Jump to content
IGNORERAD

Forumträff i Partille lördag 18 november 17.00


Herr Chang

Recommended Posts

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev frason:

16-20st HPs är väl som 5-6 normala. Så det blev nog tungt dagen efter.

 

Var och en gör som den vill men lite trist är det när 60+ are dricker sig redlöst berusade.

 

Men som sagt alla har ansvar för sina egna liv så länge det inte finns andra som drabbas.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    31

  • Cavemannen

    20

  • Soengsang

    9

  • broder tuk tuk

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Ja 4st kvartingar + en flaska likör kan sänka de tuffaste MPRarna :D 

ps. var ni 7-8st som delade denna oerhörda mängd alkohol?

lii2.jpg.e0c3792ef798c8c39b19099091422bd3.jpg

 

Tror det gick LIITe annat och, det där en del, men det dracks KUNG!, Kopparbergs å en del vin ock...

 

MVH :sick:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Var och en gör som den vill men lite trist är det när 60+ are dricker sig redlöst berusade.

 

Men som sagt alla har ansvar för sina egna liv så länge det inte finns andra som drabbas.

 

BTT

Och jag tycker det är sorgligt när människor som berättat att de drogar ner sej själva med diverse olagligt införskaffade mediciner i sin ensamhet, klagar på personer som tar ett par drinkar i goda vänners lag...

 

Se tror jag att BTT hamnar i medelåldern för oss som var på soarén i Lördags, han tex äldre än mig, Kongo och Lameo...

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Tommy:

Och jag tycker det är sorgligt när människor som berättat att de drogar ner sej själva med diverse olagligt införskaffade mediciner i sin ensamhet, klagar på personer som tar ett par drinkar i goda vänners lag...

 

Se tror jag att BTT hamnar i medelåldern för oss som var på soarén i Lördags, han tex äldre än mig, Kongo och Lameo...

 

MVH Tommy

Nja nu är troligen alkohol betydligt skadligare än vad ex harmlösa insomningstabletter typ Imovane är.

 

Dom flesta alkoholister avlider på grund av skador på hjärtmuskeln.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja nu är troligen alkohol betydligt skadligare än vad ex harmlösa insomningstabletter typ Imovane är.

 

Dom flesta alkoholister avlider på grund av skador på hjärtmuskeln.

 

BTT

Så det kommer att serveras vatten och några  burkar piller på den största träffen i Nakula då förmodar jag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Så det kommer att serveras vatten och några  burkar piller på den största träffen i Nakula då förmodar jag

Ni kommer inte och veta om ni varit på träffen eller inte;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja nu är troligen alkohol betydligt skadligare än vad ex harmlösa insomningstabletter typ Imovane är.

 

Dom flesta alkoholister avlider på grund av skador på hjärtmuskeln.

 

BTT

Och de flesta knarkarna dör av vadå? Överdoser eller sjukdommar som de fått via sitt missbruk?

Tror säkert att en del narkotika-klassade substanser, som för tillfället är olagliga är mindre skadliga än Alkohol...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja nu är troligen alkohol betydligt skadligare än vad ex harmlösa insomningstabletter typ Imovane är.

 

Dom flesta alkoholister avlider på grund av skador på hjärtmuskeln.

 

BTT

Faktum är att större del droganvändare dör av narkotiska-droger än vad alkoholanvändare gör.

Så jag vill nog hävda att narkotikaklassade droger är farligare än alkohol.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 timmar sedan, skrev Galten:

Ni kommer inte och veta om ni varit på träffen eller inte;)

 

Sömnmedel och vatten är helt ofarligt.

 

Sprit och sömntabletter däremot kan vara dödligt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att större del droganvändare dör av narkotiska-droger än vad alkoholanvändare gör.

Så jag vill nog hävda att narkotikaklassade droger är farligare än alkohol.

 

Statistiskt sett är den vanligaste dödsorsaken skada på hjärtmuskeln orsakad av långvarigt spritmissbruk.

 

Kanske dags att tänka om vad gäller den spritromantik som forumet ofta flödar av.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev Tommy:

Och de flesta knarkarna dör av vadå? Överdoser eller sjukdommar som de fått via sitt missbruk?

Tror säkert att en del narkotika-klassade substanser, som för tillfället är olagliga är mindre skadliga än Alkohol...

 

MVH

 

Om du menar sömntabletter som ex Imovane eller Zolpidem så är dessa mediciner enbart farliga i kombination med alkohol och vissa andra droger.

 

Man kan inte ens ta livet av sig enbart på insomningstabletter.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja nu är troligen alkohol betydligt skadligare än vad ex harmlösa insomningstabletter typ Imovane är.

 

Dom flesta alkoholister avlider på grund av skador på hjärtmuskeln.

 

BTT

I en ny studie som nyligen publicerades i Canadian Journal of Psychiatry fastställs det att sömntabletter är farligare än man trott och regelbundet intag av sömntabletter ökar risken att dö i förtid med nästan 40 procent.

Dessa alarmerande siffror lär debatteras även i Sverige. Svenska doktorer har under senare år, har det visat sig, blivit alltmer slapphänta vad det gäller att skriva ut sömntabletter för långtidsbruk.

De vanligaste tabletterna är till exempel Sonata, Imovane (Zopiklon) och Stilnoct. Dessa marknadsförs ofta som de nya och ofarliga sömtabletterna, vilket inte alls är fallet. De leder dessutom till beroende har det visat sig.

Listan på såväl officiella som inofficiella biverkningar är oroväckande lång och den blir hela tiden längre. Det stora problemet är att det inte utförts några studier på hur man påverkas av de nya sömtabletterna vid långtidsbruk. Tanken från början var att man högst skulle använda dem i någon vecka, men läkare skriver ut tabletter som Stilnoct till patienter under flera år.

Enligt de kanadensiska forskarna tror man att sömnmedel framförallt är farliga på grund av att de påverkar vår reaktionsförmåga, vilket bidrar till att man faller, och andra olyckor. Dessutom, vilket är än mer alarmerande, så påverkar sömnpiller andningssystemet som rubbas när man sover med sömnmedel i kroppen.

Det har också visat sig att piller mot ångest bidrar till en för tidig död på ungefär samma sätt som sömnmedlen. Nu efterlyser man mer forskning kring sömnpiller och ångestpiller.
 

I studien analyserade man data på över 14000 patienter under loppet av tolv år. Sömnmediciner som ingick i undersökningen inkluderar allt från antihistaminer till Valium. Efter att man tagit med variabler som alkohol och tobakskonsumtion, fysisk hälsa, fysisk aktivitet och mental hälsa kunde man dra slutsatsen att sömntabletter ökar dödligheten med 36 procent. De som regelbundet äter sömnpiller drabbas också i mycket större utsträckning av sjukdomar, allt från parasiter till cancer. Doktor Genevieve Belleville konkluderar att “Dessa mediciner är inte godis, och att äta dem är långtifrån ofarligt”.

Källa: Canadian Journal of Psychiatry, 2010; 55: 558-67

 

Googlade lite...

Ändrades av ellim63
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev ellim63:

I en ny studie som nyligen publicerades i Canadian Journal of Psychiatry fastställs det att sömntabletter är farligare än man trott och regelbundet intag av sömntabletter ökar risken att dö i förtid med nästan 40 procent.

Dessa alarmerande siffror lär debatteras även i Sverige. Svenska doktorer har under senare år, har det visat sig, blivit alltmer slapphänta vad det gäller att skriva ut sömntabletter för långtidsbruk.

De vanligaste tabletterna är till exempel Sonata, Imovane (Zopiklon) och Stilnoct. Dessa marknadsförs ofta som de nya och ofarliga sömtabletterna, vilket inte alls är fallet. De leder dessutom till beroende har det visat sig.

Listan på såväl officiella som inofficiella biverkningar är oroväckande lång och den blir hela tiden längre. Det stora problemet är att det inte utförts några studier på hur man påverkas av de nya sömtabletterna vid långtidsbruk. Tanken från början var att man högst skulle använda dem i någon vecka, men läkare skriver ut tabletter som Stilnoct till patienter under flera år.

Enligt de kanadensiska forskarna tror man att sömnmedel framförallt är farliga på grund av att de påverkar vår reaktionsförmåga, vilket bidrar till att man faller, och andra olyckor. Dessutom, vilket är än mer alarmerande, så påverkar sömnpiller andningssystemet som rubbas när man sover med sömnmedel i kroppen.

Det har också visat sig att piller mot ångest bidrar till en för tidig död på ungefär samma sätt som sömnmedlen. Nu efterlyser man mer forskning kring sömnpiller och ångestpiller.
 

I studien analyserade man data på över 14000 patienter under loppet av tolv år. Sömnmediciner som ingick i undersökningen inkluderar allt från antihistaminer till Valium. Efter att man tagit med variabler som alkohol och tobakskonsumtion, fysisk hälsa, fysisk aktivitet och mental hälsa kunde man dra slutsatsen att sömntabletter ökar dödligheten med 36 procent. De som regelbundet äter sömnpiller drabbas också i mycket större utsträckning av sjukdomar, allt från parasiter till cancer. Doktor Genevieve Belleville konkluderar att “Dessa mediciner är inte godis, och att äta dem är långtifrån ofarligt”.

Källa: Canadian Journal of Psychiatry, 2010; 55: 558-67

 

Googlade lite...

Fallolyckor sker oftast i samband med överdosering och hos mycket gamla människor.

 

Personer som följer läkarens ordination har inga problem vare sig med sömntabletter eller lugnande medel.

 

Överdoserar man däremot kraftigt kan det värsta fall gå som det gjorde med Thomas Quick på Säter.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Fallolyckor sker oftast i samband med överdosering och hos mycket gamla människor.

 

Personer som följer läkarens ordination har inga problem vare sig med sömntabletter eller lugnande medel.

 

Överdoserar man däremot kraftigt kan det värsta fall gå som det gjorde med Thomas Quick på Säter.

