Jump to content
IGNORERAD

Bröd


Esspe

Recommended Posts

Skulle behöva tips om hur man kan hålla brödet gott. Har provat att styckfrysa men det blir inte mycket bättre då. Redan dagen efter blir det tråkigt bröd. Vill helst inte köpa den tråkiga toasten, ofta sött och det är väl fullproppat med konserveringsmedel eftersom det verkar hålla hur länge som helst. Bästa hittills är att styckfrysa och sedan rosta, då duger det något så när i 2-3 dagar. Bättre tips???

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    8

  • Soengsang

    8

  • uptoyou

    4

  • Enis

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

42 minuter sedan, skrev Esspe:

Skulle behöva tips om hur man kan hålla brödet gott. Har provat att styckfrysa men det blir inte mycket bättre då. Redan dagen efter blir det tråkigt bröd. Vill helst inte köpa den tråkiga toasten, ofta sött och det är väl fullproppat med konserveringsmedel eftersom det verkar hålla hur länge som helst. Bästa hittills är att styckfrysa och sedan rosta, då duger det något så när i 2-3 dagar. Bättre tips???

Ett tips är att baka själv, jag bakar kavring som jag tycker smakar bra även efter att ha varit fryst, du kan ju fråga L200 på forumet vad han tycker när brödet varit fryst. Den där Farmhouse toasten duger ju knappt ens till hund eller fågelmat, är i stort sätt oätbar orostad.

 

Mitt kavringbak.

IMG_0143.JPG.b4871921c8867f11cfb951f564372f94.JPG.9edb84c1aaf9a723c6ab4b646a71c936.JPGIMG_0144.JPG.332b878169612cf5b2fb1963094d993a.JPG.d15d4d51e7955f73e2a89d8d17b2031a.JPGIMG_0146.JPG.6efc2910fab76b6cfacfada105734196.JPG.9a066d6b5f8abfae3ae18efd68467e76.JPGIMG_0924.JPG.13db1290420c0973d24958c38a2927e2.JPG.69c057707cf1f5f49b479af1faa0aa2f.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig lägga mitt bröd så nära en så skitig dator, bakterierna bara flödar.

Du har aldrig funderat på att köpa en skurtrasa?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ett tips är att baka själv, jag bakar kavring som jag tycker smakar bra även efter att ha varit fryst, du kan ju fråga L200 på forumet vad han tycker när brödet varit fryst. Den där Farmhouse toasten duger ju knappt ens till hund eller fågelmat, är i stort sätt oätbar orostad.

 

Mitt kavringbak.

IMG_0143.JPG.b4871921c8867f11cfb951f564372f94.JPG.9edb84c1aaf9a723c6ab4b646a71c936.JPGIMG_0144.JPG.332b878169612cf5b2fb1963094d993a.JPG.d15d4d51e7955f73e2a89d8d17b2031a.JPGIMG_0146.JPG.6efc2910fab76b6cfacfada105734196.JPG.9a066d6b5f8abfae3ae18efd68467e76.JPGIMG_0924.JPG.13db1290420c0973d24958c38a2927e2.JPG.69c057707cf1f5f49b479af1faa0aa2f.JPG

 

Hur fryser du det då? Speciella påsar? Jag köper alldeles färskt och det borde ju också gå att frysa på ett hyfsat sätt.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag skulle aldrig lägga mitt bröd så nära en så skitig dator, bakterierna bara flödar.

Du har aldrig funderat på att köpa en skurtrasa?

Nä, brödet ligger nog 25-30 centimeter från datorn, sen har jag inte som vana att tvätta av datorn med skurtrasa.

Du har väl händelsevis inget tips om bröd till Esspe mer än att inte äta mitt bröd.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Nä, brödet ligger nog 25-30 centimeter från datorn, sen har jag inte som vana att tvätta av datorn med skurtrasa.

Du har väl händelsevis inget tips om bröd till Esspe mer än att inte äta mitt bröd.

 

Nä tvätta överhuvudtaget är nog inte din starka sida, du är en riktig skitgris!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Esspe:

Hur fryser du det då? Speciella påsar? Jag köper alldeles färskt och det borde ju också gå att frysa på ett hyfsat sätt.

 

Fryser 5-6 skivor i plastpåsar, sedan händer det att jag kör dem i micron 5-10 sekunder när de är upptinade.

IMG_1716.JPG.921bc5e0218b195a52b6b0fcdfb30bff.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev stefan5300:

 jag inte som vana att tvätta av datorn med skurtrasa.

 

Vanlig fönsterputs och hushållspapper brukar jag använda, lite försiktigt fuktat papper mellan och på tangenterna så inte vätska rinner ned.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nä tvätta överhuvudtaget är nog inte din starka sida, du är en riktig skitgris!

