Jump to content
thomas001

Helgonet in action!

Recommended Posts

janne_h
6 timmar sedan, skrev thomas001:

Fan vad snygg man var på 60-talet. Fick lite gamla bilder idag från Sverige och min syster. Bilden är tagen av min farbror som borjade sin karriär som fotograf. Han hade nog ett av Sveriges bästa jobb på den tiden. Jobbade som frilansfotograf ihop med kände Siwert Ohlsson. Han och Siwert åkte Världen runt och plåtade brudar for bl.a SE, Fib-Aktuellt, Lektyr och även for en del andra herrtidningar runt om i Världen. 

Bilen var hans och bilden är tagen på Morsan och Farsans garageinfart utanfor Borås.

he1.jpg

Ja den bilen gick inte av för hackor. Jag vet att min bästa kompis pappa (granne) hade en sådan. Helgrym! Sen bytte hans pappa den mot en volvo 164 som inte var så pjåkig den heller på sin tid.

I våran familj fick vi åka Volvo Duett. Antar att bilden inte publicerades i någon av dom nämda tidningarna? Vill minnas att dessa tidningar hade en hel del fotoreportage från massager i Bangkok på 70 talet.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Naam kaeng
9 timmar sedan, skrev thomas001:

Fan vad snygg man var på 60-talet. Fick lite gamla bilder idag från Sverige och min syster. Bilden är tagen av min farbror som borjade sin karriär som fotograf. Han hade nog ett av Sveriges bästa jobb på den tiden. Jobbade som frilansfotograf ihop med kände Siwert Ohlsson. Han och Siwert åkte Världen runt och plåtade brudar for bl.a SE, Fib-Aktuellt, Lektyr och även for en del andra herrtidningar runt om i Världen. 

Bilen var hans och bilden är tagen på Morsan och Farsans garageinfart utanfor Borås.

he1.jpg

Lyckost!

Häftig bild!

Själv fick man fara runt i, inte bara en - utan flera Amazoner. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
thomas001
On 11/16/2017 at 22:38, skrev janne_h:

Ja den bilen gick inte av för hackor. Jag vet att min bästa kompis pappa (granne) hade en sådan. Helgrym! Sen bytte hans pappa den mot en volvo 164 som inte var så pjåkig den heller på sin tid.

I våran familj fick vi åka Volvo Duett. Antar att bilden inte publicerades i någon av dom nämda tidningarna? Vill minnas att dessa tidningar hade en hel del fotoreportage från massager i Bangkok på 70 talet.

En av mina forsta bilar var en Volvo 164 1969-modell. Rak sexa 160 HP 2-stegs automat. Rattkrycka.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
UglyFarang
On 2017-11-18 at 12:21, skrev thomas001:

En av mina forsta bilar var en Volvo 164 1969-modell. Rak sexa 160 HP 2-stegs automat. Rattkrycka.

Jag har också haft en 164 -69 men den hade trestegs automat med rattkrycka och 130 Hk rak B30A motor.

Jag hade för mej att 160Hk kom något år senare med B30E motorn.

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
uptoyou
On ‎2017‎-‎11‎-‎18 at 12:21, skrev thomas001:

Fast det var många minusgrader på vintern så blev motorn varm på några minuter, man behövde i stort sett aldrig skrapa rutorna B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
thomas001
18 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag har också haft en 164 -69 men den hade trestegs automat med rattkrycka och 130 Hk rak B30A motor.

Jag hade för mej att 160Hkkom något år senare med B30 motorn

Du har säkert helt rätt. Var nog 130Hk. Eftersom det var en 69-årmodell och den fanns bara med 130 Hk. Även jag kan ha fel.........

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
apknug
Tvåstegs? Trestegs var ju hemska dom, varvade satan, två steg.... 5 400 varv i 95kmh? Hehe...

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll