Jump to content
IGNORERAD

Körkort i Thailand


Burpan5

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Nja återgående vet jag inte, men mina moppar har haft en återsällningsknapp, i mitten på blinkerreglaget.

Den klickar jag på lite då och då, särskilt om någon blänger på mig :D 

Många som har återgående, ofta styrt av "tidrelä", iaf på nyare mc i Europa, rätt säker på att det är vanligt på nyare mc i Asien också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    15

  • Cavemannen

    12

  • Soengsang

    11

  • Kenneth4618

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Många som har återgående, ofta styrt av "tidrelä", iaf på nyare mc i Europa, rätt säker på att det är vanligt på nyare mc i Asien också.

Polarn byggde en HD på Svalbard och jag vet att han la in just detta.

Men han hade en hel databox som styrde typ allt, t.ex backspeglar ersatte han med backkamera

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Polarn byggde en HD på Svalbard och jag vet att han la in just detta.

Men han hade en hel databox som styrde typ allt, t.ex backspeglar ersatte han med backkamera

Den killen hyrde in sig i våran lokal på Svea gruva, han hade tidigare jobbat i samma firma som mig och med samma jobb som mig dvs. servicetekniker, numera jobbade han som gruvelektriker(svagström) åt Store Norsken.

Han köpte en night rider från us momsfritt(vi har momsfritt på Svalbard) och byggde om den helt, jag har lite bilder från bygget då jag besökte Svea gruva ganska frekvent under åren.

Jag skall leta fram dem, det var ett coolt bygge......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Han köpte en night rider från us

Night train ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Night train ;)

hahaha helt riktigt jävla ordmärkare :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här lite foton på bygget.

OBS! se displayen på tanken, den var styrcentralen för allt

 

20160222_123344.jpg

20160222_123355.jpg

20160222_124316.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

sista bilden syns styret bra, där hade han typ 3-4st små knappar, v och h blinkers + tuta skulle jag tro, bara för att få den igenom besiktning.

 

ps. lacken är lite speciell, allt var typ plåtrent innan, men då han ville få den besiktad och godkänd för en sommar(efter skulle bygget fortsätta) så beställde han en plastmassa från usa(svindyr)

Man typ penslade/rollade på den och den var jävligt lätt att dra bort efteråt, men det såg väl hyffsat ut(se bilder)

ps2. det finns ingen bra lackerare att tillgå på Svalbard

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Har man bommat 2st uppkörningar i Thailand innan, då skulle jag aldrig känna mig säker om hon var chaufför, då kör jag hellre själv :-) 

Första gången körde hon en stor pickis. Då stack överhänget i bak ut lite över P-rutan.

Kuggad direkt.

Andra gången med en liten hyrbil såg det bra ut men uppkörningshitler ansåg att hon stod snett i rutan. Kuggad igen.

Hon har kört bil i 15 år utan problem men nu tyckte Polarn att hon skulle ha körkort när hon framför firmabilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

Första gången körde hon en stor pickis. Då stack överhänget i bak ut lite över P-rutan.

Kuggad direkt.

Andra gången med en liten hyrbil såg det bra ut men uppkörningshitler ansåg att hon stod snett i rutan. Kuggad igen.

Hon har kört bil i 15 år utan problem men nu tyckte Polarn att hon skulle ha körkort när hon framför firmabilen.

jaja, alla är vi saliga i vår tro.........

Jag skulle inte ha åkt med 1m!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

jaja, alla är vi saliga i vår tro.........

Jag skulle inte ha åkt med 1m!

Jag har åkt med och hon kör bättre än de flesta här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Jag har åkt med och hon kör bättre än de flesta här.

Det betyder ju att du åkt med de flesta här, mig har du dock aldrig åkt med........

Näää efter dessa omdömen så tappar jag förtroendet totalt för dig.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

Jag har åkt med och hon kör bättre än de flesta här.

De var en jävel på att åka mycket bil då om du har hunnit med de flesta här. :big_smile::big_smile:

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det betyder ju att du åkt med de flesta här, mig har du dock aldrig åkt med........

