Jump to content
IGNORERAD

Uppehållstillstånd beviljat - vad göra nu


lasseiudon

Recommended Posts

Frugans kompis har, enligt brev ifrån MIG, fått ett 6 månaders upphållstillstånd beviljat så frågan är vad gör hon nu? Jag antar att hon måste ta sitt pass och åka till Sv. Ambassaden i Bangkok för att få själva visumet eller är det ett UT-kort hon får? Behöver hon boka tid för det besöket eller är det bara att gå dit?

Sedan bör hon väl köpa reseförsäkringen och boka biljett,  enkelbiljett är väl OK.

Något annat att tänka på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter som Tomtar på loftet!

Man får inget visum eller tillfälligt uppehållstillstånd om man inte kan visa upp en flygbiljett med en returresa över huvud taget!

Och så får man en dag då man kan hämta "Visumet" redan den dagen man ansöker. Skillnad för PUT. Men det är ju en helt annan sak

 

Eller har dom blivit helt slappa på Svenska ambassaden

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chomphoo:

Detta låter som Tomtar på loftet!

Man får inget visum eller tillfälligt uppehållstillstånd om man inte kan visa upp en flygbiljett med en returresa över huvud taget!

Och så får man en dag då man kan hämta "Visumet" redan den dagen man ansöker. Skillnad för PUT. Men det är ju en helt annan sak

 

Eller har dom blivit helt slappa på Svenska ambassaden

Kravet på bokad biljett vid ansökan är borttaget sedan flera år. Att man skulle få en "dag" då man skall hämta visat har jag aldrig hört talas om, för övrigt är det inte ambassaden som beviljar 6-månaders visum utan MIG i Norrköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...