Jump to content
IGNORERAD

Direkt till syndens näste, nästan iallafall.


MaiChai

Recommended Posts

https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2017/Oct/qatar-airways-launches-new-flights-to-thai-holiday-destination-p.html

 

Nu kan man ta sig med en enda mellanlandning till den pittoreska fiskestaden Pattaya!

 

Från den 28 januari så flyger Qatar Airways 4 gånger i veckan till U-tapao och därifrån är det ju smidigt att ta sig till de olika destinationerna på öst sidan av Thailand.

 

Något för Pattaya rävarna at boka?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    5

  • SatanG

    5

  • svampen

    5

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev MaiChai:

https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2017/Oct/qatar-airways-launches-new-flights-to-thai-holiday-destination-p.html

 

Nu kan man ta sig med en enda mellanlandning till den pittoreska fiskestaden Pattaya!

 

Från den 28 januari så flyger Qatar Airways 4 gånger i veckan till U-tapao och därifrån är det ju smidigt att ta sig till de olika destinationerna på öst sidan av Thailand.

 

Något för Pattaya rävarna at boka?

Finns en tråd redan om detta

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Undras om det är direktflyg eller om dom mellanlandar i Bangkok?

 

Inte särskilt intresserad.  Mest på grund av att jag alltid tar bussen från Ekamai av nostalgiska skäl.

 

Blir ju en liten omväg men bara känslan av att stå och vänta på Pattayabussen vid denna klassiska busstation är magi.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Undras om det är direktflyg eller om dom mellanlandar i Bangkok?

 

Inte särskilt intresserad.  Mest på grund av att jag alltid tar bussen från Ekamai av nostalgiska skäl.

 

Blir ju en liten omväg men bara känslan av att stå och vänta på Pattayabussen vid denna klassiska busstation är magi.

 

BTT

Å Herre Gud!?!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev svampen:

Å Herre Gud!?!?

 

Brukar även ta bussen ut till Nonthaburi av nostalgiska skäl.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev svampen:

Å Herre Gud!?!?

Det beror väl på vem av bröderna TukTuk som svarar?

Herr Chang, Grottmannen eller han på hemmet ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Det beror väl på vem av bröderna TukTuk som svarar?

Herr Chang, Grottmannen eller han på hemmet ;) 

Ja men ?ha hakj???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Brukar även ta bussen ut till Nonthaburi av nostalgiska skäl.

 

BTT

Hur stor nostalgifaktor har båten till Riga?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Brukar även ta bussen ut till Nonthaburi av nostalgiska skäl.

 

BTT

What NR?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Undras om det är direktflyg eller om dom mellanlandar i Bangkok?

 

Inte särskilt intresserad.  Mest på grund av att jag alltid tar bussen från Ekamai av nostalgiska skäl.

 

Blir ju en liten omväg men bara känslan av att stå och vänta på Pattayabussen vid denna klassiska busstation är magi.

 

BTT

Nu har det ju hänt en hel del sedan du var (?) i Thailand, man har till exempel öppnat en ny flygplats som ligger mellan Bangkok och Pattaya och därifrån går det bussar direkt till Pattaya. Så det finns inget som helst behov av att åka tuk-tuk i en timme till Ekkamai för att 2 timmar senare passera flygplatsen igen i en skruttig buss.

 

Men det är ju klart, för en som föredrar att ta färjan från Riga hem från Thailand så är det ju inte speciellt förvånande...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju följa med ett containerfartyg från Europa till Asien. Det är säker bättre än Riga färjan

Kostar ca 30000 men slår både första och bissnisklass med hästlängder

Tar lite längre tid men det kanske det är värt :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Man kan ju följa med ett containerfartyg från Europa till Asien. Det är säker bättre än Riga färjan

Kostar ca 30000 men slår både första och bissnisklass med hästlängder

Tar lite längre tid men det kanske det är värt :look_down:

Hästlängder var rätta ordet, boka med Legolas Travel :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Brukar även ta bussen ut till Nonthaburi av nostalgiska skäl.

 

BTT

 

Intressant. När jag bodde i Muangthongthani/Nonthaburi så tog jag nog aldrig, förutom taxi, annat än minivans om jag skulle in till byn. Dessa går direkt till de flesta distrikt ofta via Onnutsaowari/Victory monument. Därifrån går ju skytrain men du kanske brukar bo vid Kaosarn rd eller nåt?

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Intressant. När jag bodde i Muangthongthani/Nonthaburi så tog jag nog aldrig, förutom taxi, annat än minivans om jag skulle in till byn. Dessa går direkt till de flesta distrikt ofta via Onnutsaowari/Victory monument. Därifrån går ju skytrain men du kanske brukar bo vid Kaosarn rd eller nåt?

 

/ SatanG

 

 

En sann Pattaya räv som BTT använder inte sky-train, tunnelbana eller liknade moderniteter, det ska gärna vara en buss utan AC också för att få den där rätta känslan av svett i kläderna innan man parkerar arschlet utanför 7-11:an i Naklua...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2017/Oct/qatar-airways-launches-new-flights-to-thai-holiday-destination-p.html

 

Nu kan man ta sig med en enda mellanlandning till den pittoreska fiskestaden Pattaya!

