Jump to content
IGNORERAD

Svensk arresterad för snusförsäljning


Juha

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev kungchristian:

Stickan som hade Mousetrap på Lamai i början på 90-talet...

Det var tider det.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    10

  • janne_h

    5

  • Kenneth4618

    5

  • Surin P3

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 timmar sedan, skrev Boa52:

Du vet väl inte om det är en liten mängd tobak, snus han har sålt.

Jo, det vet han om han läst trådstarten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev B747:

Huva vilket hemskt brott att sälja snus.

Ja, räligt som fan. Men "brottet" var ju att han gjorde det utan WP.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev janne_h:

Generaldirektren för transportstyrelsen åsamkar Sverige bra mycket mera ekonomisk skada med regeringens goda minne, och får en bot.

Det är skillnad på folk och folk. Vanligt folk gör skattebrott. Straffskala värre än mord. En tjänsteman försnillar miljoner från staten. Får sparken snett uppåt. Tråkigt att dom tog bort Tjänstemanna-ansvar 1976.

Nu var väl just den grejen med transportstyrelsen ett försök att spara pengar. Enligt vad jag har hört satt man i en sitts där antingen var tvungen att outsourca eller acceptera störningar på grund av personalbrist. 

 

Det var nog mer förtroendet som kostade 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Boa52:

Du vet väl inte om det är en liten mängd tobak, snus han har sålt. Sen har vi arbetsförbud när vi är i Thailand, vi får inte jobba

sälja saker det vet dom flesta som åker till Thai. Så gör jag nåt som liknar jobb, försälgning får jag rå för det själv. Det viste skulle

jag tro snustillverkaren men pengar pengar. Om det var en volontär som anmälde honom gjorde han rätt om inte sluta vara volontär

Ja du har ju rätt som aldrig men fast alltid kanske fel eventuellt eftersom du vet men ändå inte eller hur?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Alarik:

Ja du har ju rätt som aldrig men fast alltid kanske fel eventuellt eftersom du vet men ändå inte eller hur?

Jag vet inte som du skriver men en sak vet jag  och vi alla vi får inte arbeta i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Jag vet inte som du skriver men en sak vet jag  och vi alla vi får inte arbeta i Thailand

Klart vi får om vi gör det på rätt sätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

Klart vi får om vi gör det på rätt sätt. 

Det är ju skitsnack och att försöka kringgå lagen, Enligt Thailag får inte falanger jobba utan arbetstillstånd sen om man

fuskar och gör det ändå Ok men då får man ta straffet för det utan att klaga, Så ditt rätt sätt är inte rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är ju skitsnack och att försöka kringgå lagen, Enligt Thailag får inte falanger jobba utan arbetstillstånd sen om man

fuskar och gör det ändå Ok men då får man ta straffet för det utan att klaga, Så ditt rätt sätt är inte rätt

Rätt sätt är med arbetstillstånd. 

Sluta gynna sockertillverkarna nu, din stolle. 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Surin P3:

Rätt sätt är med arbetstillstånd. 

Sluta gynna sockertillverkarna nu, din stolle. 

Socker är inte bra för vi äldre män det borde du veta, du är ju MPR Direktör ska veta allt:embarrassed:

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Boa52:

Du vet väl inte om det är en liten mängd tobak, snus han har sålt. Sen har vi arbetsförbud när vi är i Thailand, vi får inte jobba

sälja saker det vet dom flesta som åker till Thai. Så gör jag nåt som liknar jobb, försälgning får jag rå för det själv. Det viste skulle

jag tro snustillverkaren men pengar pengar. Om det var en volontär som anmälde honom gjorde han rätt om inte sluta vara volontär

 

13 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jo, det vet han om han läst trådstarten. 

Ryktet går att det var 60 stockar han hade till försäljning. Definitivt mer än de 60 dosor han ertappades med. Jag vet om två st som hann med att köpa en del av honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

 

Ryktet går att det var 60 stockar han hade till försäljning. Definitivt mer än de 60 dosor han ertappades med. Jag vet om två st som hann med att köpa en del av honom.

Fast bilden visar just 60 dosor. 

Men polisen kan ju ha varit snälla och valt att inte visa resterande 540 dosorna. 

Vad vet jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Mankan:

Nu var väl just den grejen med transportstyrelsen ett försök att spara pengar. Enligt vad jag har hört satt man i en sitts där antingen var tvungen att outsourca eller acceptera störningar på grund av personalbrist. 

 

Det var nog mer förtroendet som kostade 

Mankan tror inte du att det var en efterhandare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎17 at 15:50, skrev janne_h:

Fast nu talar jag mer i generella termer. Om en direktör försnillar skattemiljoner så får han fängelse. Om en statens ämbetsman gör samma sak så får han/hon sparken i bästa fall.

Ansvar bör väl vara lika oberoende om man är anställd i huvudställning i privat bolag eller hos staten. Man har väl försnillat lika mycket av skattebetalarnas pengar i båda fallen?

I världen finns det korruption i Sverige elefantkyrkogård och avgångsvederlag i miljonklassen. 

Har inte hört om att någon direktör har hamnat i fängelse däremot fått saftiga avgångsvederlag.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Surin P3:

Fast bilden visar just 60 dosor. 

Men polisen kan ju ha varit snälla och valt att inte visa resterande 540 dosorna. 

Vad vet jag. 

De resterande ska polisen använda själva. :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Är det nån som vet vad som hände med snusförsöljaren, böter, buren, utvisning eller inget

Kan bara gissa att efter ett par tusen bath under bordet så sitter han och dricker en kall öl i någon bar någonstans i Pattaya.

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev KaiserBlood:

Kan bara gissa att efter ett par tusen bath under bordet så sitter han och dricker en kall öl i någon bar någonstans i Pattaya.

 

 

Ok vi får väl vänta och se, tillverka och sälja snus borde vara större

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Boa52:

Ok vi får väl vänta och se, tillverka och sälja snus borde vara större

Varför då?  Det drabbar väl ingen negativt?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Varför då?  Det drabbar väl ingen negativt?

Förstog inte att du skulle läsa, STÖRRE straff, blev det lätt för dej då

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Förstog inte att du skulle läsa, STÖRRE straff, blev det lätt för dej då

Större? hur stora kan de bli, större än 165cm?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Svarar inte dej nå mera

Om jag hamnar i ditt spamfilter så kommer jag att ställa till en fest här, ett litet jubileumsparty :D hahahahahahahahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Förstog inte att du skulle läsa, STÖRRE straff, blev det lätt för dej då

Å då svarar jag "Varför då?  Det drabbar väl ingen negativt?" Alltså varför ska han ha ett stängare straff?

 

Vad är det jag inte har läst?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Boa52:

Ok vi får väl vänta och se, tillverka och sälja snus borde vara större

Hur menar du, borde straffet vara större, varför då?

Eller menar du att den verksamheten i Thailand borde vara större, finns mig veterligen ca 3 st som gör det legalt, gissar att ingen av dem gör en förmögenhet på det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...