Jump to content
IGNORERAD

Bästa maten i Pattaya


Cavemannen

Vilket av följande svenskställen har bästa maten?  

39 röster

  1. 1. Vilket av följande svenskställen i Pattaya har bästa maten?

    • Beefeater
      30
    • Calles
      4
    • Scandalic
      1
    • Harrys
      4


Recommended Posts

Detta var enkelt och jag har då ätit ett flertal gånger på samtliga ställen 2017.

Beefeater är överlägset nr1.

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    6

  • judazzz

    6

  • Nonki

    3

  • Sangwal

    2

Mest aktiva i denna tråd

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Detta var enkelt och jag har då ätit ett flertal gånger på samtliga ställen 2017.

Beefeater är överlägset nr1.

När du ändå tog med Scandalic, så varför inte slänga med Kiss&Food... 😎

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Sangwal:

När du ändå tog med Scandalic, så varför inte slänga med Kiss&Food... 😎

 

Rock on!

Kiss har väl ingen svensk anknytning eller har jag missat något?

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Kiss har väl ingen svenskanknytning eller har jag missat något?

Nej, inte vad jag känner till, men innan man sätter sig på Scandalic, får man väl gå och ta en stelkrampsspruta.....

Ungeför som att sätta sig på Kiss....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Sangwal:

Nej, inte vad jag känner till, men innan man sätter sig på Scandalic, får man väl gå och ta en stelkrampsspruta.....

Ungeför som att sätta sig på Kiss....

 

Rock on!

Jag har ju aldrig varit inne i köket och kikat, men käkar ibland dagens eller en pannbiffmacka till lunch där.

Och det har smakat helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa stället tycker jag är Two Lions, kanonpizzor bla.

Bästa känslan eller lyxigaste känslan är Beefeater, är väl en klass för sig, frågan e om det är värt det?

Harrys är trevligt, ligger bra till och skönt att hänga på o kolla på utsikten, maten helt ok.

Calles ska provas, generellt så har man ju bara hört bra om det stället.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Bästa stället tycker jag är Two Lions, kanonpizzor bla.

Bästa känslan eller lyxigaste känslan är Beefeater, är väl en klass för sig, frågan e om det är värt det?

Harrys är trevligt, ligger bra till och skönt att hänga på o kolla på utsikten, maten helt ok.

Calles ska provas, generellt så har man ju bara hört bra om det stället.

 

 

Det hjälper ju inte om pizzorna är goda när de aldrig har öppet.

Jag var förbi där 5-6ggr i juni-juli för att äta, stängt varje gång................

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Det hjälper ju inte om pizzorna är goda när de aldrig har öppet.

Jag var förbi där 5-6ggr i juni-juli för att äta, stängt varje gång................

Det var ju synd.

Tydligen har de renoverat och har snart en nyöppning.

Det har aldrig vart stängt då jag tänkt besöka stället, men iofs så var jag inte där jun-juli.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, Beefeaters är ju det bästa utan snack. Men om vi letar efter "mest prisvärda" då blir det en annan match. Scandalic är dock inte med i den matchen heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
Får inte Akvavit vara med? Pelle är svensk.....och Vickans? Varför bara Pattaya?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man som jag gillar att gå ut och äta god svensk husmanskost för en billig penning ett par ggr i veckan så har utbudet på detta minskat drastiskt under dom ca: 10 år jag bott i Pattaya. Då hade tex Big Horn, nuvarande Calles, alltid två dagens rätt man kunde välja mellan, Flaggan fanns och inte att förglömma BBQ på The Pool varje lördag där man var stamgäst trots att det var där frugan jobbade.

Extremt billigt var det också men minskningen måste ju bero på att många Pattayaveteraner slutat komma hit eller avlidit och att det inte fylls på nya i motsvarande grad.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ragson:

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
 

Svenskt så det förslår...... :D

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev ragson:

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
Får inte Akvavit vara med? Pelle är svensk.....och Vickans? Varför bara Pattaya?

 

3 minuter sedan, skrev ragson:

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
Får inte Akvavit vara med? Pelle är svensk.....och Vickans? Varför bara Pattaya?

Jag håller med Ragson, tie minuter med grisbuss till soi 2 Jomtien, Akvavits helgbuffe e grym och det finns även väldigt bra Thaimat för Teerak om man har sällskap,

sen finns ju Vickans ,Oscars och även JF kitchen men tyvärr har det varit stängt på JF ett bra tag så jag vet inte hur det blir i framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nemo:

Svenskt så det förslår...... :D

Givetvis måste man vara Senskfödd för att uppskatta andra kryddor än salt och peppar...!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fritz:

Om man som jag gillar att gå ut och äta god svensk husmanskost för en billig penning ett par ggr i veckan så har utbudet på detta minskat drastiskt under dom ca: 10 år jag bott i Pattaya. Då hade tex Big Horn, nuvarande Calles, alltid två dagens rätt man kunde välja mellan, Flaggan fanns och inte att förglömma BBQ på The Pool varje lördag där man var stamgäst trots att det var där frugan jobbade.