Näää efter dessa omdömen så tappar jag förtroendet totalt för dig.........

 

26 minuter sedan, skrev Mankan:

De var en jävel på att åka mycket bil då om du har hunnit med de flesta här. :big_smile::big_smile:

Jag är naturligtvis uppmärksam i trafiken och kan se hur de flesta beter sig utan att för den skull åka med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

 

Jag är naturligtvis uppmärksam i trafiken och kan se hur de flesta beter sig utan att för den skull åka med dem.

Hur kör jag?

1980-talet en vilde på mest mc, vintertid även bil

1990-talet en halvvilde med ca 55000km per år HELA 90talet

2000-talet lite försiktigare men aggresionen fans där......

2010-talet Nu börjar jag kunna köra bil,båt och skoter på ett bra sätt :-)

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev rolba:

Jag har åkt med och hon kör bättre än de flesta här.

Skulle påstå att alla på forumet kör bättre än samtliga i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Har bett grabben att ta körkort så behöver inte jag köra jämt men här i obygden så håller körskolan inte med bil utan det får man ta den egna. Nu säger grabben att han får köra till körskolan utan körkort om han ska ta körkort, kan det vara sant?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har bett grabben att ta körkort så behöver inte jag köra jämt men här i obygden så håller körskolan inte med bil utan det får man ta den egna. Nu säger grabben att han får köra till körskolan utan körkort om han ska ta körkort, kan det vara sant?

Tja, vem vet men så funkar det i Udon Thani i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har bett grabben att ta körkort så behöver inte jag köra jämt men här i obygden så håller körskolan inte med bil utan det får man ta den egna. Nu säger grabben att han får köra till körskolan utan körkort om han ska ta körkort, kan det vara sant?

Rent juridisk kan det knappast vara godkänt men som mycket annat i Thailand finns det mycket många inte bryr sig om eller har "egna" uppfattningar om

 

Händer något på vägen är det dock lagboken som gäller både för försäkringsbolag och domstolen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Har bett grabben att ta körkort så behöver inte jag köra jämt men här i obygden så håller körskolan inte med bil utan det får man ta den egna. Nu säger grabben att han får köra till körskolan utan körkort om han ska ta körkort, kan det vara sant?

Det gjorde min morbror också när han tog motorcykelkörkortet här i Sverige. Han berättade att han körde motorcykeln till uppkörningen och körde upp. Tydligen körde han upp med en annan motorcykel för alla blev så förvånade när han hade sin motorcykel där och åkte därifrån med. Alla visste att han bodde 2 mil därifrån. 

 

Du får väl säga till grabben att ha ska be om ett intyg att visa upp om polisen skulle stoppa honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Har bett grabben att ta körkort så behöver inte jag köra jämt men här i obygden så håller körskolan inte med bil utan det får man ta den egna. Nu säger grabben att han får köra till körskolan utan körkort om han ska ta körkort, kan det vara sant?
Istället för att fundera på om det är lagligt. Varför inte bara köra honom dit?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev wUThai:

Istället för att fundera på om det är lagligt. Varför inte bara köra honom dit?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Orkar inte att kanske vara på en körskola i 2 dagar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev stefan5300:

Orkar inte att kanske vara på en körskola i 2 dagar.

Ligger körskolan så avsides till att det inte går att ta sig dit med allmäna transporter?

Det förklarar ju iofs att eleverna måste ta sig ditt med eget fordon utan körkort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
59 minuter sedan, skrev stefan5300:

Orkar inte att kanske vara på en körskola i 2 dagar.

Ja det är ju rätt hemskt att ställa upp för barnen. Speciellt när man har så mycket att göra :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Ligger körskolan så avsides till att det inte går att ta sig dit med allmäna transporter?

Det förklarar ju iofs att eleverna måste ta sig ditt med eget fordon utan körkort. 

Nästan 7 mil enkel resa.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Ja det är ju rätt hemskt att ställa upp för barnen. Speciellt när man har så mycket att göra :)

Barnet är 30 år om 3 månader.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...