Det var nog den svinigaste pc'n jag sett, och vad gör den ihop med matvaror?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan kommer med ett tips sen ska det klagas igen,på en liten småsak.Ge er nu,ni har fått så många tips hur ni bakar bröd,hemgjord korv,hemlagad leverpastej,hemlagad sil,

och en massa gott han kokar i obyggden.

Hur tror ni det ser ut i köket rent allmänt,Asien, Europa??

Fundera på det innan ni klagar på Stefan.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev uptoyou:

Det var nog den svinigaste pc'n jag sett, och vad gör den ihop med matvaror?

Du är en rolig kille (ironi),sen du blev lite elak fick du mer karma,som är synd.

(Den som har mest Karma när han dör vinner)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu låg ju brödet bara bredvid datorn för fotografering, jag är 100% på att Stefans bröd/mat är ok.

 

Sen att datorn behöver tvättas/saneras är en annan sak, men blir väl skitig då han troligen mest har den ute, och det dammar från vägen.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev L200:

Stefan kommer med ett tips sen ska det klagas igen,på en liten småsak.Ge er nu,ni har fått så många tips hur ni bakar bröd,hemgjord korv,hemlagad leverpastej,hemlagad sil,

och en massa gott han kokar i obyggden.

Hur tror ni det ser ut i köket rent allmänt,Asien, Europa??

Fundera på det innan ni klagar på Stefan.

 

 

 

De har aldrig varit i ett restaurangkök i Sverige eller handlat i en gatumatvagn i Thailand.

Fan vad lite damm kan störa, förresten blev du sjuk av brödet du fick?

Gnälla går bra men inte ge Esspe tips om bröd.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

De har aldrig varit i ett restaurangkök i Sverige eller handlat i en gatumatvagn i Thailand.

Fan vad lite damm kan störa, förresten blev du sjuk av brödet du fick?

Gnälla går bra men inte ge Esspe tips om bröd.

Ang ditt bröd,fick normala korvar (bajs),innan var det bara diarre:)

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu låg ju brödet bara bredvid datorn för fotografering, jag är 100% på att Stefans bröd/mat är ok.

 

Sen att datorn behöver tvättas/saneras är en annan sak, men blir väl skitig då han troligen mest har den ute, och det dammar från vägen.

Datorn står nog ute 8-10 timmar om dagen.

Ja då blev ännu en tråd sabbad nästan direkt av en fjant som inte hade någon information och ge Esspe om bröd, det vore bättre han reste till Jerusalem i stället för Thailand.

 

Det gäller inte dig, Soengsang.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

Är det bra för att frysa in bröd, till kött o dylikt vet jag ju att det är det, men bröd har jag ingen aning om?

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är det bra för att frysa in bröd, till kött o dylikt vet jag ju att det är det, men bröd har jag ingen aning om, säger inta att det inte är bra?

 

 

 

Har faktiskt inte testat endast kött och färs och dyligt

 

men det skall tydligen gå bra

 

https://www.electroluxhome.se/hem-hushall/koksgerad/inspiration-koksredskap/sa-fungerar-en-vakuumforpackare/

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev koppar55:

Fryser ofta bröd. Har dragit ner på brödätandet (kolhydraterna igen):big_smile:

Smakar bra efter upptining och ingen stor skillnad mot färskt bröd.

Kanske lider av dåligt smaksinne.:doubt:

Det är vanligt att bröd varit fryst innan det hamnar i butik och det är inget som försämrar smaken.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev L200:

Du är en rolig kille (ironi),sen du blev lite elak fick du mer karma,som är synd.

(Den som har mest Karma när han dör vinner)

Mitt inlägg var nog mer en undran om vad pc'n gör ihop med matlagningen, har sett den tidigare när det lagas mat.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Är det bra för att frysa in bröd, till kött o dylikt vet jag ju att det är det, men bröd har jag ingen aning om?

 

Frun bakar en sorts släta bullar med ost och skinkfyllning, perfekt att frysa in så jag har morgonfka när hon är hemma i Thailand, de smakar helt okey efter infrysningen.

 

Sen så ett litet tips till TS när en del kommer in och tramsar sönder trådar, det är som med psyksjuka kärringar, svara dem inte för de kan inte bråka med sig själva och tystnar till slut.

 

Edit: Vill man skydda ett tangentbord från damm så drar man bara över en bit gladpack.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nu låg ju brödet bara bredvid datorn för fotografering, 

Behöver pc'n vara med vid fotografering?

1509880246314287861263.jpg

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tekkor:

Frun bakar en sorts släta bullar med ost och skinkfyllning, perfekt att frysa in så jag har morgonfka när hon är hemma i Thailand, de smakar helt okey efter infrysningen.

Och vacuumförpackar det?

Att man fryser in bröd är ju inget konstigt  i övrigt, men blir det bättre med vacuumförpackat som @Enis nämnde?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...