 

Från den 28 januari så flyger Qatar Airways 4 gånger i veckan till U-tapao och därifrån är det ju smidigt att ta sig till de olika destinationerna på öst sidan av Thailand.

 

Något för Pattaya rävarna at boka?

Ytterst tveksamt om du frågar mig.  Speciellt om väntetiden i Doha är längre  än Bangkokflyget.  Jag tror tidsvinsten om man ska till centrala Pattaya är ytterst begränsad . Dessutom är väl utbudet av mat, restauranger, taxfree,  och lounger högst begränsad på U-Tapao så att sitta där att vänta på hemresan är nog skittråkigt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Mankan:

Ytterst tveksamt om du frågar mig.  Speciellt om väntetiden i Doha är längre  än Bangkokflyget.  Jag tror tidsvinsten om man ska till centrala Pattaya är ytterst begränsad . Dessutom är väl utbudet av mat, restauranger, taxfree,  och lounger högst begränsad på U-Tapao så att sitta där att vänta på hemresan är nog skittråkigt.

Ja tröttare flygplats får man leta efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Intressant. När jag bodde i Muangthongthani/Nonthaburi så tog jag nog aldrig, förutom taxi, annat än minivans om jag skulle in till byn. Dessa går direkt till de flesta distrikt ofta via Onnutsaowari/Victory monument. Därifrån går ju skytrain men du kanske brukar bo vid Kaosarn rd eller nåt?

 

/ SatanG

 

 

Nej men bussen ut till nonthaburi brukade stanna ungefär vid det gamla fortet strax innan Khao San Road. Minns inte numret på bussen men jag jobbade på en skola som ligger väldigt nära fortet.

Där var bra klasser kommer jag ihåg.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
16 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

En sann Pattaya räv som BTT använder inte sky-train, tunnelbana eller liknade moderniteter, det ska gärna vara en buss utan AC också för att få den där rätta känslan av svett i kläderna innan man parkerar arschlet utanför 7-11:an i Naklua...

Ligger faktiskt väldigt mycket i detta.

 

Vill man komma i närkontakt med och förstå Thailand ska man givetvis även leva som en Thailändare med allt vad det innebär.

 

Det är därför jag menar att jag som levt och arbetat ihop med vanliga thaiare delat deras sorger och bekymmer, ätit deras mat, bott på deras ställen, att jag vet och förstår mycket mer om Thailand än vad dom flesta medlemmar gör på forumet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Ligger faktiskt väldigt mycket i detta.

 

Vill man komma i närkontakt med och förstå Thailand ska man givetvis även leva som en Thailändare med allt vad det innebär.

 

Det är därför jag menar att jag som levt och arbetat ihop med vanliga thaiare delat deras sorger och bekymmer, ätit deras mat, bott på deras ställen, att jag vet och förstår mycket mer om Thailand än vad dom flesta medlemmar gör på forumet.

 

BTT

 

Ok, undrar jag något så kommer det kanske en fråga eller två :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Googlade lite då vi har huset i närheten av flygplatsen men de priser jag hittade var över 10 000 kr dyrare än till Bangkok för tre personer i mars.

Har jag googlat  fel?

Dessa pengar kan jag använda till och köpa mycket chili eller vad det nu blir;).

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Ligger faktiskt väldigt mycket i detta.

 

Vill man komma i närkontakt med och förstå Thailand ska man givetvis även leva som en Thailändare med allt vad det innebär.

 

Det är därför jag menar att jag som levt och arbetat ihop med vanliga thaiare delat deras sorger och bekymmer, ätit deras mat, bott på deras ställen, att jag vet och förstår mycket mer om Thailand än vad dom flesta medlemmar gör på forumet.

 

BTT

Att jobba svart i Pattaya som engelsklärare och sedan hamna i immigration jail är inte samma sak som att "leva med vanliga thaiare"

 

Pattis är inte ett typexempel på Thailand, inte Naklua heller så du borde nog bredda din kunskapsbas rejält innan du utnämner dig själv som expert på Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Att jobba svart i Pattaya som engelsklärare och sedan hamna i immigration jail är inte samma sak som att "leva med vanliga thaiare"

 

Pattis är inte ett typexempel på Thailand, inte Naklua heller så du borde nog bredda din kunskapsbas rejält innan du utnämner dig själv som expert på Thailand.

Ha, nu blir det utanför. Det flesta på forumet tycker att Pattaya"är" Thailand enl tidigare trådar så det blev lite konstgt från dej

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Ligger faktiskt väldigt mycket i detta.

 

Vill man komma i närkontakt med och förstå Thailand ska man givetvis även leva som en Thailändare med allt vad det innebär.

 

Det är därför jag menar att jag som levt och arbetat ihop med vanliga thaiare delat deras sorger och bekymmer, ätit deras mat, bott på deras ställen, att jag vet och förstår mycket mer om Thailand än vad dom flesta medlemmar gör på forumet.

 

BTT

4

 

Nu får du ge dig, BTT, har du aldrig varit i Bangkoks Skytrain eller Metro? Eller tror du verkligen att alla thailändare som använder dessa (och det är nog över 95% av dom dagliga resenärerna) inte är vanliga thaiare?

 

Lite mer trovärdigt kan du väl trolla?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...