Jump to content
IGNORERAD

Hur ser en vanlig lunch ut för er i Thailand


Cavemannen

Thai lunch  

52 röster

  1. 1. Hur ser en vanlig lunch ut för er i Thailand

    • KaoPhad
      4
    • LaabMoo
      7
    • PhadThai
      8
    • PatKrapow
      16
    • Nudelsoppa
      10
    • Pyttipanna
      7


Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev rolba:

Matjessill med tillbehör.

20171116_154058.thumb.jpg.45fad248954838e3ce5df1a2e841a6be.jpg

 

Wow, har jag aldrig haft glädjen att uppleva i Thailand. 

För egen del brukar det bli........kyckling och ris i någon av de ca tusen varianter som finns........

(tråkigt kan tyckas, men för att det finns överallt, för att det är gott, för att det är billigt och för att man brukar kunna slippa Pak Chii....) :-)  

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    5

  • leifen

    4

  • Nemo

    3

  • janne_h

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Grattis förresten Trådstartaren, till din 1000e trådstart, du har nu vunnit en verktygslåda i slagtålig hårdplast!

 

:thumbsup:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-17 at 12:33, skrev B747:

Yohurt,banan,kaffe,flingor och mjölk.Middag oftast thaikäk med Chang&en sup till.

Haha, t.o.m Pinocchio rodnar ju nu.

 

 

Det här ligger nog närmare sanningen.

Frukost: En halv mugg Hong Thong.

Lunch(börjar direkt efter frukost): Stora Chang.

Middag: Stora Chang och nudelsoppa.

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev hamnoi:

Det här ligger nog närmare sanningen.

Frukost: En halv mugg Hong Tong.

Lunch(börjar direkt efter frukost): Stora Chang.

Middag: Stora Chang och nudelsoppa.

 

Hahaha vad av jag sett så ligger du nog nära sanningen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag är i Thailand är 90% av vardagsluncherna hämtmat bestående av någon thailändsk risrätt och resterande 10% detsamma, men hemlagat. Vardagsmiddagen är oftast hemlagad och minst 50% västerländskt då dottern av någon anledning föredrar det.

 

Lördagslunch är nästan alltid ute och aldrig thailändskt; västerländskt, japanskt, kinesiskt eller indiskt vanligast. Lördagskvällar är hemma hos vänner, ute eller hemma; är det hemma kör jag oftast bara någon macka, jag ska ju ändå förtära mina 4 öl och min chipspåse så jag antar att jag får min näring ändå.

 

På söndagar hämtar jag oftast nudlar eller liknande och till kvällen brukar frugan koka ihop någon specialare.

 

Imorgon blir det förmodligen svenskt då jag tar flyget till Stockholm inatt. Lunch på något hak i en Stockholmsförort brukar inte vara så upphetsande men det är helt ointressant; imorgon får jag riktigt snus för första gången på en månad och då är maten sekundär.

 

Bifogat är gårdagens och dagens luncher. Gårdagens var nog ganska exakt 20 gånger dyrare men näppeligen 20 gånger godare.

0E48F445-B265-4466-A2EB-539ACA2FF84D.jpeg

643C89E8-B6C5-4FA9-AA76-E0B8AAD4BAD2.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ställde jag väckarklockan inför fotbollsgalan, och sen efter det så har det blivit dåligt med sömn, så va fan....

Bättre och käka frukosten redan nu och sen gå ner till gymmet 2trappor ner och köra sin dagliga dos.........

Det vart falukorv med ost mackor + en yougurt o kaffe

ps. det blir säkert en 2-3timmars siesta på eftermiddagen idag :D 20171121_062858_resized.thumb.jpg.3955dc3e1415c8051458361dd3705ab2.jpg

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...