Jump to content
IGNORERAD

Lägga till mottagare i Bangkok Bank-app


frogfish

Recommended Posts

Är det nån som har konto i Bangkok Bank och använder appen i mobilen som kan hjälpa mig med hur man lägger till mottagare (tredjeparts konto) för överföringar?

 

Via webbsidan är det inga problem, men det verkar inte slå igenom så att det syns i appen.

 

Nån som har gjort detta i appen som kan säga hur man gör? Hur jag än letar hittar jag ej denna funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

Klicka på Transfer sedan Enter A/C uppe till höger.

Då får du upp olika banker,Välj och sedan Enter account number.

Sedan får du bekräfta med OTP code som är kopplat till ditt mobile nummer.

Klart.

Med vänlig hälsning, Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev godbit:

Hej 

Klicka på Transfer sedan Enter A/C uppe till höger.

Då får du upp olika banker,Välj och sedan Enter account number.

Sedan får du bekräfta med OTP code som är kopplat till ditt mobile nummer.

Klart.

Med vänlig hälsning, Jan

Ps Glömde att du måste välja 3 part efter Transfer.

//Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev godbit:

Hej 

Klicka på Transfer sedan Enter A/C uppe till höger.

Då får du upp olika banker,Välj och sedan Enter account number.

Sedan får du bekräfta med OTP code som är kopplat till ditt mobile nummer.

Klart.

Med vänlig hälsning, Jan

Men då måste jag ju göra en överföring och det vill jag inte. Jag vill bara lägga upp konton att göra överföring till. Eller fattar jag fel?

Sen är det ju otroligt att listan på webben inte är tillgänglig i appen...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Men då måste jag ju göra en överföring och det vill jag inte. Jag vill bara lägga upp konton att göra överföring till. Eller fattar jag fel?

Sen är det ju otroligt att listan på webben inte är tillgänglig i appen...

Listan på webben blir tillgänglig i appen efter en vecka. Är en säkerhetsfunktion de lagt in. Samma att man inte kan överföra mer än 100.000/dah till nytillagda konton under första veckan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-09 at 09:52, skrev samet:

Listan på webben blir tillgänglig i appen efter en vecka. Är en säkerhetsfunktion de lagt in. Samma att man inte kan överföra mer än 100.000/dah till nytillagda konton under första veckan. 

Jag har olika listor i appen och i telefonen, vilket är lite klumpigt. Vissa överföringar kan jag bara göra från telefonen, vissa bara från datorn (utan att behöva OTP). Har varit så över ett halvår utan att de synkats ihop :(

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev gst:

Jag har olika listor i appen och i telefonen, vilket är lite klumpigt. Vissa överföringar kan jag bara göra från telefonen, vissa bara från datorn (utan att behöva OTP). Har varit så över ett halvår utan att de synkats ihop :(

Men hur lägger du till ett konto att överföra till i listan (i mobilappen)? Måste du göra en överföring eller kan du bara lägga till mottagaren och spara den? Jag hittar inte den funktionen i appen på luren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Men hur lägger du till ett konto att överföra till i listan (i mobilappen)? Måste du göra en överföring eller kan du bara lägga till mottagaren och spara den? Jag hittar inte den funktionen i appen på luren.

Tror nog att jag måste göra en överföring. Ville lägga till en användare i våras innan jag åkte till Sverige för att slippa OTP, gjorde då en liten överföring till det kontot för att det skulle bli tillagt som betrodd överföring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...