Jump to content
Luke the Drifter

Lucky Luke på djungeläventyr

Recommended Posts

Nong Bua

Pomelo är en klar favorit. Ska föreslå plantering i trädgården där nere. 

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Luke the Drifter
1 timme sedan, skrev leifen:

Ja, det är Pomelo eller Asian Buffalo Fruit. Fått bekräftat från flera säkra källor nu.

Det är väl det närmaste vi kan hitta till vår Grapefruit , sötare och i min smak lite torrare,

:big_smile:

Jag betvivlar inte en sekund att du har fått det bekräftat från säkra källor ! Du behövde ju bara ringa farmens ägarinna och fråga. ;)

Jag skrev ju tidigare att jag skulle berätta vilken MPR-medlem som först bjöd med mig på en utflykt till farmen och jag kan nu avslöja att det var just leifen som gjorde det.

Tack leifen !  :friends:

Mvh

Luke

• Ge karma 7
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
leifen
1 minut sedan, skrev Luke the Drifter:

:big_smile:

Jag betvivlar inte en sekund att du har fått det bekräftat från säkra källor ! Du behövde ju bara ringa farmens ägarinna och fråga. ;)

Jag skrev ju tidigare att jag skulle berätta vilken MPR-medlem som först bjöd med mig på en utflykt till farmen och jag kan nu avslöja att det var just leifen som gjorde det.

Tack leifen !  :friends:

Mvh

Luke

Fast jag har inte fått det bekräfta ännu av henne än om denna frukt, jag har ju ett stort gäng andra "darlingar" att fråga. :D 

Nu skvallrar jag att hon heter Kanyarat och är mycket duktig på att prata engelska. Klipsk och social med sina ringa 33år. Ett klipp för den som vill leva ett aktivt liv i det riktiga Thailand. ;) 

Familjens farm består av två stora enheter på vardera över 150 rai. Den ena är den vi besökt i ”ingenmansland” är utan el och mobiltelefoner, den andra är i Tha Yang norr om Cha Am. 
Nu tror jag Luke följer mina MC spår en gång till och besöker norra delen av ”territoriet” av PKK.  Kaeng Kra Chan överraskar mycket positivt och är min favorit.

Faktiskt det reservat med mest unika fåglar i världen per km2.

Annars får jag ta taktpinnen med min Honda Click vid årsskiftet. 

• Ge karma 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Cavemannen
10 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

got.jpg.b1c0afede35ca40814985271b8782b1f.jpg

Ser ut som underredet på en K1:a med crossdäck, kan det vara Boa på bilden? :D 

• Ge karma 1
  • Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
HajKaj

jävla Lucken, dina kliffhangers blir bara jobbigare och jobbigare. Men som vanligt underbart kul att hänga med på äventyr. TACK !

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
svampen
On ‎2017‎-‎11‎-‎11 at 02:57, skrev Luke the Drifter:

Det sägs att tiden går fort när man har roligt och det var något som gällde i allra högsta grad vid detta tillfälle. Då jag tittade på klockan så insåg jag att det var hög tid att börja åka tillbaka mot civilisationen om vi inte skulle nödgas köra de sista milen i mörker.

Då vi var tillbaka vid farmens "headquarter" så kände jag mig tvungen att försöka göra en sorti på vänligast möjliga sätt.

Jag tackade farmens ägarinna för besöket och all gästvänlighet och förklarade att vi skulle försöka komma hem innan mörkret föll och regnet skulle falla.

Chiefen å sin sida tackade oss för besöket och önskade oss välkomna åter och det tog jag tillvara för jag åker gärna dit igen fast jag undrar hur katten jag skall hitta dit nästa gång.  :canny:

Jag hade noterat att vi svettades ymnigt och då vi körde från farmen så föreslog jag att vi skulle stanna vid första bästa vardagsrum för att tanka vatten för det behövdes.

Sagt och gjort, så stannade vi för att hälla i oss vatten i den första byaffären vi kom till.

Vid affären så fick jag syn på en riktig bastard och jag kunde inte låta bli att ta en en bild på hyndan.

HPD  ( HopPlockade Delar ). Lägg märke till den kapade bakramen och avsaknaden av bromsok på framgaffeln.

DSC_9337.thumb.JPG.3f505eb8dfd76503dfad818b982c8a85.JPG

Då regnmolnen tornade upp sig så var goda råd dyra och vi höll ett krigsråd hur vi skulle göra. Åka tillbaka till farmen och fråga om vi kunde få hyra in oss i någon drängstuga eller köra vidare och hoppas på att slippa ösregn och elände och riskera att köra vilse i djungeln.

To be continued !

// Luke the Drifter

Skön Limpa ser bekväm ut ???555

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
svampen
41 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

HajKaj, du är alltid välkommen att hänga med på mina äventyr det vet du !

Vi spanade på himlen och det såg redigt mörkt ut. Mest mörkt verkade det vara söderut men då vi tittade norrut så såg det något ljusare ut på himlen så vi beslutade oss för att köra en nordlig rutt och hoppades på att slippa ösregn och medföljande halka.

Vi körde som jehun och även denna gång fick Greg leda gruppen med hjälp av sin mobiltelefon. Efter några mil kom vi till en trevägskorsning där jag kände igen mig och sa att nu hittar jag vägen igen.

Jag tog över och ledde vårt lilla sällskap vidare och nu hade det faktiskt börja ljusna ordentligt i skyn och vi var inte längre så oroliga för att bli överfallna av ett skyfall.

Jag visste att vi skulle passera Hua Hins vingård på vägen tillbaka och då vi var framme vid vägkorsningen till vingården så stannade jag till och tog en titt på klockan och tittade upp på himlen och gjorde bedömningen att vi hade tid för ett kort besök på vingården.

Jag frågade gubbarna om de var intresserade av att besöka vingården och det var de. :yes:

Klara, färdiga, gå !

DSC_9339.thumb.JPG.0cdf3bf6cb62d1ae25d9f410bb3e6d49.JPG

En lite rolig detalj i sammanhanget var att vi inte alls hade planerat in ett besök på vingården och restaurangen där.

De allra flesta som besöker restaurangen är, hmmmm, något mer Hi-So och kommer åkande i antingen deras egen Bentley eller i en hyrd minibuss.

Här kom vi på moppar och var klädda i enkla kläder som dessutom var ordentligt smutsiga efter turen ute på grusvägarna.

Snacka om att vi var katter bland hermeliner.

Personalen som mötte oss var ( som vanligt ) mycket professionell och vi blev bemötta på samma som de besökare som hade kommit dit uppklädda från topp till tå i Armani-kostymer och Chanel-klänningar.

Vi fick det bord vi ville ha och fick in våra menyer, allt med ett stort leende från personalen.

Vi beställde in ett provsmaknings-set av vingårdens eget vin och jag sade att det är mycket gott vin som är närproducerat.

DSC_9340.thumb.JPG.077f9825039a06c88bb5604fcd2990c7.JPG

DSC_9341.thumb.JPG.7d7d2e34d75b559370c88f12cfdef076.JPG

Provsmaknings-setet består av tre viner. Först vitt vin, sedan rosé och slutligen rött.

Ole, dole, doff

DSC_9342.thumb.JPG.c8bdb305c93fd875fb0fbcbc95191b2b.JPG

DSC_9343.thumb.JPG.46b9fdff9b41461a251afe02f15eed82.JPG

Vi fick en helt egen sommelier som berättade lite om vinerna och vilka druvor som användes i de olika kulörerna av vinet.

Kunskapsbank ?

DSC_9344.thumb.JPG.3753701ddc4a3a1bbdb30469b9262f2d.JPG

From a jack to a king :jester:

DSC_9345.thumb.JPG.b944768c14d9d914c987df4347e86fd7.JPG

Jösses vilken vändning livet kan ta. Från att ha varit ute på djungelävetyr så satt vi nu helt plötsligt på en finrestaurang som har mottagit både kungligheter och presidenter.

// Luke the Drifter

Har Trump varit där ???

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll