Jump to content
IGNORERAD

Svensk arresterad för snusförsäljning


Juha

Recommended Posts

Svensk arresterad för snusförsäljning utan arbetstillstånd

 

image.png.f57e75c55b03cfd0b768b67e7fe1a4

Pattaya: - En svensk man arresterades för snusförsäljning via internet.

 
Stig Lennart Vahlberg, 60, fångades i en stingoperation med en utländsk polisinformatör 10 november på Pratamnak Soi 6. Informatören arrangerade tidigare att köpa 60 dosor snus via sms och polisen väntade på att svensken skulle leverera.
Vahlberg kunde inte producera sitt pass och togs till Chonburi Immigration kontor. Hans pass, som när presenterades, visade att han reste in i kungariket den 1 november på ett pensionsvisum med tillstånd att stanna i Thailand fram till den 7 januari.

 
Svensken arresterades för att arbeta utan arbetstillstånd.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    10

  • janne_h

    5

  • Kenneth4618

    5

  • Surin P3

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 minuter sedan, skrev Juha:

Svensk arresterad för snusförsäljning utan arbetstillstånd

 

image.png.f57e75c55b03cfd0b768b67e7fe1a4

Pattaya: - En svensk man arresterades för snusförsäljning via internet.

 
Stig Lennart Vahlberg, 60, fångades i en stingoperation med en utländsk polisinformatör 10 november på Pratamnak Soi 6. Informatören arrangerade tidigare att köpa 60 dosor snus via sms och polisen väntade på att svensken skulle leverera.
Vahlberg kunde inte producera sitt pass och togs till Chonburi Immigration kontor. Hans pass, som när presenterades, visade att han reste in i kungariket den 1 november på ett pensionsvisum med tillstånd att stanna i Thailand fram till den 7 januari.

 
Svensken arresterades för att arbeta utan arbetstillstånd.

 

Det är alltså med största sannolikhet en svensk som tjallade och sedan hjälpte polisen att fånga in snusförsäljaren, ynkligt!!!

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Det är alltså med största sannolikhet en svensk som tjallade och sedan hjälpte polisen att fånga in snusförsäljaren, ynkligt!!!

 

/ SatanG

Ja eller Norrman, det finns folk som har för mycket fritid..........

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det har löst sig.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Det är alltså med största sannolikhet en svensk som tjallade och sedan hjälpte polisen att fånga in snusförsäljaren, ynkligt!!!

 

/ SatanG

 

En tysk polis volontär enligt djungeltrumman.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Det är alltså med största sannolikhet en svensk som tjallade och sedan hjälpte polisen att fånga in snusförsäljaren, ynkligt!!!

 

/ SatanG

Varför är det ynkligt att åka dit om man jobbar olagligt i ett land, jag gillar inte illigala invandrare som jobbar svart i Sverige. 

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Changnoi:

Men det har löst sig.

Ja, lös snus.

Swede-Selling-Chewing-Tobacco-Charged-Wi

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Varför är det ynkligt att åka dit om man jobbar olagligt i ett land, jag gillar inte illigala invandrare som jobbar svart i Sverige. 

 

Jag har inte skrivit att det är ynkligt att åka dit för att ha jobbat olagligt.

Jag tycker  det är ynkligt med angiveri och handlar det om lite snusförsäljning blir man beklämd.

Sannolikt en missunnande anvundsjuk klåpare som inte är kapabel att skapa sig ett eget liv att vara nöjd över, känns iaf skönt att det inte var en svensk som bistod bylingen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här stackaren blir arresterad för att arbeta utan tillstånd, då han säljer en mindre mängd tobak. Det måste betyda att om en utlänning säljer någonting överhuvudtaget så anses det vara arbete.

Du kan inte sälja din gamla begagnade moppe, för det är ju ett jävla jobb! Inte heller kan du gå ner till secondhand affären och sälja dina gamla jeans. Eller gå till skrothandlaren och sälja dina gamla ölburkar.

 

Slutligen så undrar jag vilka de här utländska infiltratörerna är och vilken tilfredställelse de får efter att ha varit med om ett sådan här enormt tillslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller Norrman, det finns folk som har för mycket fritid..........
Ja MPR är ju det ultimata beviset för det. 🤣

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev B747:

Huva vilket hemskt brott att sälja snus.Hoppas han får livstids fängelse:rotfl:

 

Kanske en återfallsförbrytare, det var ju många som åkte fast vid bridgetillslaget förra året :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Generaldirektren för transportstyrelsen åsamkar Sverige bra mycket mera ekonomisk skada med regeringens goda minne, och får en bot.

