Jump to content
IGNORERAD

Farang mat i Thailand.


broder tuk tuk

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jaså var då?

 

Jag hittar aldrig ett rum med kök när jag letar, jo kök men inga kokplattor.

 

BTT

Pattaya tai soi9 bor jag på den här resan, ca 15,000B i månaden + el o vatten.

50kvm med sovrum med kingsize säng och eget vardagsrum med 55" tv, eget kök mm.

Detta stället heter Pintree Apartments

edit: man kan även bo enstaka nätter, då kostar det ca 1000B per dag inkl el o vatten

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    14

  • svampen

    12

  • Cavemannen

    10

  • SatanG

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk
7 minuter sedan, skrev svampen:

Nä just vad jag skrev Har Du tagit Näsa !!!!:waaaht:

 

Nej du skrev, " jag lagar ju mycket själv typ jansson, pytt etc.....

 

Sen skriver du att du ofta äter ute på restaurang.

 

Vad äter du då när du äter ute?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej du skrev, " jag lagar ju mycket själv typ jansson, pytt etc.....

 

Sen skriver du att du ofta äter ute på restaurang.

 

Vad äter du då när du äter ute?

 

BTT

Nu kopierar jag mitt inlägg OKI Du får väl kolla menu på dessa ställen oftast blir det Oxfile eller En god Fisk Lär Dig Läsa & Förstå Mupp!!!!

 

 

Ja lagar ju mycket själv Typ: Jansson,pytt,pannbiff,bolognese osv.

Men dom där "Kycklingburgarna" på 7/11 som du tycks njuta avBTT dom går bort!

Nä ute äta får.det bli Lions,BeeF,Shweizarn Osv!!!!

MvhSvampen!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev svampen:

Nu kopierar jag mitt inlägg OKI Du får väl kolla menu på dessa ställen oftast blir det Oxfile eller En god Fisk Lär Dig Läsa & Förstå Mupp!!!!

 

 

Ja lagar ju mycket själv Typ: Jansson,pytt,pannbiff,bolognese osv.

Men dom där "Kycklingburgarna" på 7/11 som du tycks njuta avBTT dom går bort!

Nä ute äta får.det bli Lions,BeeF,Shweizarn Osv!!!!

MvhSvampen!

 

Jag tror nog att dom medlemmar som har läsförståelse enkelt ser att jag har rätt och du har fel.

 

Du skriver ju att du lagar Jansson,pytt,pannbiff, bolognese själv och min fråga var om du äter dessa rätter ute i 35 graders hetta.

 

Om man läser vad du skriver framgår det ju inte att du inte äter dessa rätter även på restaurangen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag tror nog att dom medlemmar som har läsförståelse enkelt ser att jag har rätt och du har fel.

 

Du skriver ju att du lagar Jansson,pytt,pannbiff, bolognese själv och min fråga var om du äter dessa rätter ute i 35 graders hetta.

 

Om man läser vad du skriver framgår det ju inte att du inte äter dessa rätter även på restaurangen.

 

BTT

Ja lagar man Dom själv hyr jag inte ett Restaurangekök för att göra det man brukar ju göra det hemma jag vet inte dina vanor för matlagning men troligen lagar alla sin mat hemma till 99.9%!!!???

Och om Du läser vilka ställen jag äter på Kanske??? Din lilla Hjärna fattar om Du någonsin varit på dessa Rest att det inte är 50 grader varmt där!!!

 

End And Over And Out!!!!!!!!!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
26 minuter sedan, skrev svampen:

Ja lagar man Dom själv hyr jag inte ett Restaurangekök för att göra det man brukar ju göra det hemma jag vet inte dina vanor för matlagning men trologen lagar alla sin mat hemma till 99.9%!!!???

Och om Du läser vilka ställen jag äter på Kanske??? Din lilla Hjärna fattar om Du någonsin varit på dessa Rest att det inte är 50 grader varmt där!!!

End And Over And Out!!!!!!!!!

 

Tyvärr svampen så kan jag inte ge dig sista ordet i denna fråga eftersom du har så uppenbart fel.

 

Du skriver ju att du lagar mat hemma och min fråga gällde hemmet och inte restaurangerna.

 

Man brukar inte sitta ute när man äter på restaurang i Thailand. Det vet jag mycket väl.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Gällde Hemmet Du köper Kycklingburgare på 7/11 är det Ditt Hem med risk för att bli avstängd måste jag säga att Du BTT är den mest KORKADE person Jag vet som knallar runt på Moder Jord & sluta snacka skit o lägg in lite Bildbevis i Din egen tråd Bildbevis & inte några som Du säger 90-talsfoton med 2000-talet bilmodeller på men det har ju visat sig tidigare eller mest hela Tiden att Du är En Ljugande Mupp!!!!!!!

Ser Fram Emot att träffa Dig i Naklua!Så vi kan Svinga en Öl????

Med vänlig hälsning Svamp!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jaså var då?

 

Jag hittar aldrig ett rum med kök när jag letar, jo kök men inga kokplattor.

 

BTT

 

Nä tacka fan för det. Ryktet om dina okunskaper vad gäller kokplattor har väl föregått dig ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 timmar sedan, skrev svampen:

Gällde Hemmet Du köper Kycklingburgare på 7/11 är det Ditt Hem med risk för att bli avstängd måste jag säga att Du BTT är den mest KORKADE person Jag vet som knallar runt på Moder Jord & sluta snacka skit o lägg in lite Bildbevis i Din egen tråd Bildbevis & inte några som Du säger 90-talsfoton med 2000-talet bilmodeller på men det har ju visat sig tidigare eller mest hela Tiden att Du är En Ljugande Mupp!!!!!!!