Extremt billigt var det också men minskningen måste ju bero på att många Pattayaveteraner slutat komma hit eller avlidit och att det inte fylls på nya i motsvarande grad.

 

Fritz..

Att det inte "fylls på" ska inte lastas på https://www.tourismthailand.org/

Juntan gillar helt enkelt inte expats,long stayers som inte spenderar 10000 baht på walking street eller på nana plaza i bkk.

Det är bättre med högkvalitets turister ifrån Indien eller Kina, zero dollar tourists.

Men det är en annan diskussion

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev ragson:

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
Får inte Akvavit vara med? Pelle är svensk.....och Vickans? Varför bara Pattaya?

Two lions, bra mat men väldigt små portioner. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev ragson:

Two lions är öppet, tog en jättegod Mexicopizza där förra veckan.
Får inte Akvavit vara med? Pelle är svensk.....och Vickans? Varför bara Pattaya?

Du kan ju alltid starta en egen omröstning och ta med de du vill :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Flaggan var ju väldigt bra och fyllde en funtkion i Pattaya. Där kunde man äta solid och bra svensk husmanskost till mycket rimliga pengar. Jag tycker inte man kan hitta dess motsvarighet numera i Pattaya eller Jomtien.  

Om man vill "finäta" så finns det som sagt bra alternativ i både Beefeaters och Calles och andra bra ställen men det saknas som Fritz säger, ställen där man kan äta  regelbundet till mera rimliga pengar. 

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nonki:

Hej

 

Flaggan var ju väldigt bra och fyllde en funtkion i Pattaya. Där kunde man äta solid och bra svensk husmanskost till mycket rimliga pengar. Jag tycker inte man kan hitta dess motsvarighet numera i Pattaya eller Jomtien.  

Om man vill "finäta" så finns det som sagt bra alternativ i både Beefeaters och Calles och andra bra ställen men det saknas som Fritz säger, ställen där man kan äta  regelbundet till mera rimliga pengar. 

 

MVH Nonki

Håller med saknar Flaggan...och kom man lite senare så satt Sten på uteplatsen ...RIP....vet du vad hans fru tog vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam jai:

Håller med saknar Flaggan...och kom man lite senare så satt Sten på uteplatsen ...RIP....vet du vad hans fru tog vägen?

Ja det var en fin tid.....

Hans fru ringde mig för en tid sedan, det verkar som om hon finns kvar i Pattaya regionen men att hon har problem med arbete och dyligt.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam jai:

Håller med saknar Flaggan...och kom man lite senare så satt Sten på uteplatsen ...RIP....vet du vad hans fru tog vägen?

Jag fick ett sms av en kompis förra året, ett foto på honom och Daeng där hon hälsar till mig.

Då jobbade hon på en svensk restaurang i Huay Yang.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag fick ett sms av en kompis förra året, ett foto på honom och Daeng där hon hälsar till mig.

Då jobbade hon på en svensk restaurang i Huay Yang.

Där jobbar hon inte längre. 

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Nonki:

Hej

 

Flaggan var ju väldigt bra och fyllde en funtkion i Pattaya. Där kunde man äta solid och bra svensk husmanskost till mycket rimliga pengar. Jag tycker inte man kan hitta dess motsvarighet numera i Pattaya eller Jomtien.  

Om man vill "finäta" så finns det som sagt bra alternativ i både Beefeaters och Calles och andra bra ställen men det saknas som Fritz säger, ställen där man kan äta  regelbundet till mera rimliga pengar. 

 

MVH Nonki

Problematiken som uppstar ar val att dom flesta vill ata sa billigt som mojligt, det gar att ata sig matt for 70-80 baht nere vid Central foodcourt, eller vid en mat vagn for 50-60 baht. En del jamfor priser Sverige/Thailand for vad en dagens lunch kostar i respektive land. Harrys Pattaya tex. tar   Harrys 150 baht for en  Panang curry Kung/rakor.

Ett fyndtycker jag,  Men det ar min peronliga asikt. Att det dessutom finns en korg vid bordet som innehaller Slotts senap och Jonnys senap kommer inte gratis,merkostnader finns Harrys-matvagn på gatan. Många ruttnade på Maitans pris sattning, han tog ett beslut och stangde. Reine RIP. siambylla ar tyvarr borta, detsamma med travellers.

 

Pay peanuts get monkey, jag betalar garna for hogkvalitiv mat, jag forstar skillnaden mellan att betala 195 eller 798 baht for en flaskfile planka,

många  frågor och jämförelser det vet jag

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade på Harrys här då jag anser att där får man mest för pengarna, portion/kvalitet i kombination. Men visst, skulle jag fira någon särskild händelse så skulle jag unna mig en köttbit på Beefeaters. Annars är väl helgernas texmex-buffe det enda som kan klassas som prisvärt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...