Jump to content
IGNORERAD

När blir man Pattayaveteran?


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Har funderat lite på när man egentligen kan titulera sig Pattayaveteran?

 

Är det efter antal år man spenderat i staden eller är det kvaliteten på dom erfarenheter man haft eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayaveteran?

 

Själv anser jag att upplevelserna bland barerna nog är den mest avgörande faktorn.

 

Annars kan man ju lika gärna vara ex göteborgsveteran, Helsingborgsveteran eller något annat.

 

jag vill nog påstå att den dag man kan läsa av hur tjejerna i barerna agerar med kroppsspråk och annat, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura korkade faranger på pengar, den dagen kan man kalla sig Pattayaveteran.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    15

  • svampen

    10

  • Khonis

    8

  • Cavemannen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Har funderat lite på när man egentligen kan titulera sig Pattayaveteran?

 

Är det efter antal år man spenderat i staden eller är det kvaliteten på dom erfarenheter man haft eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayaveteran?

 

Själv anser jag att upplevelserna bland barerna nog är den mest avgörande faktorn.

 

Annars kan man ju lika gärna vara ex göteborgsveteran, Helsingborgsveteran eller något annat.

 

jag vill nog påstå att den dag man kan läsa av hur tjejerna i barerna agerar med kroppsspråk och annat, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura korkade faranger på pengar, den dagen kan man kalla sig Pattayaveteran.

 

BTT

Ett kriterium att uppfylla är nog att man är där/eller varit där rätt ofta/mycket, duger nog inte med att man ev var dit en gång på 90-talet, och sen via nätet hängt med i utvecklingen.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Ett kriterium att uppfylla är nog att man är där/eller varit där rätt ofta/mycket, duger nog inte med att man ev var dit en gång på 90-talet, och sen via nätet hängt med i utvecklingen.

Tja JAG har ju bott i stan i nästan fem år.

 

Hur länge har du bott där?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Hur länge har du bott där?

 

BTT

Har aldrig bott i Pattaya, har aldrig påstått det eller aspirerar inte på titeln "pattayaveteran"

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har aldrig bott i Pattaya, har aldrig påstått det eller aspirerar inte på titeln "pattayaveteran"

 

 

 

Nej för du är väl lyckligt gift med thaifruga och thaibarn och hela köret?

 

Kanske inte är någon merit i frugans ögon att kalla dig Pattayaveteran?

 

Och nu handlar ju inte tråden om det heller utan om när man kan kalla sig Pattayaveteran.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Och nu handlar ju inte tråden om det heller utan om när man kan kalla sig Pattayaveteran.

 

 

Där har du ju fått min åsikt, det duger inte med att man ev. var i Pattaya någon gång på 90-talet för att klassa in som veteran.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste va en merit att blikallad Pattisräv Ha Ha!

Dom verkliga veteranerna är väl Yenkarna som drog igång hela rulijansen med brudbussar från BKK under Veitnamkriget!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Där har du ju fått min åsikt, det duger inte med att man ev. var i Pattaya någon gång på 90-talet för att klassa in som veteran.

 

 

Det tycker jag nog det gör.

 

Tillbringade man ex 6 år i Pattaya på 90 talet så får man väl räknas som veteran på samma sätt som dom som var i Vietnam under kriget alltid förblir Vietnamveteraner.

 

Men som sagt det handlar ju om hur mycket kunskap om Pattaya man tillägnat sig och då framförallt om barerna och barlivet.

 

För övrigt så anser jag att man ofta får mest kunskap om Thailand i övrigt just i barerna beroende på att så många tjejer från alla delar av Thailand jobbar där ju.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Det tycker jag nog det gör.

Tycker jag inte, särskilt då det är ytterst tveksamt

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Tillbringade man ex 6 år i Pattaya på 90 talet så får man väl räknas som veteran 

6 år, nått inlägg upp var det 5år :)

 

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var där sist 2011 i 4 veckor och ska dit 17/11 nästa helg i 2 nätter ,med familj det räcker för mig.

 

Finns inget i Pattaya som drar mig dit.

