Jump to content
Pakusa

Snus olagligt?

Recommended Posts

Soengsang
5 minuter sedan, skrev Jerker:
Jag snackar om firma skickar från Sverige till sina kunder. 

Inga nya regler, import av tobak har varit reglerat sen länge.
Bara det att de följer reglerna lite bättre nu, troligen pga ny utrustning som gör det lättare att upptäcka tobak på flygplatsen.
Får väl hoppas att detta otyg rinner ut i sanden.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Ändrades av Soengsang
  • Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
DanneSurin

"The foreign informant ordered 60 cans of chewing tobacco and arranged to pick up the goods at Pratamnak Soi 6, with the boys in brown sitting on the sidelines ready to make their move once the transaction took place."

Snus berör väl bara oss i Norden, Svenskar, Norrmän och Finnar.  Blir väldigt nyfiken på vem denna "foreign informant" kan vara. Jag vet att här på forumet finns många "vän av ordning" som skrattar och njuter när nån stackars sate brutit alla ben i kroppen men inte haft försäkring "haha han får skylla sig själv haha".

Men herregud, nån som sett en Svenne försöka  tjäna några kronor + erbjuda oss som snusar, ett nytt alternativ i LOS.

En konkurrent eller bara vän av ordning som nu skickat en 60 åring i fängelse med dryga böter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
leifen
2 minuter sedan, skrev DanneSurin:

"The foreign informant ordered 60 cans of chewing tobacco and arranged to pick up the goods at Pratamnak Soi 6, with the boys in brown sitting on the sidelines ready to make their move once the transaction took place."

Snus berör väl bara oss i Norden, Svenskar, Norrmän och Finnar.  Blir väldigt nyfiken på vem denna "foreign informant" kan vara. Jag vet att här på forumet finns många "vän av ordning" som skrattar och njuter när nån stackars sate brutit alla ben i kroppen men inte haft försäkring "haha han får skylla sig själv haha".

Men herregud, nån som sett en Svenne försöka  tjäna några kronor + erbjuda oss som snusar, ett nytt alternativ i LOS.

En konkurrent eller bara vän av ordning som nu skickat en 60 åring i fängelse med dryga böter?

Chewing tobacco (tuggtobak) kör ju austrailensarna och jänkarna med, kanske inte alls svenskt snus som heter snuff.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
DanneSurin

Kolla bilden,  plus att han som skrev original rapporten uppdaterat och sa att många har kontaktat honom och sagt att snus är inte chewing tobacco

Så helt klart att det är vårat snus det gäller.

Sjukt hur som helst, att en farang tar sig tid att sätta dit en annan farang för att sälja snus

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Cavemannen
4 timmar sedan, skrev Jerker:

Jag snackar om firma skickar från Sverige till sina kunder. 

Det vet jag ej, men behovet måste ju vara minimalt då tobak är näst intill gratis i Thailand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
frason
1 timme sedan, skrev DanneSurin:

Kolla bilden,  plus att han som skrev original rapporten uppdaterat och sa att många har kontaktat honom och sagt att snus är inte chewing tobacco

Så helt klart att det är vårat snus det gäller.

Sjukt hur som helst, att en farang tar sig tid att sätta dit en annan farang för att sälja snus

Är väl någon gubbsjuk HP. Finns idiiter till allt.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll