Jump to content
IGNORERAD

Nemo försvunnen, clownen..

Soengsang

Recommended Posts

48 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nemo,aka Clown fiskar ar ju fina och roliga att titta pa. 

Att det fiskas upp miljoners med hajar varje ar ar det ganska tyst om, dessa top predatorer som "stadar upp" pa reven.

For att bli soppa,dom (dom sk. yrkesfiskarna skar av dom fenorna ungefar som att du jag skulle bli av med armar och ben)

Dom flesta lever nar dom blir tillbaka sparkade ner i havet men kan inte rora pa sig, Fy Fan! 

Dela på andra sajter

mmm, Hajfenssoppa, smaskens?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tommy:

MVH

Gillar du nermalda tigerben ocksa?

Du verkar vara smak saker, helt klart.

Provocera kan man gora pa olika satt, tack for ditt bidrag!

Ditt fragetecken efter, smaskens gor det tve eggat

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev judazzz:

Nemo,aka Clown fiskar ar ju fina och roliga att titta pa. 

Att det fiskas upp miljoners med hajar varje ar ar det ganska tyst om, dessa top predatorer som "stadar upp" pa reven.

For att bli soppa,dom (dom sk. yrkesfiskarna skar av dom fenorna ungefar som att du jag skulle bli av med armar och ben)

Dom flesta lever nar dom blir tillbaka sparkade ner i havet men kan inte rora pa sig, Fy Fan! 

Ja fy fan vilka svin.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tommy:

MVH

Nja.. det skall ju vara en delikatess men varken hajfensoppa eller valkött tyckte jag var någon speciell höjdare när vi provade i Japan. Krokodil var heller inte så spännande. 

Kobebiff, kängru, stuts och blåfenad tonfisk däremot det är grejer det! 

Jag lever efter devisen att jag inte skall dö nyfiken. Så ett och annat har prövats genom åren. :big_smile:

Luwak kaffe som skall vara bland världens bästa var ingen höjdare heller. Kaffebönorna har ätits upp av ett litet kattdjur. Därefter plockas bönorna ur djurens spillning. 

Många delikatesser och specialiteter är ju inga direkt höjdare. Men kulturen spelar en stor roll. Åt mycke konstiga grejer i Kina... :waaaht:

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Nja.. det skall ju vara en delikatess men varken hajfensoppa eller valkött tyckte jag var någon speciell höjdare när vi provade i Japan. Krokodil var heller inte så spännande. 

Jag lever efter devisen att jag inte skall dö nyfiken. Så ett och annat har prövats genom åren. :big_smile:

Luwak kaffe som skall vara bland världens bästa var ingen höjdare heller. Kaffebönorna har ätits upp av ett litet kattdjur. Därefter plockas bönorna ur djurens spillning. 

Många delikatesser och specialiteter är ju inga direkt höjdare. Men kulturen spelar en stor roll. Åt mycke konstiga grejer i Kina... :waaaht:

Det är väl ett mårddjur som tuggar i sig bönerna.

Har själv druckit kaffet och tyckte det var helt okay, dock skulle jag aldrig betala för det..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Gillar du känguru så kommer du gilla råtta, det smakar likadant och ser likadant ut i köttet :-) 

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Gillar du känguru så kommer du gilla råtta, det smakar likadant och ser likadant ut i köttet :-) 

Hae käkat risråtta. Mycket jobb/krafsande/petande för lite mat.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Hae käkat risråtta. Mycket jobb/krafsande/petande för lite mat.

Risråtta smakar alldeles utmärkt, har käkat grillad sådan. Men vill minnas att känguru är mörkare i köttet. Man måste förvisso jobba för brödfödan när man käkar risråtta men det är väl värt besväret. 

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev samet:

Var på LIDL i Bergsjön idag, där hade de både Struts och Känguru-stekar i frysdisken.

Läste förresten nånstans att det importeras mycket mer kängurukött till Sverige än vad som säljs, som känguru, En stor del kallas biff... Vet inte om jag har ätit Känguru.

Struts smakar helt ok!

"Hajfenssoppa" var väldigt vanligt på menyerna på Kina restauranger i Göteborg på 70-talet, så om de inte ljög i menyn, så har jag testat det, inget jag minns som speciellt gott...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tommy:

Var på LIDL i Bergsjön idag, där hade de både Struts och Känguru-stekar i frysdisken.

Läste förresten nånstans att det importeras mycket mer kängurukött till Sverige än vad som säljs, som känguru, En stor del kallas biff... Vet inte om jag har ätit Känguru.

Struts smakar helt ok!

"Hajfenssoppa" var väldigt vanligt på menyerna på Kina restauranger i Göteborg på 70-talet, så om de inte ljög i menyn, så har jag testat det, inget jag minns som speciellt gott...

MVH

Vi köpte mycket kängurukött med oss ombord på HMS Carlskrona när vi var i Australien. Riktigt bra kött som påminner en hel del om rådjur.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tommy:

Struts smakar helt ok!

MVH

Hmm.. läst med att ett ex antal ton känguru kött importeras. Var tar det vägen?? ..  Men struts har jag ätit mycket , Var en jaktkompis som hade ett hägn med struts  visst rött kött liknar nötkött o när man tillagar det så minskar det inte som nöt,, i min mening gott men dyrt när det kommer till handeln ...

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wavis:

Hmm.. läst med att ett ex antal ton känguru kött importeras. Var tar det vägen?? ..  Men struts har jag ätit mycket , Var en jaktkompis som hade ett hägn med struts  visst rött kött liknar nötkött o när man tillagar det så minskar det inte som nöt,, i min mening gott men dyrt när det kommer till handeln ...

Dyrt?

Tror LIDL tog 133kr kilot både för Struts och Känguru.

MVH

Dela på andra sajter

Faktum är att också mpr-Nemo har lyst med sin frånvaro flera dagar, han brukar ju flitigt kludda både här och där dagligen på forumet?

Får väl hoppas att han är kry, är väl en äldre herre ut av vad jag förstått.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Dyrt?

MVH

Visst men kan tillägas att detta var för 20 år sen när strutsen kom till Sverige o alla ville göra pengar på strutsen ,, o detta var färskt o tror du inte kan köpa färskt för det priset i dag ..

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att också mpr-Nemo har lyst med sin frånvaro flera dagar, han brukar ju flitigt kludda både här och där dagligen på forumet?

Får väl hoppas att han är kry, är väl en äldre herre ut av vad jag förstått.

Systemunderhåll.... :)

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Dyrt?

MVH

Struts är väldigt gott, filé med apelsinsås är en delikatess. Dessutom lär det vara väldigt hälsosamt. Liknelsen att känguru smakar ungefär som rådjur stämmer på pricken, det smakar fantastiskt. 

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...