Jump to content
IGNORERAD

Budget i Thailand


Cavemannen

Vad har ni för budget i Thailand?  

130 röster

  1. 1. Hur mycket gör ni av med i levnadskostnader på 1 månad i Thailand?

    • Max 20,000B
      3
    • 20,000-40,000B
      15
    • 40,000-60,000B
      19
    • 60,000-80,000B
      14
    • 80,000-100,000B
      17
    • 100,000-150,000B
      27
    • Över 150,000B
      35


Recommended Posts

andrejsdenruskige
 
Ja du har det bra du, för mig har nedsläppet stelnat och jag har fortfarande badbyxorna på :waaaht:. Kommer bli en obskyr ofrivillig fattigmansversion av Brazilian waxing. Du som kan mycket om sånt här, hur länge kan jag skjuta upp detta utan att behöva gå till läkare?:beat_plaster:
 
/ SatanG


Läkarbesök slipper du.
Jag gjorde ett sådant men dom skickade mig vidare till närmaste betongarbetare.
Det blir att mejsla lös hela härligheten.
Men man blir len och fin. Som ett babyarsle.
Jag rekommenderar en stark cortisonsalva att smörja i. Röven med.
Hittar du 10l hink så tycker jag du ska köpa en.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 150
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    18

  • Galten

    12

  • SatanG

    11

  • andrejsdenruskige

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja du har det bra du, för mig har nedsläppet stelnat och jag har fortfarande badbyxorna på :waaaht:. Kommer bli en obskyr ofrivillig fattigmansversion av Brazilian waxing. Du som kan mycket om sånt här, hur länge kan jag skjuta upp detta utan att behöva gå till läkare?:beat_plaster:

 

/ SatanG

Prova att dricka några öl och låta naturen ha sin gång i byxorna. Om det inte löses upp så drick några öl till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

 


Läkarbesök slipper du.
Jag gjorde ett sådant men dom skickade mig vidare till närmaste betongarbetare.
Det blir att mejsla lös hela härligheten.
Men man blir len och fin. Som ett babyarsle.
Jag rekommenderar en stark cortisonsalva att smörja i. Röven med.
Hittar du 10l hink så tycker jag du ska köpa en.

 

 

Jag får be maiden bila upp det, nåt kan hon väl göra för sina 300B/dag. Småbitarna som blir över går säkert bort om hon använder naglarna:big_smile:

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev steffegw:

Ok, berätta nu för oss, Tjänar du mer på det här än när du tillverkade kamaxlar i Södertälje?

En dålig stalker... Vad trevligt. 

Har inte tillverkat kamaxlar (eller jobbat på Scania), men hade jag gjort det, så hade jag garanterat tjänat bättre på det än på MPR. 

 

Och för er som är intresserade, kan jag meddela att MPR inte är mitt jobb.

MPR är ett forum på interwebsen. En hobby. 

Med massa lika- och oliksinnade thailands-masochister. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

En dålig stalker... Vad trevligt. 

Har inte tillverkat kamaxlar (eller jobbat på Scania), men hade jag gjort det, så hade jag garanterat tjänat bättre på det än på MPR. 

 

Och för er som är intresserade, kan jag meddela att MPR inte är mitt jobb.

MPR är ett forum på interwebsen. En hobby. 

Med massa lika- och oliksinnade thailands-masochister. 

Förstör inte visionen nu ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/3/2017 at 16:54, skrev Wanchai:

5000 baht och uppåt. Är man på semester en månad så blir det lite massage m.m. t.o.m något besök på badhuset, man lever bara en gång.

Per dag , eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/3/2017 at 20:38, skrev bambam:

 150 k, snittar 7500 b med hotell. Det är den där jävla golfen som ställer till det, utan den så skulle jag gå

under 5000b dagen.

Ja, dessa caddies......

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Soengsang:

Redig cheapcharlie, den större summan gissar jag inte läggs på levnadskostnader :)

 

21 timmar sedan, skrev samet:

Det var nog antigen barnotan eller månadspeng till Andrejs alldeles för vackra flickvän :big_smile:

Den större summan brukar väl läggas på mia Noi.

Har jag hört av en kompis.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

 

Den större summan brukar väl läggas på mia Noi.

Har jag hört av en kompis.

Mja, dessa summor går under etc. i budgeten, var en kompis som sa det som sagt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20.000 per månad räcker och blir över!

Huset är betalt, kortare resor till Jomtien/Pattaya är inräknat, så även el, vatten och telefon, mat och dricka tillkommer men inte för mycket...