Ser Fram Emot att träffa Dig i Naklua!Så vi kan Svinga en Öl????

Med vänlig hälsning Svamp!

 

Var har jag påstått att seven eleven är mitt hem?

 

I motsats till dig så behöver jag inte springa på dyra restauranger för att äta mig mätt utan jag blir mätt på 35 baht medans du som är korkad betalar 300 baht.

 

Så vem är mest korkad?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

 

 

I motsats till dig så behöver jag inte springa på dyra restauranger för att äta mig mätt utan jag blir mätt på 35 baht medans du som är korkad betalar 300 baht.

 

Så vem är mest korkad?

 

BTT

Alla lever vi efter förutsättningar, alla kan inte kosta på sig den hiskeliga summan av 300bht för en måltid kanske, som för övrigt i detta fall även kräver att man är i Thailand.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev svampen:

Nä ute äta får.det bli Lions,BeeF,Shweizarn Osv!!!!

Shweizarn... jag fattar vad du menar. 

 

Vilken Schweizare är det du tänker på? 

Jag har en på soi 16, snett emot Windmill. Det är min schweizare. Har du någon annan? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Shweizarn... jag fattar vad du menar. 

 

Vilken Schweizare är det du tänker på? 

Jag har en på soi 16, snett emot Windmill. Det är min schweizare. Har du någon annan? 

Beachroad hörnet nästan Klangen.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev svampen:

Beachroad hörnet nästan Klangen.

Du går inte många meter när du är i Pattaya, snart har du ju rekomenderat varje restaurang inom 200m radie från ditt boende.

Har du testat att titta utanför bubblan någon gång? prova........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Du går inte många meter när du är i Pattaya, snart har du ju rekomenderat varje restaurang inom 200m radie från ditt boende.

Har du testat att titta utanför bubblan någon gång? prova........

Ja Du bodde soi 3 sist är ju en bit till Befeeter på Soi Diana sen var vi ner till Jomtien & käkade vid soi 5 är väl lite mer än 200 meter????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev svampen:

Ja Du bodde soi 3 sist är ju en bit till Befeeter på Soi Diana sen var vi ner till Jomtien & käkade vid soi 5 är väl lite mer än 200 meter????

Har du suddiga foton på det, eller kör du en BTT? hahahahaha

ps, jag vet, jag skojar bara lite med dig :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Har du suddiga foton på det, eller kör du en BTT? hahahahaha

ps, jag vet, jag skojar bara lite med dig :D 

Klart Du gör sen orkar jag inte motionera för mycket så ibland blir det Home Delivery Kycklingburgare skönt o ligga i Bingen med aircon o käka!!!:Yes:

Bildbevisen kommer i Svampens Bildbevistråd 2019!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-13 at 10:44, skrev broder tuk tuk:

Vad för västerländsk mat äter ni helst på plats i Thailand?

 

Själv är jag ju gammal korvälskare så en Bockwurst med bröd på något tyskt ställe ligger högt på listan.

 

Pytt i panna däremot som jag vet att många medlemmar vurmar för går däremot fett bort. Tror inte jag någonsin ätit pytt i Thailand.

 

Bara tanken på stekt potatis i 35 graders värme får det att vända sig i magen på mig.

 

Fast vid närmare eftertanke så äter jag nog helst kycklingburgarna på seven eleven.

 

Man får 6 kycklingburgare på seven för samma pris som ockrarna på svenskrestaurangerna tar för pytten.

 

Troligen även tre burkar coke.

 

BTT

 

Ibland blir man ju lite sugen på det man aldrig åt. Minns en ung skönhet som satt på bardisken på Kangaroo bar i Phuket, hon drog trosorna åt sidan, särade på benen och frågade om jag ville äta hennes hamburgare istället för den jag hade på disken framför mig :-)

Räknas det som farangkäk?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Jerker:

Jag lagar min mat när är i byn funkar inte käka issan maten svärmor äter. Det var inte så populärt av min dam snart förstod det var enda sättet för mig att trivas där.


Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Själv kokade jag Spaghetti och vevade ihop en pulverCarbonara 2010 till fru och svärmor, ingen har sedan dess bett mig stå för matlagningen :-)

Inte ens jag själv uppskattade smaken trots att jag är van gourmetkock a la "Snabbtinade fiskpinnar direkt från brödrosten doppade i ketchup", "Whiskas, om pensionären själv får välja"och liknande delikatesser.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Ibland blir man ju lite sugen på det man aldrig åt. Minns en ung skönhet som satt på bardisken på Kangaroo bar i Phuket, hon drog trosorna åt sidan, särade på benen och frågade om jag ville äta hennes hamburgare istället för den jag hade på disken framför mig :-)

Räknas det som farangkäk?

 

/ SatanG

Nope, det räknas som Thaislafs. ;)

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

I min ungdom -84 åt jag ofta American rice i Pattaya.

Ingen gourmetiskt hit men som bakfyllemat perfekt.

Till min glädje så fanns det fortfarande förra året.

Lite stekt ris med stekt ägg och något kött i riset har jag för mig.

Inte kryddat så att magen går igång utan perfekt start på dagen. 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Galten:

I min ungdom -84 åt jag ofta American rice i Pattaya.

Ingen gourmetiskt hit men som bakfyllemat perfekt.

Till min glädje så fanns det fortfarande förra året.

Lite stekt ris med stekt ägg och något kött i riset har jag för mig.

Inte kryddat så att magen går igång utan perfekt start på dagen. 

American fried rice, den finns väl lite överallt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...