Det är skillnad på folk och folk. Vanligt folk gör skattebrott. Straffskala värre än mord. En tjänsteman försnillar miljoner från staten. Får sparken snett uppåt. Tråkigt att dom tog bort Tjänstemanna-ansvar 1976.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Generaldirektren för transportstyrelsen åsamkar Sverige bra mycket mera ekonomisk skada med regeringens goda minne, och får en bot.

Det är skillnad på folk och folk. Vanligt folk gör skattebrott. Straffskala värre än mord. En tjänsteman försnillar miljoner från staten. Får sparken snett uppåt. Tråkigt att dom tog bort Tjänstemanna-ansvar 1976.

Nja hon blev satt satt på glasberget men blev den enda som även lyckats fått sparken även där..........................har jag för mig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nja hon blev satt satt på glasberget men blev den enda som även lyckats fått sparken även där..........................har jag för mig

Fast nu talar jag mer i generella termer. Om en direktör försnillar skattemiljoner så får han fängelse. Om en statens ämbetsman gör samma sak så får han/hon sparken i bästa fall.

Ansvar bör väl vara lika oberoende om man är anställd i huvudställning i privat bolag eller hos staten. Man har väl försnillat lika mycket av skattebetalarnas pengar i båda fallen?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast nu talar jag mer i generella termer. Om en direktör försnillar skattemiljoner så får han fängelse. Om en statens ämbetsman gör samma sak så får han/hon sparken i bästa fall.

Ansvar bör väl vara lika oberoende om man är anställd i huvudställning i privat bolag eller hos staten. Man har väl försnillat lika mycket av skattebetalarnas pengar i båda fallen?

Men du skrev "Generaldirektren för transportstyrelsen" ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Men du skrev "Generaldirektren för transportstyrelsen" ;)

Var inte hon ämbetsman?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Kanske en återfallsförbrytare, det var ju många som åkte fast vid bridgetillslaget förra året :-)

 

/ SatanG

Det var snart två år sen tillslaget gjordes men fallet är ännu inte avgjort i domstol och kommer knappast att bli det innan preskriptionstiden gått ut efter 10 år. Myndigheterna verkar vilja glömma det hela och har tipsat oss om att göra detsamma. Man hotar med att annars dra upp att vi spelat olagligt i många år innan och ska vi böta för runt 150 speltillfällen om året för alla år klubben funnits blir det dyrt, väldigt dyrt. TIT

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev janne_h:

Var inte hon ämbetsman?

:rotfl:

Varför blir jag inte förvånad

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Generaldirektren för transportstyrelsen åsamkar Sverige bra mycket mera ekonomisk skada med regeringens goda minne, och får en bot.

Det är skillnad på folk och folk. Vanligt folk gör skattebrott. Straffskala värre än mord. En tjänsteman försnillar miljoner från staten. Får sparken snett uppåt. Tråkigt att dom tog bort Tjänstemanna-ansvar 1976.

 

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

:rotfl:

Varför blir jag inte förvånad

Transportstyrelsen var ett rent exempel hur det är i Sverige idag gennerelt

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Transportstyrelsen var ett rent exempel hur det är i Sverige idag gennerelt

Mitt svar var ett exempel på vad som hände generaldirektörskan rent generellt alltså ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Niro:

Den här stackaren blir arresterad för att arbeta utan tillstånd, då han säljer en mindre mängd tobak. Det måste betyda att om en utlänning säljer någonting överhuvudtaget så anses det vara arbete.

Du kan inte sälja din gamla begagnade moppe, för det är ju ett jävla jobb! Inte heller kan du gå ner till secondhand affären och sälja dina gamla jeans. Eller gå till skrothandlaren och sälja dina gamla ölburkar.

 

Slutligen så undrar jag vilka de här utländska infiltratörerna är och vilken tilfredställelse de får efter att ha varit med om ett sådan här enormt tillslag.

Du vet väl inte om det är en liten mängd tobak, snus han har sålt. Sen har vi arbetsförbud när vi är i Thailand, vi får inte jobba

sälja saker det vet dom flesta som åker till Thai. Så gör jag nåt som liknar jobb, försälgning får jag rå för det själv. Det viste skulle

jag tro snustillverkaren men pengar pengar. Om det var en volontär som anmälde honom gjorde han rätt om inte sluta vara volontär

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...