 

Öl, alternativa drycker och en massa mat ryms i den kostnaden... Vad fan sysslar ni andra med egentligen???

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

20.000 per månad räcker och blir över!

Huset är betalt, kortare resor till Jomtien/Pattaya är inräknat, så även el, vatten och telefon, mat och dricka tillkommer men inte för mycket...

 

Öl, alternativa drycker och en massa mat ryms i den kostnaden... Vad fan sysslar ni andra med egentligen???

 

MVH Tommy

Vet Ej?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev svampen:

Vet Ej?

Jag räknar per person, och resan är inte inkluderad i frågan, bara levnadskostnader som Grottis frågade efter, synd bara att vi är 8 pers...

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Jag räknar per person, och resan är inte inkluderad i frågan, bara levnadskostnader som Grottis frågade efter, synd bara att vi är 8 pers...

 

MVH Tommy

8;a Flyg o far där Drog Degen !!!??? 555 Ha Ha

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev svampen:

8;a Flyg o far där Drog Degen !!!??? 555 Ha Ha

Japp. 8, när vi är i Thailand...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Japp. 8, när vi är i Thailand...

 

MVH

Vellcome too Los But Eight is not Cheap?

Vi är 12 till Song K när frugans systerdotter fyller 30 Hua Hua !!!!!

Men  men ska bli kul Lädret Tomt !!!!555 Ha Ha

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev rolba:

 

Den större summan brukar väl läggas på mia Noi.

Har jag hört av en kompis.

Varje kasanova med självaktning har väl ett hemligt konto. Att användas vid oförutsagda händelser :big_smile:

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

20.000 per månad räcker och blir över!

Huset är betalt, kortare resor till Jomtien/Pattaya är inräknat, så även el, vatten och telefon, mat och dricka tillkommer men inte för mycket...

 

Öl, alternativa drycker och en massa mat ryms i den kostnaden... Vad fan sysslar ni andra med egentligen???

 

MVH Tommy

20 000 THB räcker inte till mat och dryck. Sen till kommer hotell, hyra av moppe, bil, golfrundor, shopping, utflykter mm.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev koppar55:

Kan det vara dessa 8-BTH glassar från IKEA som drai iväg månadskostnaderna?

20171106_150117.thumb.jpg.0142df533df96b141b059bed4528c35f.jpg

 

 

20 timmar sedan, skrev koppar55:

15 BTH för korv med bröd.

Rena rånet.

 

23BTH/10kr räcker gott och väl om man springer igenom där själv..... men satan vad det drar i väg om man har en dam med sig också....

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant fråga och en rätt bra spridning på svaren också. För vår del varierar svaret såklart av hur länge vi är uppe i byn av den totala tiden av semestern och hur mycket utflykter som hinns med totalt. För i byn, där vi bor hos svärföräldrarna, så är ju det mesta nästan gratis för oss, boende och stor del av maten osv. Då räcker ju ett par hundra baht till många Chang, så snittet per dag sjunker rejält dessa dagar.

 

Vintern 2016 då vi var nere hela familjen i 5 veckor så landade totalen med rubbet (utom flygbiljett) på ca.150.000 baht för 2 vuxna och ett barn. Då var vi uppe i byn ungefär halva tiden, den andra halvan hann vi/jag med en forumträff i BKK, en forumträff hos P3 i Surin, lite drygt 1 vecka i Hua Hin, 2 kortare utflykter i Isaan, ytterligare 2 besök i BKK med någon övernattning.

En av den bästa semestern jag någonsin haft. Värt varenda satang.

 

I vinter blir det 7 veckor, plånboken är laddad. Ännu mer inplanerat denna gång.

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl en stor skilnad om man skulle vara fast boende eller om man som jag nyttjar mina surt förvärvade semesterveckor på fyra veckor. I byhålan så blir det normalt bara ca 200thb en vanlig dag till lite mat och kanske någon öl. Efter tre veckor med öl till maten så har jag faktiskt tröttnat på den dåliga ölen som erbjuds och tar hellre en Fanta eller vatten till maten. Brukar dock bli en mindre turné under min semester som i år troligen går till Laos så totalt så gör jag nog av med 80 000 - 100 000thb på min semester med frugan.

 

Skulle vi stanna stanna i byn hela tiden så skulle jag lätt klara mig på 15 000thb under en månad.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 lånade ihop till elräkningen märker jag.

Ovanlig lång driftstörning.

Blir väl en bortförklaring typ serveruppgradeing eller så;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...