Jump to content
Luke the Drifter

Lucky Luke på djungeläventyr

Recommended Posts

Dolle
2 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.

Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Och det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter

______________________________________________________________________________________________

Jag brukar då och då bjuda in mina vänner på diverse moppeturer och de verkar vara uppskattade då vi kan hamna på vägar som ingen har kört på tidigare trots att de har bott i Hua Hin många år. Nu var det dags igen för en längre dagstur och den skulle gå ganska långt bort mot Burma till.

Vi skulle besöka en farm långt bortom all ära och redlighet och nu kanske jag skall säga att det inte var en slump att turen skulle gå dit den gick för jag hade besökt farmen tidigare. Det är för övrigt tack vare en god vän, tillika MPR-medlem som jag hamnade där förra gången. Häng med på turen så skall ni så småningom få veta vem det var som lurade ut mig i djungeln första gången.

Jag hade satt starten för dagens utflykt till klockan 10 och det var kanske i senaste laget men jag tyckte att det skulle räcka för att vi skulle hinna tillbaka innan mörkret skulle falla.

Här står den lilla rackaren redo

DSC_9252.thumb.JPG.f1d9690a9b61249857d07c918d583844.JPG

Jahapp, nu är det bara att åka till mötesplatsen och invänta alla som skall med på turen.

Nej, stopp  och belägg ! Jag var nu nästan på väg att missa något väldigt, väldigt viktigt. :sweat:

Kalla det gärna skrock och vidskepelse men jag är mycket noga med att ta en färdknäpp innan jag skall ut och resa

DSC_9251.thumb.JPG.1ba0f3c8893407f5c316fea51de1c60e.JPG

Nu kan resan börja på allvar. Häng med !

// Luke the Drifter

Härligt Luke nya bedrifter av dig +++++

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nong Bua

Vilken härlig tråd! Ser med spänning fram emot fortsättningen. Stort tack! 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nong Bua
2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Tack Nong Bua !

Jag tror att du kommer att gilla fortsättningen på tråden för om jag inte är helt ute och cyklar så har vi båda en bakgrund inom offroad och enduro.

Här är en bild på min grusracer

Nej tyvärr har jag inte den bakgrunden även om jag hade velat. För det verkar riktigt spännande och intressant. 

Tyvärr så är det inte Super Adventuren till vänster utan det gamla härket till höger. Min trotjänare som jag har ägt 16 år.

// Luke the Drifter

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nong Bua
3 minuter sedan, skrev Nong Bua:

Hamnade felmed citatet där, sorry. Kanske någon Mod kan rätta till det hela. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Boa52
4 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Tack Nong Bua !

Jag tror att du kommer att gilla fortsättningen på tråden för om jag inte är helt ute och cyklar så har vi båda en bakgrund inom offroad och enduro.

59fb0ea50833b_Gripsholm-08009.thumb.jpg.ae2ea2e51aad116091455bd74db494fa.jpg

Tyvärr så är det inte Super Adventuren till vänster utan det gamla härket till höger. Min trotjänare som jag har ägt 16 år.

// Luke the Drifter

Äh, 16 år du skulle prova min Suzuki k125 från -72 den går fint. Läser gjärna dina utflycktstrådar. Huva va bra

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Cavemannen
26 minuter sedan, skrev Boa52:

Äh, 16 år du skulle prova min Suzuki k125 från -72 den går fint. Läser gjärna dina utflycktstrådar. Huva va bra

Den måste ju gå som en dröm offroad(skogskörning) särskilt med sin höga markfrigång :-) 

Detta är en K1-125 72a, är det en sån du har och kör offroad och enduro med?

boa.jpg.606d9ef54931c4a507989be8aed81895.jpg

• Ge karma 5
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Naam kaeng
5 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Tack Nong Bua !

59fb0ea50833b_Gripsholm-08009.thumb.jpg.ae2ea2e51aad116091455bd74db494fa.jpg

// Luke the Drifter

Ja, det är verkligen en pärla som du har. Ser ut som nyskick, än idag, men så har du också gett den massor av kärlek vet jag. Hann du fixa startproblematiken?

Gamla saker, som gått långt, kan ändå om man har tur ha mycket kvar att ge - som jag till exempel! :thumbsup:

Skoj att få följa med dig på ytterligare en resa!  :-)  

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Boa52
49 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Den måste ju gå som en dröm offroad(skogskörning) särskilt med sin höga markfrigång :-) 

Detta är en K1-125 72a, är det en sån du har och kör offroad och enduro med?

boa.jpg.606d9ef54931c4a507989be8aed81895.jpg

Ja en sån har jag, kan tyvärr inte lägga in en film jag har på den. Offroad kallar jag det inte om man kör en grusväg

när jag kör offroad med min mc cross är det anorlunda. i skogen

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll