Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Cavemannen

Bästa maten i Pattaya

Vilket av följande svenskställen har bästa maten?  

39 members have voted

1. 1. Vilket av följande svenskställen i Pattaya har bästa maten?

• Beefeater
      30
    • Calles
      4
    • Scandalic
      1
    • Harrys
      4

Recommended Posts

Esspe
5 timmar sedan, skrev ragson:

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
Får inte Akvavit vara med? Pelle är svensk.....och Vickans? Varför bara Pattaya?

Two lions, bra mat men väldigt små portioner. 

Cavemannen
5 timmar sedan, skrev ragson:

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
Får inte Akvavit vara med? Pelle är svensk.....och Vickans? Varför bara Pattaya?

Du kan ju alltid starta en egen omröstning och ta med de du vill :-) 

Nonki

Hej

Flaggan var ju väldigt bra och fyllde en funtkion i Pattaya. Där kunde man äta solid och bra svensk husmanskost till mycket rimliga pengar. Jag tycker inte man kan hitta dess motsvarighet numera i Pattaya eller Jomtien.  

Om man vill "finäta" så finns det som sagt bra alternativ i både Beefeaters och Calles och andra bra ställen men det saknas som Fritz säger, ställen där man kan äta  regelbundet till mera rimliga pengar. 

MVH Nonki

Naam jai
2 minuter sedan, skrev Nonki:

Hej

Flaggan var ju väldigt bra och fyllde en funtkion i Pattaya. Där kunde man äta solid och bra svensk husmanskost till mycket rimliga pengar. Jag tycker inte man kan hitta dess motsvarighet numera i Pattaya eller Jomtien.  

Om man vill "finäta" så finns det som sagt bra alternativ i både Beefeaters och Calles och andra bra ställen men det saknas som Fritz säger, ställen där man kan äta  regelbundet till mera rimliga pengar. 

MVH Nonki

Håller med saknar Flaggan...och kom man lite senare så satt Sten på uteplatsen ...RIP....vet du vad hans fru tog vägen?

Nonki
1 minut sedan, skrev Naam jai:

Håller med saknar Flaggan...och kom man lite senare så satt Sten på uteplatsen ...RIP....vet du vad hans fru tog vägen?

Ja det var en fin tid.....

Hans fru ringde mig för en tid sedan, det verkar som om hon finns kvar i Pattaya regionen men att hon har problem med arbete och dyligt.

MVH Nonki

Cavemannen
1 minut sedan, skrev Naam jai:

Jag fick ett sms av en kompis förra året, ett foto på honom och Daeng där hon hälsar till mig.

Då jobbade hon på en svensk restaurang i Huay Yang.

Nonki
5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag fick ett sms av en kompis förra året, ett foto på honom och Daeng där hon hälsar till mig.

Då jobbade hon på en svensk restaurang i Huay Yang.

Där jobbar hon inte längre. 

MVH Nonki

judazzz
40 minuter sedan, skrev Nonki:

Hej

MVH Nonki

Problematiken som uppstar ar val att dom flesta vill ata sa billigt som mojligt, det gar att ata sig matt for 70-80 baht nere vid Central foodcourt, eller vid en mat vagn for 50-60 baht. En del jamfor priser Sverige/Thailand for vad en dagens lunch kostar i respektive land. Harrys Pattaya tex. tar   Harrys 150 baht for en  Panang curry Kung/rakor.

Ett fyndtycker jag,  Men det ar min peronliga asikt. Att det dessutom finns en korg vid bordet som innehaller Slotts senap och Jonnys senap kommer inte gratis,merkostnader finns Harrys-matvagn på gatan. Många ruttnade på Maitans pris sattning, han tog ett beslut och stangde. Reine RIP. siambylla ar tyvarr borta, detsamma med travellers.

Pay peanuts get monkey, jag betalar garna for hogkvalitiv mat, jag forstar skillnaden mellan att betala 195 eller 798 baht for en flaskfile planka,

många  frågor och jämförelser det vet jag

rolba

Har tyvärr inte käkat på alla fyra så jag avstår att rösta.

Abercrombie

Jag röstade på Harrys här då jag anser att där får man mest för pengarna, portion/kvalitet i kombination. Men visst, skulle jag fira någon särskild händelse så skulle jag unna mig en köttbit på Beefeaters. Annars är väl helgernas texmex-buffe det enda som kan klassas som prisvärt där.

hamnoi

Tja, frågan gällde väl den bästa maten och inte den mest prisvärda.

Själv tycker jag att man får lägga närmare dubbla pengen hemma för att få samma kvalité som på Beefeater, och då

blir det prisvärt. Skulle BE ha dubbla priset mot t.ex Calles så hade dom givetvis inte varit prisvärda, men fortfarande bättre imo.

judazzz
15 timmar sedan, skrev hamnoi:

Tja, frågan gällde väl den bästa maten och inte den mest prisvärda.

Själv tycker jag att man får lägga närmare dubbla pengen hemma för att få samma kvalité som på Beefeater, och då

blir det prisvärt. Skulle BE ha dubbla priset mot t.ex Calles så hade dom givetvis inte varit prisvärda, men fortfarande bättre imo.

Nu ar vi ju inte "hemma" Svedala vs. Thai. Nu har Harrys Pattatya justerat priset for deras flaskfile planka till 395 baht,

high season is coming och jag forstar att dom gor sa, 200 baht kan tyckas vara mycket men med fler bokningar av deras hotel rum

sa blir det fler, mer bestallningar av bade mat och dryck. Min asikt om tex. Beefeater Pattaya ar att jag finner det underligt att dom Inte

presenterar pris pa deras mat

judazzz
Precis nyss, skrev judazzz:

Nu ar vi ju inte "hemma" Svedala vs. Thai. Nu har Harrys Pattatya justerat priset for deras flaskfile planka till 395 baht,

high season is coming och jag forstar att dom gor sa, 200 baht kan tyckas vara mycket men med fler bokningar av deras hotel rum

sa blir det fler, mer bestallningar av bade mat och dryck. Min asikt om tex. Beefeater Pattaya ar att jag finner det underligt att dom Inte

presenterar pris pa deras mat

Pa deras hemsida http://www.beefeaterpattaya.com/our-menu/

svampen
On ‎2017‎-‎10‎-‎28 at 23:08, skrev Soengsang:

Bästa stället tycker jag är Two Lions, kanonpizzor bla.

Bästa känslan eller lyxigaste känslan är Beefeater, är väl en klass för sig, frågan e om det är värt det?

Harrys är trevligt, ligger bra till och skönt att hänga på o kolla på utsikten, maten helt ok.

Calles ska provas, generellt så har man ju bara hört bra om det stället.

Yes bra Pizza! Men BF Rydberg går inte av för hackor Mums:Yes:

• Similar Content

• samet
      By samet
      Verkar vara många som är sugna på inofficiell spontanträff med MPR folk till helgen. Många godingar verkar vara på plats i syndens näste, DisneyWorld för vuxna, vårt kära Pattaya 

Så låt oss ta en spontanträff på Harrys vid 16.00 på söndag den 14 januari.

Anmälningar är för brudar och barnkalas. Vi som känner för det och har stake nog att dyka upp i verkliga livet kommer! 

Bjud med alla godingar som är på plats och jag eventuellt missat tidigare.

Tänker att vi svingar några kalla innan vi drar vidare ut i natten för frivilligt oetiskt beteende av varierande karaktär 
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy