Jump to content
IGNORERAD

En hyfsat SFI skola


C-dude

Recommended Posts

Snart ere dags för tjejen att komma hit o då skall hon ju in på ngn skola.

Jag har ju mina tvivel om nivån på lärare och även att det förekommer en del störande element ( typ folk som bara sitter av tiden för att lyfta bidrag )

Men någon har kanske något tips om en hyfsad skola i Stockholm? 

C:D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nilsson68

    5

  • John Khonken

    3

  • wavis

    3

  • uptoyou

    3

Mest aktiva i denna tråd

Om din tjej har högskole utbildning från Thailand så kan hon söka "Den snabba väggen" 

Inom ett år kommer hon att prata svenska mycket bra. 

SFI annars är ganska dåligt och då kanske du måste hjälpa mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Den snabba vägen? 

Hon har ju en Universitetsutbildning från en statlig skola ( vad nu en sådan utbildning är värd i Sverige )

 

 

C;D

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

Snart ere dags för tjejen att komma hit o då skall hon ju in på ngn skola.

Jag har ju mina tvivel om nivån på lärare och även att det förekommer en del störande element ( typ folk som bara sitter av tiden för att lyfta bidrag )

Men någon har kanske något tips om en hyfsad skola i Stockholm? 

C:D

BTT Naklua !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev C-dude:

Den snabba vägen? 

Hon har ju en Universitetsutbildning från en statlig skola ( vad nu en sådan utbildning är värd i Sverige )

 

 

C;D

 

Ni verifierar utbildningen hos Högskoleverket  sedan kommer ni att se vad den ger här i Sverige.

Hon får komplettera med Svenska, Engelska, Matte och eventuellt något annat ämne.

Frugan fick komplettera med Svenska, Engelska och Matte. 

Varför just mate och engelska det fattade jag aldrig då matte och engelska  är ju samma i hela världen.

 

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev C-dude:

Den snabba vägen? 

Hon har ju en Universitetsutbildning från en statlig skola ( vad nu en sådan utbildning är värd i Sverige )

 

 

C;D

 

Snabba vägen ? Finns väl inte en bra skola i Svergie kolla statistik !!!!!

Nä man ska ta hand om 5-6-7 Nationaliteter i samma klass!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev JJC:

Ni verifierar utbildningen hos Högskoleverket  sedan kommer ni att se vad den ger här i Sverige.

Hon får komplettera med Svenska, Engelska, Matte och eventuellt något annat ämne.

Frugan fick komplettera med Svenska, Engelska och Matte. 

Varför just mate och engelska det fattade jag aldrig då matte och engelska  är ju samma i hela världen.

 

 

Då behöver Hon väl inte gå SFI med dessa utbildningar???

Direkr Universitet!!!???

Konstig fråga Språk verkar ju inte felas samma utbytesstudenter!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Tack för info. 

Skall googla o kika på dom olika förutsättningarna. 

Men en sak till bara.. Bör hon gå o göra ett kunskapstest först eller gäller det bara för dom som skall in direkt på SFI?

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev svampen:

Då behöver Hon väl inte gå SFI med dessa utbildningar???

Direkr Universitet!!!???

Konstig fråga Språk verkar ju inte felas samma utbytesstudenter!!!!

På snabba vägen läser man svenska 7-8 timmar dagligen istället för SFI ett par timmar i veckan där de flesta inte är intresserade 

att läsa svenska utan pratar alla sorters arabspråk.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev C-dude:

Ok. Tack för info. 

Skall googla o kika på dom olika förutsättningarna. 

Men en sak till bara.. Bör hon gå o göra ett kunskapstest först eller gäller det bara för dom som skall in direkt på SFI?

 

 

C;D

I min kommun skriver man in sig på Sfi ,, Efter det typ en två månader efter det (tar så lång tid). Så börjar man på något som heter slussen där gör läraren en kunskapstest tar en månad , Just nu går min kommendora på slussen o verkar helt ok . Kan även påpeka att hennes kompis gått på slussen och börjat på tror det heter B ..Blir verkligen impad på henne som börjar prata meningar på svenska .. Men Viljan och bra lärare är nog det viktigaste.....Och framförallt dig själv Hjälpa stötta o prata tydlig svenska ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tragiska med SFI är att man lagt ut det på Entreprenörer. Många av dem vill bara dra in pengar.
Inga böcker eller matrial till eleverna. Bara masa kopierade sidor från böcker i svart vit. Kärleken gick i Liljeholmen. Vilket skämt! Var nästan så jag ville anmäla dem.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska man anmäla!

När alla bara accepterar allt som inte fyller kraven så får vi ett kravlöst samhälle, där ingen behöver uträtta något.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Det tragiska med SFI är att man lagt ut det på Entreprenörer. Många av dem vill bara dra in pengar.
Inga böcker eller matrial till eleverna. Bara masa kopierade sidor från böcker i svart vit. Kärleken gick i Liljeholmen. Vilket skämt! Var nästan så jag ville anmäla dem.