 

BTT

Då undrar man vilka läkare som ordinerar patienten att köpa sömnmedel "Under disk"...

Hade inte du fått hjärtproblem förresten?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Fallolyckor sker oftast i samband med överdosering och hos mycket gamla människor.

 

Personer som följer läkarens ordination har inga problem vare sig med sömntabletter eller lugnande medel.

 

Överdoserar man däremot kraftigt kan det värsta fall gå som det gjorde med Thomas Quick på Säter.

 

BTT

Och för dig har det gått bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Nu tycker jag att BTT ska styra upp tråden så att det kommer in lite bilder från evenemanget!

 

Min telefon "Kameran" låg hemma och ersatte vårt Internet Wifi, som låg nere då...

Vet att bland annat HC och Bibben tog en del bilder, men om de inte vill publicera dem, så är det väl upp till dem?

Bilderna jag snodde från Facebook var tagna av Lamai64, och jag är tacksam att det blev åtminstone 2!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-20 at 22:56, skrev Cavemannen:

ps. det där skulle 2st urfinnar som P3 o jag kunna ta till en vanlig vardagslunch.

Fick vi sen med oss Erkki så skulle det vara slut innan kaffet :D 

Håller med om att Erkki skulle fixa det men P3,nja.Han sover ju genom sig varje träff.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev jrk:

Och för dig har det gått bra?

Relativt bra förutom ett antal fallolyckor plus glömska där jag bland annat gick längs med Second Road i bara kalsongerna.

 

Som tur var körde polisen mig tillbaka till hotel Norge på soi 13.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Relativt bra förutom ett antal fallolyckor plus glömska där jag bland annat gick längs med Second Road i bara kalsongerna.

 

Som tur var körde polisen mig tillbaka till hotel Norge på soi 13.

 

BTT

Det känns som jag är överbevisad....:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick några bilder av en hemlig gäst, som har gått fotokurs hos Svampen!

 

li1.jpg.dbc7dbb7be35c684aa0f853e13dc164d.jpg

Pytt, ala Tommy,halalfri!

 

li2.jpg.2d5cd82564c149f735951db5500d74e9.jpg

Sen däckade L64...

 

li3.jpg.0e7ae993b61cf5660a00fb946c38def5.jpg

 

li5.jpg.a885da9cf3bab122f80352883050e23f.jpg

I brist på Chang! 

 

li4.jpg.8fe35ff5fedd7f7757e342a17e3a9aab.jpg

 

Ha det fint!

 

Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-22 at 18:12, skrev Tommy:

Min telefon "Kameran" låg hemma och ersatte vårt Internet Wifi, som låg nere då...

Vet att bland annat HC och Bibben tog en del bilder, men om de inte vill publicera dem, så är det väl upp till dem?

Bilderna jag snodde från Facebook var tagna av Lamai64, och jag är tacksam att det blev åtminstone 2!

 

MVH

Självklart så är det upp till den som har bilderna om de vill publicera dom. 

Jag har aldrig hört någon gång tidigare att HC håller inne på bilderfrån något mpr evenemang. Han brukar vara helt öppen med sina intentioner. Så det kommer nog info när han fått lite distans till det hela och har tid. Bibben brukar väl också vara öppen. Kan de ha drabbats av en minneslucka?

 

Du har dragit ditt strå till stacken och det ska du ha en eloge för.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Wangthong:

Självklart så är det upp till den som har bilderna om de vill publicera dom. 

Jag har aldrig hört någon gång tidigare att HC håller inne på bilderfrån något mpr evenemang. Han brukar vara helt öppen med sina intentioner. Så det kommer nog info när han fått lite distans till det hela och har tid. Bibben brukar väl också vara öppen. Kan de ha drabbats av en minneslucka?

 

Du har dragit ditt strå till stacken och det ska du ha en eloge för.

#Nocomments

 

Men tackar alla som var där, och välkomnar alla andra till nästa tråff (internt skämt) hos oss.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Fick några bilder av en hemlig gäst, som har gått fotokurs hos Svampen!

 

li1.jpg.dbc7dbb7be35c684aa0f853e13dc164d.jpg

Pytt, ala Tommy,halalfri!

 

li2.jpg.2d5cd82564c149f735951db5500d74e9.jpg

Sen däckade L64...

 

li3.jpg.0e7ae993b61cf5660a00fb946c38def5.jpg

 

li5.jpg.a885da9cf3bab122f80352883050e23f.jpg

I brist på Chang! 

 

li4.jpg.8fe35ff5fedd7f7757e342a17e3a9aab.jpg

 

Ha det fint!

 

Tommy

Vem var den hemliga gästen? rödbetan? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Vem var den hemliga gästen? rödbetan? 

Ja det var mycket hemliga gäster på denna trollträff, har den verkligen inträffat?

Det saknas ju riktiga fotobevis för att så skall ha skett, några bilder på 4st kvartingar+en flaska likör och en tallrik rödbetor bevisar ju inget.........

Det börjar lukta BTT om det här.....kan Tommy vara mannen bakom BTT?

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...