Jump to content
Sign in to follow this  
broder tuk tuk

När blir man Pattayaveteran?

Recommended Posts

Jolo
On 2017-11-12 at 05:48, skrev broder tuk tuk:

Har funderat lite på när man egentligen kan titulera sig Pattayaveteran?

Är det efter antal år man spenderat i staden eller är det kvaliteten på dom erfarenheter man haft eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayaveteran?

Själv anser jag att upplevelserna bland barerna nog är den mest avgörande faktorn.

Annars kan man ju lika gärna vara ex göteborgsveteran, Helsingborgsveteran eller något annat.

jag vill nog påstå att den dag man kan läsa av hur tjejerna i barerna agerar med kroppsspråk och annat, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura korkade faranger på pengar, den dagen kan man kalla sig Pattayaveteran.

BTT

Jag tycker tvärt om, en Pattayaveteran är väl en person som har sådan kunskap och sådana kontakter att han inte behöver sitta i en vanlig bar och vara orolig över att bli blåst på en satang eller två....

Veteranen har kunskap om aktiviteter, barer, restauranger m.m. som den vanlige turisten inte har.

Dock väljer veteranen att besöka de vanliga turistställena också för att dom kan ha bra mat, bra service eller annat roligt. Inte minst för att se på hur 14 dagars turisterna beter sig....

Men är kriteriet för att vara veteran bara att man vet hur det fungerar i en bar och att man har lyckats genomskåda några tafatta försök till att lura till sig lite extra pengar så tror jag att det finns extremt många vetetaner.

• Ge karma 3
  • Fint 2

evert 1

Räknas man som Pattayaveteran om man regelbundet besökt Pattaya sedan mitten av 70 talet och dessutom tycker att det allt var bättre förr:sick:

Eller är man bara en sketen turist:D

Wangthong

Hör det till Patayaveteranskapet att ordna största träffen och sedan göra sig oanträffbar när det närmar sig träffdagen?

• Ge karma 1

Wangthong
On 2017-12-12 at 21:21, skrev apknug:

Man är Pattaya veteran när man har träffat BTT IRL i Pattaya.....

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Vad är man om man sitter och väntar på att BTT ska dyka upp i Pattaya? 

Är man lättlurad, optimist eller något annat?

• Haha 3

Cavemannen
1 minut sedan, skrev Wangthong:

Då kanske man är blivande veteran, väl mött :D 

• Ge karma 3
  • Haha 1

Mankan
11 timmar sedan, skrev Wangthong:

verklighetsfrånvänd

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 1

Cavemannen
1 timme sedan, skrev Mankan:

verklighetsfrånvänd

Ja kanske, men det är ju direkt........inte sänt från pojkrummet :D 

Sakhon
12 timmar sedan, skrev Wangthong:

1 timme sedan, skrev Mankan:

verklighetsfrånvänd

Eller helt enkelt bara dum?

Edited by Sakhon

Odin
2 timmar sedan, skrev Atom:

Har funderat lite på när man egentligen kan kalla sig Pattayamytoman?

Är det efter antalet lögner om fängelsevistelser, pedofiliincidenter, neddrogningar, antalet vistelser eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayamytoman?

Själv anser jag att det är erfarenheten av utlysta, men icke bevittnade, forumfester är den mest avgörande faktorn.

Annars kan man ju lika gärna vara ex Göteborgsmytoman, Helsingborgsmytoman eller något annat.

Jag vill nog påstå att den dag man kan utlysa en forumträff utan att bry sig om att själv åka dit, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura godtrogna svenskar, den dagen kan man kalla sig Pattayamytoman.

BuTTman

Sådärja...

• Fint 1

Galten

Kanske att man kan räkna tillbaka till svunna tider när man fick leka i Pattaya;)

Det är 14år sedan sist jag fick så min vildhavre:doubt:

Numera är det bara besök om det behövs något i storstan med kärringa i släp.

Edited by Galten

broder tuk tuk
On 2017-12-14 at 07:21, skrev Wangthong:

Jag tror att man då saknar insikt om ironi.

Jag tror dom flesta för länge sedan har genomskådat att dessa dom största forumfesterna i Naklua enbart är ironi och den som är klok nog att förstå det sitter givetvis inte och väntar på att någon ska dyka upp.

För det finns väl ingen vettig människa som färdas kanske mil efter mil till ett evenemang som så uppenbart bygger på ironi över framförallt Göteborgarnas ständiga forumfester.

Redan när jag skrev att jag hade fått låna stolar och långbord av folket på marknaden i Naklua borde ha anat att det hela var och är en nätproduktion enbart för att möjligen roa en och annan i brist på roligare trådar.

Hade jag verkligen velat anordna en forumfest hade jag givetvis sett till att kontakta ev intresserade via mail och telefon innan festen.

Men det var bra gjort av caveman att gardera upp med en pubrunda ifall nu någon mot alla odds satt och väntade i parken vid Naklua market.

Han hade givetvis genomskådat ironin.

BTT

• Ge karma 4
  • Buu 2
  • Haha 1

svampen
2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag tror att man då saknar insikt om ironi.

Jag tror dom flesta för länge sedan har genomskådat att dessa dom största forumfesterna i Naklua enbart är ironi och den som är klok nog att förstå det sitter givetvis inte och väntar på att någon ska dyka upp.

För det finns väl ingen vettig människa som färdas kanske mil efter mil till ett evenemang som så uppenbart bygger på ironi över framförallt Göteborgarnas ständiga forumfester.

Redan när jag skrev att jag hade fått låna stolar och långbord av folket på marknaden i Naklua borde ha anat att det hela var och är en nätproduktion enbart för att möjligen roa en och annan i brist på roligare trådar.

Hade jag verkligen velat anordna en forumfest hade jag givetvis sett till att kontakta ev intresserade via mail och telefon innan festen.

Men det var bra gjort av caveman att gardera upp med en pubrunda ifall nu någon mot alla odds satt och väntade i parken vid Naklua market.

Han hade givetvis genomskådat ironin.

BTT

Är Du på Surf House ????

God Jul o Gott Nytt Troll!