Jump to content
IGNORERAD

En hyfsat SFI skola


C-dude

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev wavis:

I min kommun skriver man in sig på Sfi ,, Efter det typ en två månader efter det (tar så lång tid). Så börjar man på något som heter slussen där gör läraren en kunskapstest tar en månad , Just nu går min kommendora på slussen o verkar helt ok . Kan även påpeka att hennes kompis gått på slussen och börjat på tror det heter B ..Blir verkligen impad på henne som börjar prata meningar på svenska .. Men Viljan och bra lärare är nog det viktigaste.....Och framförallt dig själv Hjälpa stötta o prata tydlig svenska ....

Det finns även A, men det är för analfabeter.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nilsson68

    5

  • John Khonken

    3

  • wavis

    3

  • uptoyou

    3

Mest aktiva i denna tråd

41 minuter sedan, skrev uptoyou:

 

Ett par tmmar i veckan på SFI? Tjejen går 08.30 - 12.00 fem dagar varje vecka.

Det tider är väldig olika beroende på kommun. Ner min fru skulle på SFI så gällde det 2 X 45 min 3 dagar i veckan och 3 X 45 minuter 2 dagar i veckan.

Det finns en gammal tråd om SFI läs där du kan läsa om hur det gick för de flesta.

Efter 2 veckor började hon på Snabba vägen 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

"Korta vägen" heter det :)

Kanske i din kommun.

Här heter det Den Snabba vägen för utländska akademiker .:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Problemet är att kommuner upphandlar verksamheten. Dessa bolag lämnar sina anbud med skallkrav .Dvs kvalitets system o dyl. Låga priser. När de tagit hem Ramavtalet. Så skiter de att efterleva det. För det var ändå köpt av en konsult.
Tyvärr är staten och kommuner dåliga på kontrollera sina upphandlade Entreprenörer.


Tapatalkat
 

Vet flera byggbolag som helst jobbar med kommuner för att dessa har så dåliga upphandlingar. 

De beställer en sak och sedan upptäcker de att det saknas en massa och då får de in mera på timdebiteringar än vad de fick in på anbudet. Det kan rasa in extrajobb under lång tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...