Tapatalkat
 

Tja ,, i kommunen så har de tagit in en entreprenör för o av belasta sfi ,, vad jag förstått så har de bästa lärarna gått över från sfi kommun till entreprenör , O de som verkligen vill lära sig svenska och haft dessa lärare innan vill naturligtvis flytta över så blivit lite kaos pga detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja ,, i kommunen så har de tagit in en entreprenör för o av belasta sfi ,, vad jag förstått så har de bästa lärarna gått över från sfi kommun till entreprenör , O de som verkligen vill lära sig svenska och haft dessa lärare innan vill naturligtvis flytta över så blivit lite kaos pga detta.
Kan inte svara för alla kommuner. Men där kärleken gick var det ett skämt. En lärare kommer in i rummet. Delar ut kopior på böcker. Säger på svenska vilket ingen 2 dagen förstår. Läs igenom detta. Och lämnar klassrummet. Alla satt som ?. Dvs ingen lärare som är närvarande. Finns säkert bra på andra skolor.


Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte bra. Mer än hälften som gick på SFI ville inte lära sig något utan var där för bidragen. Det stora problemet var att man blandade  folk med olika skolutbildningar. Alltså folk som knappt gått I skolan tillsammans med unerverstitetsutbildade

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nilsson68:

Kan inte svara för alla kommuner. Men där kärleken gick var det ett skämt. En lärare kommer in i rummet. Delar ut kopior på böcker. Säger på svenska vilket ingen 2 dagen förstår. Läs igenom detta. Och lämnar klassrummet. Alla satt som ?. Dvs ingen lärare som är närvarande. Finns säkert bra på andra skolor.


Tapatalkat
 

Tragiskt.. Men jag tycker det funkar bra där vi bor , Samtidigt går dottern i skolan i 9 e klass ( kom hit i mars i år),, Visst Många tror inte det går ,, Men hon älskar skolan o som i mitt tycke funkar skitbra...  

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte bra. Mer än hälften som gick på SFI ville inte lära sig något utan var där för bidragen. Det stora problemet var att man blandade  folk med olika skolutbildningar. Alltså folk som knappt gått I skolan tillsammans med unerverstitetsutbildade
Jag beskriver inte dom som går där.. Jag beskriver verksamheten.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog missförstått dig. Vi talar nog om samma sak.  För mig kändes det som man inte vill ställa några krav alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog missförstått dig. Vi talar nog om samma sak.  För mig kändes det som man inte vill ställa några krav alls.
Problemet är att kommuner upphandlar verksamheten. Dessa bolag lämnar sina anbud med skallkrav .Dvs kvalitets system o dyl. Låga priser. När de tagit hem Ramavtalet. Så skiter de att efterleva det. För det var ändå köpt av en konsult.
Tyvärr är staten och kommuner dåliga på kontrollera sina upphandlade Entreprenörer.


Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Det tragiska med SFI är att man lagt ut det på Entreprenörer. Många av dem vill bara dra in pengar.
Inga böcker eller matrial till eleverna. Bara masa kopierade sidor från böcker i svart vit. Kärleken gick i Liljeholmen. Vilket skämt! Var nästan så jag ville anmäla dem.

Tapatalkat
 

Så ingenting har förändrats(till det sämre då)på 12 år,frugan gick i liljeholmen då,2v sen bytte vi till privat svenska.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev C-dude:

Den snabba vägen? 

Hon har ju en Universitetsutbildning från en statlig skola ( vad nu en sådan utbildning är värd i Sverige )

 

 

C;D

 

Har hon universitetutbildning så skit i SFI.

Låt det kosta det kommer tillbaka igen.

SFI suger och är bortkastat tid.

Låt henne komplettera i första hand.

Turgubbe;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nilsson68:

Det tragiska med SFI är att man lagt ut det på Entreprenörer. Många av dem vill bara dra in pengar.
Inga böcker eller matrial till eleverna. Bara masa kopierade sidor från böcker i svart vit. Kärleken gick i Liljeholmen. Vilket skämt! Var nästan så jag ville anmäla dem.

Tapatalkat
 

självklart anmäla, min fru gick på sfi för 9 år sedan, en morron blev dom hemskickade lärare sjuk, men då gick farangen i taket, när vanliga lärare blir sjuka rings en vikarie in och så blev det efter att farangen (jag) skällt ut rektorn, så anmäl för tusan

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev JJC:

På snabba vägen läser man svenska 7-8 timmar dagligen istället för SFI ett par timmar i veckan där de flesta inte är intresserade 

att läsa svenska utan pratar alla sorters arabspråk.

Ett par tmmar i veckan på SFI? Tjejen går 08.30 - 12.00 fem dagar varje vecka.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...