Denna gång är det barnen som vill ner och kolla in fyrverkeriet denna helg.

 

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det tycker jag nog det gör.

 

Tillbringade man ex 6 år i Pattaya på 90 talet så får man väl räknas som veteran på samma sätt som dom som var i Vietnam under kriget alltid förblir Vietnamveteraner.

 

Men som sagt det handlar ju om hur mycket kunskap om Pattaya man tillägnat sig och då framförallt om barerna och barlivet.

 

För övrigt så anser jag att man ofta får mest kunskap om Thailand i övrigt just i barerna beroende på att så många tjejer från alla delar av Thailand jobbar där ju.

 

BTT

 

Om brodern nu måste titulera dig något, vad sägs om Pattayahistoriker? Inget i titeln som innebär att man själv upplevt allt på plats eller att det måste innebära nutid:-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Har funderat lite på när man egentligen kan titulera sig Pattayaveteran?

 

Är det efter antal år man spenderat i staden eller är det kvaliteten på dom erfarenheter man haft eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayaveteran?

 

Själv anser jag att upplevelserna bland barerna nog är den mest avgörande faktorn.

 

Annars kan man ju lika gärna vara ex göteborgsveteran, Helsingborgsveteran eller något annat.

 

jag vill nog påstå att den dag man kan läsa av hur tjejerna i barerna agerar med kroppsspråk och annat, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura korkade faranger på pengar, den dagen kan man kalla sig Pattayaveteran.

 

BTT

 

Jag tror att man känner det i sig själv utan att behöva fråga andra om bekräftelse. Jag anser att jag har hyffsad erfarenhet om/av Bkk t.ex., skulle någon påstå annorlunda skulle jag bara rycka på axlarna så är det bra med det. Förstår du poängen?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, broder tuk tuk said:

Har funderat lite på när man egentligen kan titulera sig Pattayaveteran?

 

Är det efter antal år man spenderat i staden eller är det kvaliteten på dom erfarenheter man haft eller är det något annat som avgör huruvida man kan titulera sig just Pattayaveteran?

 

Själv anser jag att upplevelserna bland barerna nog är den mest avgörande faktorn.

 

Annars kan man ju lika gärna vara ex göteborgsveteran, Helsingborgsveteran eller något annat.

 

jag vill nog påstå att den dag man kan läsa av hur tjejerna i barerna agerar med kroppsspråk och annat, när man lärt sig att genomskåda alla knepen för att lura korkade faranger på pengar, den dagen kan man kalla sig Pattayaveteran.

 

BTT

Vi har alla olika ambitionsnivåer; vissa vill tjäna mer pengar, andra ha ett lyckligt familjeliv och några vill skriva en bok. I mänsklighetens obskyra utkanter visar det sig nu också finnas de som strävar efter att bli erkänd som Pattayaveteran. Alla med den typen av livsmål får mitt villkorslösa erkännande. För mig finns det väldigt lite positivt i att bli kallad veteran, och just Pattayavarianten är knappast den mest åtråvärda; jag associerar "veteran" med en oförbätterlig, oftast gnällig, föredetting och den typen av epitet är jag inte snål med. En lång erfarenhet och kunskap om Pattaya, gärna kryddat med erfarenheter som kommit efter VM-sommaren i USA, ser jag dock inget negativt i.

 

Tänk ändå att det finns de som levt i 55 år och känner en stolthet av att tro sig kunna läsa av en bartjejs kroppsspråk och hennes tricks-of-the-trade. Jag har rätt stor erfarenheter av 7/11 kassörskor; när de frågor om jag ska ha något mer har jag exempelvis listat ut att de mer oerfarna menar om jag vill köpa en banan medans de mer slipade egentligen frågar om min banan vill ha hennes frukter. Jag har dock ingen tid med en doktorsexamen i detta intressanta ämne så jag antar att titeln Bangkokveteran får vänta något.

 

Herrens vägar äro outgrundliga men det finns onekligen andra herrar som är än mer bisarra i sina strävanden..... 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Galten:

Minst tre behandlingar med antibiotika så börjar man bli veteran;)

 Ciprobay fungerar bra, cirka 3 timmar sen är det rent och man är spelklar igen16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.82dd920af6eeaee0f421e411c40a9f81.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Felpost

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Atom:

Vi har alla olika ambitionsnivåer; vissa vill tjäna mer pengar, andra ha ett lyckligt familjeliv och några vill skriva en bok. I mänsklighetens obskyra utkanter visar det sig nu också finnas de som strävar efter att bli erkänd som Pattayaveteran. Alla med den typen av livsmål får mitt villkorslösa erkännande. För mig finns det väldigt lite positivt i att bli kallad veteran, och just Pattayavarianten är knappast den mest åtråvärda; jag associerar "veteran" med en oförbätterlig, oftast gnällig, föredetting och den typen av epitet är jag inte snål med. En lång erfarenhet och kunskap om Pattaya, gärna kryddat med erfarenheter som kommit efter VM-sommaren i USA, ser jag dock inget negativt i.

 

Tänk ändå att det finns de som levt i 55 år och känner en stolthet av att tro sig kunna läsa av en bartjejs kroppsspråk och hennes tricks-of-the-trade. Jag har rätt stor erfarenheter av 7/11 kassörskor; när de frågor om jag ska ha något mer har jag exempelvis listat ut att de mer oerfarna menar om jag vill köpa en banan medans de mer slipade egentligen frågar om min banan vill ha hennes frukter. Jag har dock ingen tid med en doktorsexamen i detta intressanta ämne så jag antar att titeln Bangkokveteran får vänta något.

 

Herrens vägar äro outgrundliga men det finns onekligen andra herrar som är än mer bisarra i sina strävanden..... 

 

Ja just titeln Bangkokveteran kan man bara ansöka om den 29 Feb, ojämna år, så du får måhända vänta ett snäpp till innan det kan registreras officiellt. Själva processen går ej heller snabbare för att du visar bananen på 7/11, antagligen inte långsammare heller när jag tänker efter så fortsätt göra det som känns bäst för dig själv :-)

Men så länge kanske det duger med Chachoengsao-veteran, det är kortare väntetid på den licensen? 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som googlat mest skulle jag vilja påstå. Då vet man allt. Finns ingen anledning att spendera surt förvärvade slantar med en resa dit. :sure:

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, SatanG said:

 

Ja just titeln Bangkokveteran kan man bara ansöka om den 29 Feb, ojämna år, så du får måhända vänta ett snäpp till innan det kan registreras officiellt. Själva processen går ej heller snabbare för att du visar bananen på 7/11, antagligen inte långsammare heller när jag tänker efter så fortsätt göra det som känns bäst för dig själv :-)

Men så länge kanske det duger med Chachoengsao-veteran, det är kortare väntetid på den licensen? 

 

/ SatanG

Nja, jag är tveksam. Chachoengsaoveteran har inte den där internationella klangen och ger mer associationer till fabriker, tempel och risfält än flärden av sex, drugs and rock’n’roll som Bangkok eller Pattaya ger.

 

Dessutom är Chachoengsaoveteran för jävla svårt att säga när man är riktigt packad och det är väl endast då man skulle komma på tanken att vilja kalla sig veteran,

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara veteran menas väl att man är passé ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Atom:

Nja, jag är tveksam. Chachoengsaoveteran har inte den där internationella klangen och ger mer associationer till fabriker, tempel och risfält än flärden av sex, drugs and rock’n’roll som Bangkok eller Pattaya ger.

 

Dessutom är Chachoengsaoveteran för jävla svårt att säga när man är riktigt packad och det är väl endast då man skulle komma på tanken att vilja kalla sig veteran,

 

Ja att erhålla titeln Bangkok/Pattayaveteran är ju något av det mest åtråvärda en människa kan uppnå i vissa kretsar.

Så här såg det ut på min egen kröning när licensen, i form av ett Samuraisvärd, överlämnades. Bilden tagen av min spionkamera gömd under lösmustaschen.

 

5a07f581061fb_Bkkveteranmoment.thumb.jpg.818b67765d16477a4e769b13789141c1.jpg

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...