och kål",
"Så varför valde du en rätt med spetskål och bambuskott, med kyckling då?"
"Jag ville prova nåt nytt"...
 
Det tog ett bra tag, hon "hotade" med att handla mat någon annanstans...
Hon hävdade att "Kunden har alltid rätt", jag sa "Ibland har kunden rätt", hon verkade inte fatta...
 
Det är en längre historia...
 
"Flickan som jobbade igår förstod inte vad jag sa"
"Vi hade 2 män som jobbade igår, och den enda flickan som jobbar här talar utmärkt svenska" (kom till Sverige som 8-åring, pluggar 3dje året på gymnasiet nu, och har varit praktikant hos oss).
"Men hon förstod inte vad jag ville äta, jag ville ha grön curry!!!"
"Sa du det, och varför beställde du Nr 21 med kyckling (som hon sa att hon beställt och pekade på i menyn)"
"ja men hon förstod inte!!!"
"Låter märkligt, eftersom hon inte jobbade igår, hon jobbar bara på helger, dessutom har jag pratat svenska i drygt 50 år, och jag fattar knappt vad du pratar om"
 
Tanten blev sur.
 
Så småningom visade det sej att virrhjärnan inte var här igår, utan i Söndags och bara pekat på en rätt i menyn för att testa nåt nytt, hon tyckte det var för salt och ville ha gratis mat idag...
Naturligtvis gjorde vår kock, som ju bara har lagat Thaimat i Thailand, Taiwan och Sverige de senaste 25 åren, fel, som inte fattade att idi*ten inte gillade kål och bambuskott, trots att hon beställt en rätt med de ingredienserna...
 
Så Ibland har kunden rätt, men inte alltid.
 
MVH
 
 
Kunden har väl alltid rätt förutom i betalnings ärenden. [emoji16]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
14 timmar sedan, skrev janne_h:

För att återgå till ursprungs inlägget.

Inga problem med grannen. Men när jag kom ner till verkstan häromdagen så stod det fullt med illaluktande vatten ute på gatan. För att vara lite kreativ så följde jag röret i gatan som verkar mynna ut i grannvillagens avlopp. Då fick jag veta av en av mina anställda som idi*t kärringen som hyr ut av oss har mörkat för oss. Att det har varit bråk mellan dom som äger våran gata och nästa village.

Då har nästa village grävt fram avloppsröret på sin sida (servitut) och proppat igen det, bara för att djävlas.

Trodde inte detta kunde vara möjligt enligt lag. Men i Thailand är ju allt möjligt. Min fru håller på att leta efter ny verkstadslokaler innan regnsäsongen startar, så vi slipper bada i allt vatten som mynnar ut från septi tankarna på gatan.

 

TIT.

Häromdagen var jag på McDonalds nära mig. Jag fick vänta 10 minuter på både hamburgaren och pommes fritt.

När dom kom med dessa så fick jag en hamburgare som var kall som att den stått en halvtimme. emoji16.png

 

Dagen efter var jag på KFC. Beställde mat och säger att jag vill dricka 7up.

När jag får maten ställer tjejen fram ett tomt glas bara. Jag ifrågasätter varför jag får ett tomt glas när jag beställt 7up. Då säger hon utan tillägg att 7up är slut. Man kan tydligen inte fråga kunden då om den istället vill ha cola eller något annat i stället.

 

Och säger man inte vad man vill dricka, frågar ingen utan serverar cola bara. emoji16.png

 

Detta är Thailand i ett nötskal.🤣

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

 

 

Du verkar vara sur över det mesta i tillvaron.

 

Försök tänka positivt så blir saker genast lättare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Du verkar vara sur över det mesta i tillvaron.
 
Försök tänka positivt så blir saker genast lättare.
 
BTT
Sur?

Märks att du inte träffat mig irl.
Det jag skrev ovan var väl mera underhållande än att jag skulle vara sur.
Det som gör det extra lustigt är att jag får dylika kommentarer från forumets cartoon figurer. 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, och det är alltid dom kunderna som är mest jobbiga som hävdar detta. Har många exempel på kunder eller som i mitt förra jobb som hävdar just den frasen. 
 
 
Ungefär som när vi hade en kund som bodde på besvärsvägen. Han sa själv i beställningen att han ej var besvärlig. Det visade sig att han var en av dom mest besvärliga kunderna vi haft. [emoji23]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev janne_h:

Sur?

Märks att du inte träffat mig irl.
Det jag skrev ovan var väl mera underhållande än att jag skulle vara sur.
Det som gör det extra lustigt är att jag får dylika kommentarer från forumets cartoon figurer. 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Kan det va en sån här?:oh:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...