Jump to content
IGNORERAD

Beach road och dess nya övergångsställen.


Mr_Somtam_2008

Recommended Posts

Mr_Somtam_2008

Efter att ha trappat Beach road upp och ner i 20 år så uppskattar man verkligen detta försök med övervakade övergångsställen ........

Men tror man att thailändaren ska respektera dessa och stoppa vid rött ljus så tror man fel....

 

Fredrik

Fredrik Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya? det där har de försökt med redan för många år sedan, uppe på 3an där bilarna kommer upp i mer fart så plockades de bort ganska omgående då övergångsställena vart rena dödsfällorna............

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostade 11 miljoner att installera om jag minns rätt?

Funkar inte alls såklart. Dels för att thaifok kör som dom gör.

Dels för att turister inte fattar att dom ska trycka på knappen för att det ska bli grönt.
Dom kan stå där och titta och undra hurlänge som helst.

För svenskar är det självklart med den knappen , men araber, kineser, indier.... :waaaht:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev ragson:

Kostade 11 miljoner att installera om jag minns rätt?

Funkar inte alls såklart.

Spelar ingen roll om det funkar eller inte. Huvudsaken är att den ansvarige  fick sin bonus/provision.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ragson:

Kostade 11 miljoner att installera om jag minns rätt?

Funkar inte alls såklart. Dels för att thaifok kör som dom gör.

Dels för att turister inte fattar att dom ska trycka på knappen för att det ska bli grönt.
Dom kan stå där och titta och undra hurlänge som helst.

För svenskar är det självklart med den knappen , men araber, kineser, indier.... :waaaht:

Ja dom lysen har man stått och kollat på flera gånger, enda sättet att komma över är att ta halva gatan i taget. men bry dig inte om trafiksignalen den bara sitter där för syns skull

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...